Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SOCIAL MEDIA MARKETING CZĘŚĆ 3 KINGA ŁUKASZEWSKA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SOCIAL MEDIA MARKETING CZĘŚĆ 3 KINGA ŁUKASZEWSKA"— Zapis prezentacji:

1 SOCIAL MEDIA MARKETING CZĘŚĆ 3 KINGA ŁUKASZEWSKA
Komunikacja w sieci Koncept strategiczny jako podstawa komunikacji BIG IDEA Content

2 KOMUNIKACJA W SIECI Internet to jedno z istniejących obecnie mediów. Komunikacja w ramach portali społecznościowych będzie charakteryzować się często tymi samymi elementami, co inne media: Masowy Ekonomiczny Dedykowany Interaktywny Ultraszybki Mierzalny

3 KOMUNIKACJA W SIECI Spontaniczność Kolokwialność Sytuacyjność
Multimedialność Zasięg Automatyzacja Dynamiczność

4 KONCEPT STARTEGICZNY JAKO PODSTAWA KOMUNIKACJI
Sposób komunikowania się z odbiorcą To pewnego rodzaju opowieść o produkcie/marce, która przekazywana zostaje odbiorcy Właśnie na tym etapie podejmuje się decyzje o stylu przekazywanych treści (np. czy będą one przekazywane w sposób ekspercki czy humorystycznie)

5 Jaki powinien być skuteczny koncept strategiczny?
Na koncept strategiczny składają się dwa podstawowe elementy: big idea czyli kluczowy komunikat content czyli treści

6 skuteczny koncept strategiczny

7 BIG IDEA Kluczowy komunikat, przekazywany w kampanii
To zamysł, jaki przyświeca twórcom kampanii Jest on ściśle związany z grupą docelową, do której ma trafić oraz z produktem/marką/ideą, jaką ma promować

8 big idea – przykład: profil facebookowy znanej marki tabletek przeciwbólowych APAP
Przekaz został skierowany do osób cierpiących na migrenę – regularnie zmagających się z bólem głowy. Na podstawie poniższego postu można stwierdzić, że big idea jaka przyświecała twórcom mogła dotyczyć przełamywania myślenia o bólu i brzmieć następująco: Nie należy godzić się z bólem. Nie warto się do niego przyzwyczajać i traktować jako normalność. Możesz coś zmienić. Zwalczyć ból.

9

10 Zupełnie inna big idea została opracowana w przypadku konkurencyjnej firmy Ibuprom
Na podstawie analizy fanpage’a, można zauważyć, że motywem przewodnim był tutaj ból jako codzienna sytuacja, dobrze znana każdemu z nas, odnosząca się nie tylko do aspektów cielesnych / medycznych. Tutaj big idea mogła być np. taka: Każdy z nas, choć raz doświadczył bólu. To codzienność, z którą spotyka się wiele osób. Może być on pretekstem do integracji i budowania wzajemnych relacji.

11

12 Powyższe przykłady wskazują kluczowy komunikat
Powyższe przykłady wskazują kluczowy komunikat. W tym przypadku należy zwrócić uwagę na fakt, że mimo zbliżonego produktu, założona big idea, wpłynęła na zupełnie odmienny sposób komunikatu z odbiorcą

13 CONTENT Content marketing to marketing treści, którego celem jest komunikacja z odbiorcą za pomocą tworzenia atrakcyjnych, przydatnych i wartościowych treści. Pozwala on na budowanie długotrwałych relacji z adresatem przekazu, przez co coraz chętniej wykorzystywany jest w reklamie i licznych działaniach promocyjnych. Content marketing dotyczy wszystkich treści publikowanych za pomocą Internetu, takich jak np. artykuły, filmy video, posty, gify, zdjęcia itd. Zagadnienie to jest związane również z tzw. marketingiem wirusowym, w którym świadomość marki budowana jest poprzez dobrowolne udostępnianie treści przez samych odbiorców

14 Konstrukcja treści na serwisach społecznościowych
Tworząc content do mediów społecznościowych, należy zwrócić uwagę: Czy jest przydatna – daje wiedzę odbiorcy? Czy jest zaskakująca dla odbiorcy? Czy jest zabawna – potrafi wywołać uśmiech? Czy jest inspirująca? Czy może rozwijać zainteresowania i pasje? Czy jest związana z marką?

