Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Magistrala Transsyberyjska
Jędrzej Gonera
2
Magistrala Transsyberyjska
Moskwa - Władywostok Zarządca: RŻD (Rossijskije żeleznyje dorogi) Koleje Rosyjskie Całkowita długość: 9288,8 km Rozstaw szyn: 1520 mm Prędkość maksymalna: 140 km/h Najdłuższa linia kolejowa na świecie około 30% eksportu Rosji korzysta z magistrali lata budowy:
3
Szlaki Magistrali Transsyberyjskiej
Linia transsyberyjska Linia transmandżurska Linia transmongolska Kolej Bajkalsko-Amurska
5
Historia 1837 r. - Pierwsze plany kolei przez Syberię
1887 r. - Rozporządzenie komitetu ministrów odnośnie przygotowania projektu szerokość toru? dwa warianty (północny/południowy)
7
Historia 1837 r. - Pierwsze plany kolei przez Syberię
1887 r. - Rozporządzenie przygotowania projektu szerokość toru? dwa warianty (północny/południowy) r. - Przyjęcie projektu do realizacji r. – kamień węgielny - Władywostok
8
(oddzielne instrukcje, plany, normy budowlane)
Budowa Odcinki: Zachodniosyberyjski Środkowosyberyjski Wokółbajkalski Zabajkalski Południowow -Ussuryjski Północno – Ussuryjski (oddzielne instrukcje, plany, normy budowlane)
9
Budowa Parametry: 1895-96 r.: nachylenia do 18‰ promienie < 300 m
jeden tor r.: około 83 tys. robotników około 6 tys. inżynierów i techników
10
Etapy budowy - I Odcinek zachodniosyberyjski (1892-96 r.)
Czelabińsk – Nowosybirsk km Odcinek środkowosyberyjski ( r.) Nowosybirsk - Ikruck km Odcinek południowo-ussuryjski ( r.) Władywostok – Grafskaja km
12
Etapy budowy - II Odcinek północno-ussuryjski (1894-97 r.)
Grafskaja – Chabarowsk (361 km) Odcinek zabajkalski ( r.) Mysowaja (Babuszkin) – Srietensk (1104 km)
14
Etapy budowy - III Odcinek wokółbajkalski (1900-1905)
Irkuck – Mysowaja (Babuszkin) (307 km) [j. Bajkał] Odcinek zabajkalski ( r.) Srietensk – Chabarowsk (2051 km)
16
Odcinek Wokółbajkalski
261 km długości r. Najdroższy odcinek na całej magistrali 257 tys. Rubli / wiorstę (1067 m) 39 tuneli = 7,3 km 63% robót ziemnych w skałach
17
Przeprawa promowa Przez Jezioro Bajkał 1900-1905 r. Prędkość 25 km/h
Załoga 129 osób 500 pasażerów 2 parowozy 3 wagony Bagaż, poczta
18
Przeprawa promowa Przez Jezioro Bajkał 1900-1905 r. Prędkość 25 km/h
Załoga 129 osób 500 pasażerów 2 parowozy 3 wagony Bagaż, poczta
22
Eksploatacja i modernizacja
parametry linii lokalnej mijanki co km 3 pary pociągów / 24 h 1898 r. – utrata przepustowości 1903 r. – przebudowa I WŚ – zniszczenia do 1925 r. - odbudowa do 1938 r. – drugi tor
23
Elektryfikacja 3 kV, prąd stały: 25 kV, prąd zmienny: 1945-1956 r.
odcinek zachodnio i wschodnio-syberyjski 25 kV, prąd zmienny: r. reszta magistrali
24
Wzrost średniej masy pociągu
1913 r. – 573 tony 1928 r. – 817 ton 1940 r. – 1301 ton 1950/1960 r. – 2300 do 2500 ton 2008 r. – ton eksperymentalnie ton
25
Ciekawostki 100-lecie – 5 październik 2016
Moskwa – Władywostok – 6 dni 6h Bilety: 1 klasa – ca zł 2 klasa – ca zł 3 klasa – ca. 903 zł Trasa przekracza 8 stref czasowych
37
Bibliografia: „Technika Transportu Szynowego” – wydania: 2003/4
„Świat Kolei” – wydanie 2002/11-12, 2003/1, 2010/1, 2010/2
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.