Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
„Podwórko – nasza wspólna przestrzeń”
Projekt pn. „Rewitalizacja konińskiej Starówki – opracowanie lokalnego programu rewitalizacji na lata wraz z modelowym pilotażem” .
2
Cel konkursu pn. „Podwórko – nasza wspólna przestrzeń”
Celem konkursu jest powierzenie organizacji pozarządowej realizację zadania publicznego polegającego na zagospodarowaniu wraz z mieszkańcami podwórek na obszarze rewitalizacji „Starówka”. Zagospodarowanie podwórek ma na celu wzmocnienie lokalnych więzi i poczucia przynależności do wspólnoty, a także podjęcie działań na rzecz poprawy jakości i atrakcyjności wspólnych przestrzeni.
3
Obszar rewitalizacji „Starówka”
Obszar rewitalizacji jest tożsamy z obrębem geodezyjnym Starówka – najstarszą część miasta. Obszar rewitalizacji „Starówka” obejmuje swoim zasięgiem 279,93 ha (3,41% ogółu powierzchni miasta) i jest zamieszkały przez osób (6,30% ogółu mieszkańców Konina). Obszar rewitalizacji „Starówka” został wyznaczony na potrzeby opracowania Lokalnego Programu Rewitalizacji Miasta Konina na lata , który został przyjęty na sesji Rady Miasta Konina, 29 listopada 2017 r. (uchwała nr 586).
4
Mapa obszaru rewitalizacji „Starówka”
Źródło: Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Konina na lata
5
Najważniejsze informacje o konkursie
Termin realizacji zadania - od 1 kwietnia do 30 września 2018 r. Kwota przeznaczona na realizację zadania – maksymalnie 50 tys. zł. Konkurs obejmuje zagospodarowanie wyłącznie podwórek wskazanych w konkursie – podwórek z obszaru rewitalizacji „Starówka”. Realizacja zadania będzie możliwa po zawarciu umowy.
6
Wykaz podwórek objętych konkursem
Kaliska 7, Kaliska 20, Kolska 25, Kolska 27, Mickiewicza 20, Kościuszki 40, 3 Maja 41. Wszystkie podwórka stanowią własność Miasta i znajdują się w strefie ochrony konserwatorskiej.
7
Ul. Kaliska 7 Zdjęcia – Urząd Miejski w Koninie
8
Ul. Kaliska 20 Zdjęcie – Urząd Miejski w Koninie
9
Ul. Kolska 25 Zdjęcie – Urząd Miejski w Koninie
10
Ul. Kolska 27 Zdjęcie – Urząd Miejski w Koninie
11
Ul. Mickiewicza 20 Zdjęcie – Urząd Miejski w Koninie
12
Ul. Kościuszki 40 Zdjęcie – Urząd Miejski w Koninie
13
Ul. 3 Maja 41 Zdjęcie – Urząd Miejski w Koninie
14
Etapy realizacji zadania
Etap 1 – Opracowanie fiszki projektowej dla każdego z 7 podwórek. Etap 2 – Wybór podwórek, dla których przygotowane i wdrożone zostaną projekty zagospodarowania. Etap 3 – Przygotowanie i wdrożenie projektów zagospodarowania dla wybranych podwórek. Etap 4 – Zapewnienie trwałości zrealizowanych prac.
15
Etap 1 - Opracowanie fiszki projektowej dla każdego z 7 podwórek.
Przeprowadzenie akcji informacyjnej przy współpracy z Urzędem Miejskim w Koninie. Zaktywizowanie społeczności lokalnej. Wybór lidera społeczności lokalnej. Wsparcie społeczności lokalnej w opracowaniu fiszki projektowej (wraz z kosztorysem). Fiszki projektowe powinny zostać przygotowane dla każdego z 7 podwórek. Pierwszeństwo w fiszkach projektowych (i projektach zagospodarowania) powinny mieć elementy zieleni i mała architektura.