15 Konstrukcja treści na serwisach społecznościowych
Nie tylko treść, ale i forma. W mediach społecznościowych ogromnie duże znaczenie ma forma komunikatu. To co w pierwszej chwili przyciąga uwagę odbiorcy to obraz. Jest wiele sposobów jego prezentacji, co dobrze widać na przykładzie Facebooka

16

17 SPOSÓB NA CONTENT Treści publikowanych przy pomocy kanałów społecznościowych jest niezliczenie wiele. Warto zastanowić się, jak wyróżnić się wśród konkurencji. Oto kilka sprawdzonych metod: BRAND HERO REAL-TIME MARKETING STORYTELLING USER GENERATED CONTENT

18 BRAND HERO Czyli tzw. maskotka marki. Jej zadaniem jest zazwyczaj oswojenie konsumenta z marką, ocieplenie jej wizerunku. Osobowość maskotki marki powinna reprezentować charakter przedsiębiorstwa. Może śmieszyć, wzruszać, rozczulać. Powinna wzbudzać emocje, przez co budowana jest głębia marki. W kreowaniu brand hero social media dają wyjątkową możliwość komunikowania się wymyślonego brand hero bezpośrednio z odbiorcą. Wiele ze stworzonych dotąd brand heroesów stało się prawdziwymi ambasadorami marki i na stałe weszło do świata pop kultury. Jednym z dobrze znanych barnd hero w kampaniach społecznościowych były M&M’sy. Każdy kolor miał swój odrębny profil na Facebooku i reprezentował odmienny charakter. Internauci mieli możliwość wybrać swojego ulubionego i prowadzić z nim zabawne rozmowy

19

20 REAL-TIME MARKETING Real-time marketing daje możliwość zdobycia dużej popularności niewielkim kosztem i w stosunkowo krótkim czasie. Treści przekazywane odbiorcom w czasie rzeczywistym powinny charakteryzować się autentycznością i dobrym zrozumieniem komentowanego wydarzenia. Należy również być przygotowanym na reakcje odbiorców. Dobrym przykładem real-time marketingu może być działanie coca-coli, która w szybkim tempie odpowiedziała na wprowadzenie przez Facebooka nowych emotikonów dotyczących reakcji na posty:

21 REAL-TIME MARKETING

22 REAL-TIME MARKETING Media społecznościowe wyróżnia spontaniczny charakter. To właśnie w ich ramach omawiane są bieżące wydarzenia ze świata. Ułatwia to możliwość udostępniania treści natychmiast, bez opóźnień i uzyskiwania zgody. Dobra komunikacja w social mediach często przejawia się poprzez natychmiastowe odpowiedzi i nawiązania do sytuacji, które mogą poruszyć Twoją grupę odbiorców. Real-time marketing daje możliwość zdobycia dużej popularności niewielkim kosztem i w stosunkowo krótkim czasie

23 STORYTELLING To metoda, która święci triumfy w reklamie. Nic tak nie przyciąga uwagi odbiorcy, jak ciekawa opowieść. To przecież bardzo naturalny sposób komunikacji, funkcjonujący od wielu tysięcy lat. Dobrze zbudowana opowieść buduje w odbiorcy zainteresowanie, zaciekawienie i wzbudza wiele emocji (np. wzruszenie, rozbawianie lub gniew). W social media storytelling może zostać rozbudowany na wiele poszczególnych kanałów, zbliżać do bohaterów opowieści, a każdy publikowany post może stać się kolejną częścią opowieści, na której finał czeka wielu fanów

24 STORYTELLING Dobrze znanym przykładem storytellingu w mediach społecznościowych są Facjecje. Profil, w ramach którego wiarygodne dialogi prowadzą postacie historyczne, poeci romantyzmu, a nawet greccy bogowie:

25

26 USER GENERATED CONTENT
Coraz częściej znane marki, nie tylko generują content do swoich odbiorców, ale również publikują treści tworzone przez swoich fanów. Ta prosta metoda często jest miłym zaskoczeniem, które generuje duże zaangażowanie. No bo jak tu nie polubić własnego zdjęcia lub wpisu? Takie działania w swojej kampanii social media wprowadziła m.in. firma Starbucks:

27

28 FUNKCJE TREŚCI SOCIAL MEDIA
Treści w social media powinny być różnorodne i dopasowane do konkretnego serwisu społecznościowego. W strategii social media powinieneś założyć tworzenie contentu o następujących funkcjach: inspirowanie przekierowanie na stronę sprzedaż zaangażowanie porady kreowanie wizerunku konkursy

29 PYTANIA sprawdzające Jakie cechy wyróżniają komunikację w sieci?
Co to jest koncept strategiczny? Co to jest BIG IDEA? Jaka powinna być konstrukcja treści w social media? Czym różni się brand hero od storytellingu? Na czym polega real-time marketing?


Pobierz ppt "SOCIAL MEDIA MARKETING CZĘŚĆ 3 KINGA ŁUKASZEWSKA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google