Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Nauczanie dwujęzyczne
V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej
2
Nauczanie dwujęzyczne
Polega na prowadzeniu zajęć w dwóch językach, gdzie głównym jest język ojczysty, a dodatkowe elementy (całe jednostki lekcyjne, tematyczne lub ich części- w zależności od przedmiotu) wprowadzane są w języku angielskim.
3
Nauczanie dwujęzyczne
Za podstawowy cel kształcenia w nauczaniu języków obcych nowożytnych w oddziałach dwujęzycznych przyjęto swobodne porozumiewanie się w języku obcym, w mowie i w piśmie. Oczekuje się, ze uczeń osiągnie poziom biegłości zbliżony do C1 w sześciostopniowej skali poziomów biegłości w zakresie poszczególnych umiejętności językowych, co zakłada nie tylko wysoką skuteczność w komunikacji, ale i poprawność językową.
4
Nauczanie dwujęzyczne
V LO prowadzi oddziały dwujęzyczne od roku 2009. W roku szkolnym 2012/13, wspólnie z władzami miasta, podjęliśmy decyzję o zmianie nazwy szkoły na V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej.
5
Nauczanie dwujęzyczne
Przedmioty nauczane dwujęzycznie to: biologia, chemia, geografia, wiedza o społeczeństwie, literatura angielska i zajęcia z wychowawcą.
6
Nauczanie dwujęzyczne
W klasie pierwszej wszystkie w/w przedmioty nauczane są na poziomie podstawowym. Od klasy drugiej uczniowie dokonują wyboru jednego z trzech przedmiotów (biologia chemia, geografia) którego chcą uczyć się na poziomie rozszerzonym.
7
Nauczanie dwujęzyczne
Programy autorskie realizowane w VLO: Chemia dwujęzyczna na poziomie podstawowy i i rozszerzonym Geografia dwujęzyczna na poziomie podstawowy i i rozszerzonym Biologia dwujęzyczna na poziomie podstawowy i i rozszerzonym Wos dwujęzyczny na poziomie podstawowy i i rozszerzonym Elementy literatura i kultury krajów anglojęzycznych Laboratorium j.angielskiego na poziomie podstawowym w klasie dwujęzycznej
8
Nauczanie dwujęzyczne
Kadra: mgr Aneta Cupiał - język angielski, biologia dwujęzyczna, literatura angielska mgr Jolanta Karcz - język angielski, chemia dwujęzyczna mgr Agnieszka Sierpińska - język angielski, geografia dwujęzyczna mgr inż. Michał Witkowski - język angielski, wiedza o społeczeństwie dwujęzyczna mgr Janusz Siwiorek - język angielski mgr Małgorzata Przeździk-Zynek - język angielski, język angielski w biznesie, literatura angielska mgr Emilia Fryżlewicz - język angielski, język angielski w biznesie, język angielski w medycynie, literatura angielska
9
Nauczanie dwujęzyczne
Siatka godzin: Przedmioty rozszerzone KL. I KL.II KL.III j. angielski 7 h 8 h j.polski, biologia dw, wos dw. matematyka 1 h 4 h geografia dw, chemia dw, historia 5 h
10
Nauczanie dwujęzyczne
Realizacja wybranego przedmiotu na poziomie rozszerzonym umożliwia zdawanie matury z tego przedmiotu w języku angielskim dla absolwentów oddziałów dwujęzycznych.
11
Nauczanie dwujęzyczne
Realizacja wybranego przedmiotu na poziomie rozszerzonym umożliwia zdawanie matury z tego przedmiotu w języku angielskim dla absolwentów oddziałów dwujęzycznych.
12
Nauczanie dwujęzyczne
Uczniowie mogą również realizować przedmiot wiedza o społeczeństwie na poziomie rozszerzonym jednak nie mogą zdawać tego przedmiotu na maturze w wersji dwujęzycznej.