16
Etap 2 - Wybór podwórek, dla których przygotowane i wdrożone zostaną projekty zagospodarowania
Zadanie zakłada wybór 3 podwórek, dla których przygotowane zostaną projekty zagospodarowania. W wyjątkowych sytuacjach liczba podwórek może się zwiększyć. Organizacja pozarządowa powinna wspomóc proces wyboru podwórek. Przy wyborze podwórek istotny będzie wkład mieszkańców we wdrożenie projektu zagospodarowania. W jaki sposób wybrać podwórka? wybory/referendum powołanie Zespołu projektowego inny sposób – jaki?
17
Etap 3 – Przygotowanie i wdrożenie wybranych projektów zagospodarowania
Przygotowanie i wdrożenie projektów zagospodarowania dla wybranych podwórek. Na tym etapie organizacja pozarządowa powinna pełnić rolę koordynatora - mieszkańcy wdrażają przygotowane projekty zagospodarowania. Wdrożone powinny zostać projekty zagospodarowania, które uzyskały akceptację konserwatora zabytków oraz właściciela/zarządcy podwórka.
18
Etap 4 - Zapewnienie trwałości zrealizowanych prac
Wsparcie społeczności lokalnej w zakresie opracowania regulaminu/harmonogramu korzystania z wspólnie zagospodarowanej przestrzeni. Realizacja zadania powinna przyczynić się do pobudzenia społeczności lokalnej do realizacji innych projektów (np. zgłaszania projektów w ramach Konińskiego Budżetu Obywatelskiego).
19
Partycypacja społeczna
Najważniejszym elementem projektu jest zaktywizowanie mieszkańców i wzmocnienie lokalnych więzi, poczucia przynależności do wspólnoty sąsiedzkiej. Zapisy konkursu nie wskazują wprost, jakie narzędzia partycypacyjne organizacja pozarządowa powinna wykorzystać. W ramach złożonej oferty organizacja pozarządowa powinna wskazać minimum 2 narzędzia partycypacyjne, które planuje wykorzystać. Realizując zadanie można wykorzystać narzędzia rekomendowane w dokumencie pn. Platforma/system stałej współpracy i komunikacji miasta z bezpośrednimi odbiorcami działań rewitalizacyjnych i pilotażu, w tym narzędzia i techniki partycypacyjne, który jest dostępny na stronie
20
Koszty kwalifikowane Wydatki zostaną uznane za kwalifikowalne, jeżeli:
są niezbędne dla realizacji projektu, są racjonalne i efektywne, zostały faktycznie poniesione w okresie realizacji projektu (zgodnie z zasadą konkurencyjności), zostały udokumentowane, zostały przewidziane w budżecie projektu, są zgodne ze szczegółowymi wytycznymi określonymi w niniejszym ogłoszeniu, są zgodne z odrębnymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Ważne! Koszty obsługi zadania publicznego, w tym koszty administracyjne nie mogą przekroczyć więcej niż 5% wartości dotacji.
21
Kryteria wyboru oferty
Wartość merytoryczna i walory promocyjne zadania (celowość oferty, zakres rzeczowy, zasięg, zgodność z ogłoszeniem). Koszt realizacji zadania, w tym rodzaj i celowość planowanych kosztów. Możliwość realizacji zadania przez oferenta, w tym posiadanie zasobów rzeczowych i kadrowych. Doświadczenie oferenta w realizacji zadania o podobnym charakterze i zasięgu. Promowanie składania przez organizacje pozarządowe wspólnych ofert (w tym finansowanych ze środków zewnętrznych) – punktacja: 1 pkt za ofertę wspólną, 0 pkt za ofertę zwykłą).
22
Dziękujemy za udział w spotkaniu i zapraszamy do składania ofert!
Urząd Miejski w Koninie Wydział Rozwoju Gospodarczego Ul. 3 Maja 21, Konin tel
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.