Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Identyfikacja wizualna

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Identyfikacja wizualna"— Zapis prezentacji:

1 Identyfikacja wizualna
Agnieszka Kasperczyk

2 Czym jest identyfikacja wizualna?
Identyfikacja wizualna jest to całość symboliki stosowanej przez firmę, czyli wszystko to, po czym można rozpoznać firmę wizualnie (kolorystyka, logo, logotyp itp.).

3 System identyfikacji wizualnej powinien być:
zgodny ze specyfiką i stylem firmy, jednolity i zgodny z całym system identyfikacji wizualnej, oryginalny, odróżniający firmę od konkurencji, łatwo zauważalny, jednoznaczny, nie powodujący negatywnych skojarzeń.

4 Najważniejsze elementy identyfikacji wizualnej
Nazwa firmy Logo Kolorystyka Krój pisma Druki firmowe Wygląd budynków Wygląd produktów oraz i ich opakowań Ubiór pracowników

5 Nazwa firmy Powinna nawiązywać do działalności firmy (nawet w abstrakcyjny sposób), być prosta w odbiorze i co najważniejsze - musi wyróżniać firmę na tle konkurencji. Tworząc ją, najlepiej bazować na wcześniej przeprowadzonych dokładnych analizach firmy i jej otoczenia. Ważne jest, aby nazwa względnie nie polegała zmianom.

6 Logo Znak graficzny, który ma pomóc bezbłędnie zidentyfikować daną markę. Może to być symbol, grafika lub sama nazwa firmy o charakterystycznym kroju pisma. Logo powinno być charakterystyczne i ściśle powiązane z nazwą. Tworząc logo, należy pamiętać, aby było zrozumiane dla każdego potencjalnego konsumenta, a co za tym idzie - powinno być proste i czytelne.

7 Przykłady logo

8 Budowa logo Logo może składać się z :
Sygnetu – to element graficzny reprezentujący firmę Logotypu – to część typograficzna Taglineu – to hasło firmowe umieszczone zazwyczaj pod logotypem

9 Kolorystyka Kolor firmy wyróżnia ją i określa jej charakter. Ma duży wpływ na świadomość odbiorców. Kolor ożywia system identyfikacji firmy i po pewnym czasie staje się jednym z silniejszych elementów skojarzeniowych z organizacją.

10 Krój pisma To krój lub kroje pisma stosowane we wszelkich materiałach wychodzących firmy. Poprzez odpowiedni wybór czcionki można np. odbierać firmę jako bardziej nowoczesną lub tradycyjną. Typografia firmy powinna być konsekwentnie używana we wszelkich materiałach reklamowych tak, aby jednoznacznie kojarzyć się z daną marką.

11 Druki firmowe To papier i koperty firmowe, notatniki, wizytówki itp. Poszczególne elementy tych materiałów, tzn. papier, treść, liternictwo i kolorystyka powinny współgrać z ogólnie przyjętymi zasadami systemu identyfikacji wizualnej.

12 Wygląd budynków i wystrój wnętrz
Wszystko, co klient widzi po wejściu do firmy, wpływa na to, co myśli o oferowanych tu towarach i usługach. Spójny, adekwatny do profilu prowadzonej działalności wystrój wnętrza sprzyja budowaniu zaufania. Kształtuje przekonanie o profesjonalizmie pracujących tam ludzi.

13 Wygląd produktów oraz i ich opakowań
Dobrze zaprojektowane opakowanie produktu, oryginalność jego formy pozwala na wyróżnienie się pośród konkurencji.

14 Ubiór Drobne elementy takie jak logotypy, czy nawet cały ubiór – koszulka w barwach firmowych poprawia identyfikację wizualną. Konsument, który zobaczy np. kuriera w barwach swojej firmy od razu zostanie rozpoznany.

15 Księga identyfikacji wizualnej
Jest to opis zasad i procedur stosowania elementów tożsamości wizualnej firmy. W księdze standardów należy zamieścić minimalne wielkości określające granice czytelności wybranych elementów graficznych oraz wzór minimalny obrazów (pola ochronne) wyznaczający konieczną wolną przestrzeń wokół miejsc zadrukowanych, także układy kompozycyjne.

16 Co zawiera księga identyfikacji wizualnej?
Opis znaczenia logo lub logotypu (filozofia znaku) Opis budowy logo lub logotypu Kolorystykę Pole ochronne wokół logo Skalowanie i orientacja logo Przykłady prawidłowej i nieprawidłowej formy logo Zestaw znaków firmowego kroju pisma

17 Dziękuję za uwagę 


Pobierz ppt "Identyfikacja wizualna"

Podobne prezentacje


Reklamy Google