13
Formy realizowania kierunku
Warsztaty językowe organizowane przez British Council Warsztaty ze studentami z zagranicy organizowane we współpracy z AISEC oraz w ramach partnerstwa szkół Zajęcia laboratoryjne, warsztatowe przygotowujące do egzaminów międzynarodowych Wykłady w języku angielskim prowadzone przez pracowników naukowych UŚ i WSB Debaty dotyczące spraw polityczno-społecznych oraz debaty w ramach Europejskiego Parlamentu Młodzieży Realizacja programu Erasmus +
14
Formy realizowania kierunku
Wyjazdy zagraniczne organizowane przez szkołę Lekcje konwersacyjne prowadzone przez native speakerów Przedstawienia teatralne w j. angielskim przygotowane przez Globe Theatre w Londynie Czytanie i omawianie lektur w języku angielskim np. Tydzień z Dickensem
15
Zalety nauczania dwujęzycznego
zwiększa umiejętności posługiwania się i korzystania ze źródeł wiedzy w języku angielskim pogłębia wiedzę o krajach anglojęzycznych
16
Zalety nauczania dwujęzycznego
zapewnia preferencyjne punkty w rekrutacji na polskie wyższe uczelnie umożliwia uczniom zdawanie matury dwujęzycznej
17
Zalety nauczania dwujęzycznego
kształci absolwentów dwujęzycznych posługujących się biegle językiem angielskim, co pozwoli im na lepszy start w następnym etapie edukacyjnym. Biegła znajomość języka wymagana jest na studiach Erasmusa
18
Zalety nauczania dwujęzycznego
otwiera uczniów na świat, poszerza horyzonty, uaktywnia, uczy kreatywności, tolerancji, ciekawości świata, życia i ludzi
19
Zalety nauczania dwujęzycznego
edukacja w oddziałach o wyrównanym potencjale intelektualnym i podobnych zainteresowaniach
20
Zalety nauczania dwujęzycznego
umożliwia rozwój umiejętności interpersonalnych, wrażliwości kulturowej i komunikacji czyli tzw. umiejętności miękkich, które wraz z językowymi stanowią atrakcyjny kapitał na współczesnym rynku zatrudnienia
21
Zalety nauczania dwujęzycznego
Wymiar lingwistyczny: poprawienie ogólnej kompetencji w posługiwaniu się językiem angielskim, rozwinięcie umiejętności prezentacji oraz ustnej komunikacji po angielsku, zwiększenie świadomości języka, zarówno polskiego jak i angielskiego
22
Zalety nauczania dwujęzycznego
Wymiar przedmiotowy: okazja do nauki przedmiotu z różnych perspektyw, dostęp do specjalistycznego słownictwa angielskiego, przygotowanie do przyszłych studiów i/lub pracy zawodowej
23
Zalety nauczania dwujęzycznego
Wymiar kulturowy: budowanie kompetencji interkulturowych, rozwijanie umiejętności komunikacji interkulturowej
24
Zalety nauczania dwujęzycznego
Wymiar środowiskowy: rozwijanie orientacji europejskiej i międzynarodowej, uzyskiwanie państwowych certyfikatów, profilowanie szkoły (zapewniamy uczniom wzbogacone środowisko edukacyjne)
25
Zalety nauczania dwujęzycznego
Wymiar uczenia się: różnicowanie metod i form praktyki szkolnej, wzmacnianie motywacji ucznia.
26
Kierunki studiów wybierane przez uczniów dwujęzycznych
medycyna, farmacja, weterynaria filologie obce m.in. japonistyka, arabistyka, turkologia, skandynawistyka, iberystyka, slawistyka, sinologia, angielska prawo, administracja bezpieczeństwo narodowe ekonomia, zarządzanie dziennikarstwo
27
Wyniki egzaminu maturalnego j. angielski rozszerzony
28
Wyniki egzaminu maturalnego j. angielski dwujęzyczny
2012 80% 2013 81% 2014 73% 2015 71% 2016 68% 78%
29
Nauczanie dwujęzyczne
W obecnym roku szkolnym negocjujemy umowę o współpracy z Wydziałem Filologii Angielskiej Uniwersytetu Śląskiego. Trzecia umowa z UŚ pozwoli nam utworzyć KLASĘ AKADEMICKĄ
30
Nauczanie dwujęzyczne
DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Opracowanie: A. Cupiał, J. Karcz, A. Ornat
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.