Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałGosia Osinka Został zmieniony 6 lat temu
1
REKLAMA PRASOWA Małgorzata Osinka Małgorzata Matuszewska Marta Gregorczyk Paulina Zazulak
2
REKLAMA PRASOWA Jest to forma promocji, dla której środkiem przekazu jest szeroko rozumiana prasa. To dobre medium dla utrzymania świadomości istnienia produktu na rynku.
3
REKLAMA PRASOWA
4
ZALETY PRASY
5
Prasa angażuje odbiorcę
6
Jakość - czasopisma
7
Reklamy w prasie są precyzyjne
8
REKLAMA PRASOWA, a grupa docelowa - przykłady
9
Prasa lokalna - relatywnie niski koszt
10
Prasa lokalna - aktualizacja
11
KREATYWNOŚĆ
12
Dłuższy zasięg oddziaływania Wynikający z przechowywania prasy i przeglądania na nowo.
13
EFEKTYWNOŚĆ Selekcja geograficzna + Selekcja grup docelowych = kierowanie produktu do grup potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez firmę produktów
14
Reklama prasowa - namiastka produktu
15
Insert Popularna forma dystrybucji wraz z gazetą ulotek, gazetek reklamowych lub próbek produktu (np. szamponu czy wody toaletowej).
16
XXI WIEK Obecnie do środków przekazu reklamy prasowej zalicza się zarówno tradycyjną formę jak i jej multimedialny odpowiednik czyli e-gazeta, e- wydanie.
17
XXI WIEK
18
Zalety e-wydań w porównaniu do tradycyjnej formy prasy Możliwość w zakresie wyszukiwania Szybkość dostawy,dostępu Interaktywność Cena
19
Aktywne linki w ogłoszeniach w e-wydaniach płatnych pozwalają mierzyć faktyczną skuteczność reklam, a aktywne adresy e-mailowe – nawiązać natychmiastowy kontakt.
21
RODZAJE PRASY PRASA CODZIENNA CZASOPISMA -gazety ogólnopolskie-miesięczniki -gazety lokalne- tygodnikiCECHY: -informacje uważane są za wiarygodne-informacje specjalistyczne -słaba jakość ilustracji-funkcja rozrywkowa i edukacyjna -krótki “żywot” gazety-przywiązanie czytelników -dominują proste formy reklamowe (ogłoszenia)-długie “życie”czasopisma nastawione na natychmiastowe zachowania-dominują reklamy emocjonalne i informacyjne -informacje powinny być bieżące (promocje itp)-dobra jakość ilustracji
22
RODZAJE REKLAM PRASOWYCH Drobne ogłoszenia – krótkie ogłoszenia z jednej kategorii. 1.SPRZEDAM/KUPIĘ 2.MOTORYZACJA 3.SZUKAM/PROPOZYCJE PRACY ★ Drobne ogłoszenia z ilustracjami (RAMKOWE) zazwyczaj: 1.MOTORYZACJA 2.NIERUCHOMOŚCI
23
RODZAJE REKLAM PRASOWYCH Reklama modułowa - w jej skład wchodzą wszystkie rodzaje reklam PRÓCZ OGŁOSZEŃ DROBNYCH, PRAWNYCH I PUBLICZNYCH LOKALNE OGÓLNOKRAJOWE ❖ kolorowe ❖ elementy graficzne
24
RODZAJE REKLAM PRASOWYCH Reklama lokalna - skierowana do konkretnego segmentu odbiorców w obrębie lokalnym 1.lokalne firmy 2.lokalne organizacje 3.osoby prywatne
25
RODZAJE REKLAM PRASOWYCH Reklama ogólnokrajowa-reklamują się w niej zazwyczaj firm ogólnokrajowe np: 1.sieci marketów 2.hotele 3.restauracje Reklama wspólna - LOKALNA +OGÓLNOKRAJOWA planowanie i zamawianie opłacanie
26
REKLAMA PRASOWA, skuteczność ●ogłoszenie w czasopiśmie może być lepiej zapamiętane i dostrzeżone ●prasa drukowana jest uważana za mniej pospieszną niż treści wirtualne INTERNET = SZYBKOŚĆ, POBIEŻNOŚĆ -> rzadko kiedy klikamy w banery reklamowe ●reklamy w prasie są mniej irytujące w odbiorze ●możemy wybrać grupę docelową której chcemy pokazać daną reklamę
27
Wady reklamy prasowej PRASA CODZIENNA duża ilość ogłoszeń reklamowych ograniczenia kolorystyczne, a także jakościowe rekomendacje przez znane twarze “tracą głos”- TRACĄ NA SKUTECZNOŚCI trudności w dotarciu do młodych ludzi -> wolą kolorowe CZASOPISMA średni czas czytania - ok.30 min DUŻO REKLAM POZOSTAJE NIEZAUWAŻONYCH
28
Wady reklamy prasowej CZASOPISMO wysokie koszta umieszczania reklam wysoka cena czasopism konieczne składanie zamówień reklam z dużym wyprzedzeniem (CZASOPISMA SĄ WYDAWANE RAZ NA JAKIŚ CZAS)
29
Elementy reklamy prasowej ●Wizerunek produktu ●Tekst ●Opisy ●Wyjaśnienia ●Ilustracja ●Logo ●Informacja o firmie
30
Zasady tworzenia reklamy prasowej 1. NAGŁÓWEK
31
Rodzaje nagłówków ●Nagłówek wskazujący na nowość - “Nowa lepsza forma…” “Nowe mieszkania od dewelopera” ●Emocjonalny ●Wskazujący na korzyść - “Załóż konto w banku i zarób dodatkowe 100złotych” ●Pobudzający ciekawość - ciekawy slogan, nad którym się zastanawiamy. “Nic co dobre nie trwa wiecznie, złap okazje zanim ucieknie Ci sprzed nosa” ●Chwalmy się - “najlepszy, wyjątkowy, niepowtarzalny”
32
Zasady tworzenia reklamy prasowej 2. TEKST: ●przedstawia i wyjaśnia ●powinien mieć formę krótkich zdań tworzących krótkie paragrafy
33
Zasady tworzenia reklamy prasowej 3. SLOGAN:
34
Slogan ●Slogan - hasło, które w dużym skrócie mówi mniej więcej tym, o czym będzie mówiła cała kampania marketingowa danego produktu czy przedsiębiorstwa.jest motywem przewodnim każdej kampanii, która ma na celu promocję danego produktu. „No i fajnie” (McDonald's, 2014)
35
Zasady tworzenia reklamy prasowej 3. UKŁAD GRAFICZNY:
36
Artykuł sponsorowany Forma reklamy w prasie bądź Internecie. Zlecany przez agencje reklamową (pisany przez copywritera albo osobę z redakcji”. Wygląda jak normalny tekst redakcyjny, ale w mniejszy bądź większy sposób promuję dany produkt czy firmę. Opłaty za art. sponsorowane są często podobne do cen tradycyjnych reklam.
37
Artykuł sponsorowany
39
Ceny reklamy prasowej
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.