Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałIwona Kaczor Został zmieniony 6 lat temu
1
Bezpłatność czy bezkosztowość prawa do informacji – wnioski de lege ferenda
2
Bezprawnym jest uzależnienie przyjęcia wniosku od uiszczenia opłaty
Bezpłatność dostępu nie oznacza bezkosztowego udostępniania
3
Art.7 ust. 2. UODIP Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, z zastrzeżeniem art. 15.
4
Art. 15. ust. 1. Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, o którym mowa w art. 10 ust. 1, podmiot obowiązany do udostępnienia ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, podmiot ten MOŻE POBRAĆ od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom. (koszta udostępnienia informacji)
5
WNIOSKI DE LEGE FERENDA
1. Charakter powiadomienia z art. 15 ust. 2 2. Charakter opłaty sposób egzekucji 3. wprowadzenie CENTRALNEGO CENNIKA – jako wyłącznie obowiązującego wzorca : na bardzo niskim poziomie np.: 0,05 pln A4 Wyłącznie zmiana nośnika danych godzina pracy - NIE !! 4. Zapłać a otrzymasz ? Jakie są nasze oczekiwania? 5. Zachowanie MOŻLIWOŚCI POBRANIA OPŁATY kwota graniczna
6
WYNIKI BADAŃ w/z kosztów PRZEKSZTAŁCENIA
Urzędy Wojewódzkie, Urzędy Miast wojewódzkich Urzędy Marszałkowskie Izby Skarbowe
7
Zobacz wyniki badań istniejących kosztów we wszystkich urzędach wojewódzkich, marszałkowskich, Izbach skarbowych i urzędach miast wojewódzkich (stan na ). P. Sitniewski ,,Koszty przekształcenia informacji publicznej - prawo, możliwość, czy obowiązek”, kwartalnik KRUS "Ubezpieczenia w Rolnictwie. Materiały i Studia, 49/2013 Dostępne na stronie
8
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Szanowni Państwo, Zwracam się z uprzejmą prośbą o wskazanie, w jaki sposób i na jakiej podstawie formalnej, w Państwa Urzędzie Marszałkowskim są wyliczane ewentualne koszty udostępnienia informacji publicznej, które pojawiają się w sytuacji, jeśli na skutek wpłynięcia wniosku od wnioskodawcy istnieje potrzeba skserowania znacznej ilości dokumentów. Jeżeli którykolwiek z organów samorządu województwa: zarząd lub sejmik, ewentualnie inna osoba z kierownictwa z urzędu, wydały w tym zakresie stosowny akt, uprzejmie proszę o przesłanie mi skanu tego dokumentu. Jeśli natomiast, kwestia te nie jest uregulowana w Państwa urzędzie, uprzejmie proszę o krótką odpowiedź, iż takowych regulacji brak.
9
MIASTA WOJEWÓDZKIE WARSZAWA LUBLIN OPOLE
Brak regulacji szczególnych GDAŃSK OLSZTYN SZCZECIN BIAŁYSTOK BYDGOSZCZ TORUŃ WARSZAWA Gorzów. W. POZNAŃ Zielona Góra Brak regulacji szczególnych ŁÓDŹ LUBLIN WROCŁAW KIELCE OPOLE Katowice Brak regulacji szczególnych RZESZÓW KRAKÓW REGULACJA KOSZTÓW PRZEKSZTAŁCENIA ". Brak regulacji szczególnych
10
URZEDY WOJEWÓDZKIE REGULACJA KOSZTÓW PRZEKSZTAŁCENIA ". GDAŃSK OLSZTYN
Brak regulacji szczególnych Brak regulacji szczególnych GDAŃSK OLSZTYN SZCZECIN BIAŁYSTOK BYDGOSZCZ Brak regulacji szczególnych WARSZAWA POZNAŃ Brak regulacji szczególnych Gorzów. W. ŁÓDŹ LUBLIN WROCŁAW KIELCE OPOLE Brak regulacji szczególnych Katowice Brak regulacji szczególnych RZESZÓW KRAKÓW REGULACJA KOSZTÓW PRZEKSZTAŁCENIA ".
11
URZEDY MARSZAŁKOWSKIE
Brak regulacji szczególnych Brak regulacji szczególnych GDAŃSK OLSZTYN SZCZECIN BIAŁYSTOK BYDGOSZCZ WARSZAWA Gorzów. W. POZNAŃ ŁÓDŹ LUBLIN WROCŁAW OPOLE KIELCE Katowice RZESZÓW KRAKÓW REGULACJA KOSZTÓW PRZEKSZTAŁCENIA ". Brak regulacji szczególnych
12
REGULACJA KOSZTÓW PRZEKSZTAŁCENIA ".
IZBY SKARBOWE GDAŃSK OLSZTYN SZCZECIN BIAŁYSTOK BYDGOSZCZ WARSZAWA Zielona Góra POZNAŃ ŁÓDŹ LUBLIN WROCŁAW OPOLE KIELCE Katowice RZESZÓW KRAKÓW REGULACJA KOSZTÓW PRZEKSZTAŁCENIA ".
13
,,Sunlight is the best disinfectant”
Louis Dembitz Brandeis (November 13, 1856 – October 5, 1941) Sędzia SN USA ,,Sunlight is the best disinfectant”
14
Dziękuję za uwagę. dr Piotr Sitniewski prezes Fundacji JAWNOSC.PL
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.