Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nauczanie dwujęzyczne

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nauczanie dwujęzyczne"— Zapis prezentacji:

1 Nauczanie dwujęzyczne
V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej

2 Nauczanie dwujęzyczne
Polega na prowadzeniu zajęć w dwóch językach, gdzie głównym jest język ojczysty, a dodatkowe elementy (całe jednostki lekcyjne, tematyczne lub ich części- w zależności od przedmiotu) wprowadzane są w języku angielskim.

3 Nauczanie dwujęzyczne
Za podstawowy cel kształcenia w nauczaniu języków obcych nowożytnych w oddziałach dwujęzycznych przyjęto swobodne porozumiewanie się w języku obcym, w mowie i w piśmie. Oczekuje się, ze uczeń osiągnie poziom biegłości zbliżony do C1 w sześciostopniowej skali poziomów biegłości w zakresie poszczególnych umiejętności językowych, co zakłada nie tylko wysoką skuteczność w komunikacji, ale i poprawność językową.

4 Nauczanie dwujęzyczne
V LO  prowadzi oddziały dwujęzyczne od roku 2009. W roku szkolnym 2012/13, wspólnie z władzami miasta, podjęliśmy decyzję o zmianie nazwy szkoły na V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej.

5 Nauczanie dwujęzyczne
Przedmioty nauczane dwujęzycznie to: biologia, chemia, geografia, wiedza o społeczeństwie, literatura angielska i zajęcia z wychowawcą.

6 Nauczanie dwujęzyczne
 W klasie pierwszej wszystkie w/w przedmioty  nauczane są  na poziomie podstawowym. Od klasy drugiej uczniowie dokonują wyboru jednego z trzech przedmiotów (biologia chemia, geografia) którego  chcą uczyć się na poziomie rozszerzonym.

7 Nauczanie dwujęzyczne
 Programy autorskie realizowane w VLO: Chemia dwujęzyczna na poziomie podstawowy i i rozszerzonym Geografia dwujęzyczna na poziomie podstawowy i i rozszerzonym Biologia dwujęzyczna na poziomie podstawowy i i rozszerzonym Wos dwujęzyczny na poziomie podstawowy i i rozszerzonym Elementy literatura i kultury krajów anglojęzycznych Laboratorium j.angielskiego na poziomie podstawowym w klasie dwujęzycznej

8 Nauczanie dwujęzyczne
Kadra: mgr Aneta Cupiał - język angielski, biologia dwujęzyczna, literatura angielska mgr Jolanta Karcz - język angielski, chemia dwujęzyczna mgr Agnieszka Sierpińska - język angielski, geografia dwujęzyczna mgr inż. Michał Witkowski - język angielski, wiedza o społeczeństwie dwujęzyczna mgr Janusz Siwiorek - język angielski mgr Małgorzata Przeździk-Zynek - język angielski, język angielski w biznesie, literatura angielska mgr Emilia Fryżlewicz - język angielski, język angielski w biznesie, język angielski w medycynie, literatura angielska

9 Nauczanie dwujęzyczne
Siatka godzin: Przedmioty rozszerzone KL. I KL.II KL.III j. angielski 7 h 8 h j.polski, biologia dw, wos dw. matematyka 1 h 4 h geografia dw, chemia dw, historia 5 h

10 Nauczanie dwujęzyczne
Realizacja wybranego przedmiotu na poziomie rozszerzonym umożliwia zdawanie matury z tego przedmiotu w języku angielskim dla absolwentów oddziałów dwujęzycznych. 

11 Nauczanie dwujęzyczne
Realizacja wybranego przedmiotu na poziomie rozszerzonym umożliwia zdawanie matury z tego przedmiotu w języku angielskim dla absolwentów oddziałów dwujęzycznych. 

12 Nauczanie dwujęzyczne
Uczniowie mogą również realizować przedmiot wiedza o społeczeństwie na poziomie rozszerzonym jednak nie mogą zdawać tego przedmiotu na maturze w wersji dwujęzycznej.

13 Formy realizowania kierunku
Warsztaty językowe organizowane przez British Council Warsztaty ze studentami z zagranicy organizowane we współpracy z AISEC oraz w ramach partnerstwa szkół Zajęcia laboratoryjne, warsztatowe przygotowujące do egzaminów międzynarodowych Wykłady w języku angielskim prowadzone przez pracowników naukowych UŚ i WSB Debaty dotyczące spraw polityczno-społecznych oraz debaty w ramach Europejskiego Parlamentu Młodzieży Realizacja programu Erasmus +

14 Formy realizowania kierunku
Wyjazdy zagraniczne organizowane przez szkołę Lekcje konwersacyjne prowadzone przez native speakerów Przedstawienia teatralne w j. angielskim przygotowane przez Globe Theatre w Londynie Czytanie i omawianie lektur w języku angielskim np. Tydzień z Dickensem

15 Zalety nauczania dwujęzycznego
zwiększa umiejętności posługiwania się i korzystania ze źródeł wiedzy w języku angielskim pogłębia wiedzę o krajach anglojęzycznych

16 Zalety nauczania dwujęzycznego
zapewnia preferencyjne punkty w rekrutacji na polskie wyższe uczelnie umożliwia uczniom zdawanie matury dwujęzycznej

17 Zalety nauczania dwujęzycznego
kształci absolwentów dwujęzycznych posługujących się biegle językiem angielskim, co pozwoli im na lepszy start w następnym etapie edukacyjnym. Biegła znajomość języka wymagana jest na studiach Erasmusa

18 Zalety nauczania dwujęzycznego
otwiera uczniów na świat, poszerza horyzonty, uaktywnia, uczy kreatywności, tolerancji, ciekawości świata, życia i ludzi

19 Zalety nauczania dwujęzycznego
edukacja w oddziałach o wyrównanym potencjale intelektualnym i podobnych zainteresowaniach

20 Zalety nauczania dwujęzycznego
umożliwia rozwój umiejętności interpersonalnych, wrażliwości kulturowej i komunikacji czyli tzw. umiejętności miękkich, które wraz z językowymi stanowią atrakcyjny kapitał na współczesnym rynku zatrudnienia

21 Zalety nauczania dwujęzycznego
Wymiar lingwistyczny: poprawienie ogólnej kompetencji w posługiwaniu się językiem angielskim, rozwinięcie umiejętności prezentacji oraz ustnej komunikacji po angielsku, zwiększenie świadomości języka, zarówno polskiego jak i angielskiego

22 Zalety nauczania dwujęzycznego
Wymiar przedmiotowy: okazja do nauki przedmiotu z różnych perspektyw, dostęp do specjalistycznego słownictwa angielskiego, przygotowanie do przyszłych studiów i/lub pracy zawodowej

23 Zalety nauczania dwujęzycznego
Wymiar kulturowy: budowanie kompetencji interkulturowych, rozwijanie umiejętności komunikacji interkulturowej

24 Zalety nauczania dwujęzycznego
Wymiar środowiskowy: rozwijanie orientacji europejskiej i międzynarodowej, uzyskiwanie państwowych certyfikatów, profilowanie szkoły (zapewniamy uczniom wzbogacone środowisko edukacyjne)

25 Zalety nauczania dwujęzycznego
Wymiar uczenia się: różnicowanie metod i form praktyki szkolnej, wzmacnianie motywacji ucznia.

26 Kierunki studiów wybierane przez uczniów dwujęzycznych
medycyna, farmacja, weterynaria filologie obce m.in. japonistyka, arabistyka, turkologia, skandynawistyka, iberystyka, slawistyka, sinologia, angielska prawo, administracja bezpieczeństwo narodowe ekonomia, zarządzanie dziennikarstwo

27 Wyniki egzaminu maturalnego j. angielski rozszerzony

28 Wyniki egzaminu maturalnego j. angielski dwujęzyczny
2012 80% 2013 81% 2014 73% 2015 71% 2016 68% 78%

29 Nauczanie dwujęzyczne
W obecnym roku szkolnym negocjujemy umowę o współpracy z Wydziałem Filologii Angielskiej Uniwersytetu Śląskiego. Trzecia umowa z UŚ pozwoli nam utworzyć KLASĘ AKADEMICKĄ

30 Nauczanie dwujęzyczne
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Opracowanie: A. Cupiał, J. Karcz, A. Ornat


Pobierz ppt "Nauczanie dwujęzyczne"

Podobne prezentacje


Reklamy Google