Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE"— Zapis prezentacji:

1 ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
ZAJĘCIA NUMER 4

2 PLAN MARKETINGOWY Streszczenie managerskie Analiza sytuacji rynkowej:
Analiza nabywców Analiza popytu Analiza podaży (konkurencji) Analiza pozycji firmy Analiza systemu dystrybucji Analiza systemu zaopatrzenia Analiza makrootoczenia marketingowego Analiza SWOT Strategia obsługi rynku Program wykonawczy Prognoza sprzedaży, kosztów i zysku Ustalenie sposobu kontroli wykonania planu marketingowego

3 uproszczona analiza konkurencji

4 analiza konkurencji- jak się za nią zabrać?
identyfikuję konkurentów; określam ich cele; określam ich strategie; wskazuję na silne i słabe strony moich konkurentów; szacuję ich reakcje; wybieram swoich konkurentów docelowych.

5 rodzaje rynków konkurencyjnych

6 rynek produktowy Lider 40% rynku (champion)
Pretendent rynkowy 30% rynku (challenger) Naśladowca rynkowy 20% (follower) Specjaliści rynkowi (obsługujący mniejsze segmenty) 10% (n

7 Co mogę zrobić jak jestem liderem rynku?
zwiększyć całkowity popyt rynku - JAK? chronić swoje udziały w rynku - JAK? zwiększenie udziału w rynku - JAK?

8 jestem pretendentem… co dalej?
mój cel strategiczny -> zwiększenie udziału w rynku kogo atakuję? lidera; konkurenta z tej samej kategorii; firmy lokalne jak atakuję?

9 jestem naśladowcą więc…
podrabiam; klonuję; imituję; adaptuję

10 jestem niszowcem mam pozycję lidera na małym rynku! znam swój rynek;
oferuję dobrą relację jakość do produktu; skupiam się na swojej strategii niszowej!

11

12 udziały w rynku

13

14

15 zadanie domowe - rynki Podmiotowa struktura podaży - czyli kto stanowi konkurencję? Towarowa struktura podaży - jakie towary oferują konkurenci? Pokrycia rynku produktami konkurencyjnymi - jakie są obszary konkurencji w ramach rynku produktowego? Wg własnej oceny lub znalezionych informacji - nadać role konkurentów Ocena przewag konkurencyjnych Ocena skuteczności strategii i instrumentów marketingowych konkurencji Ocena sił i słabości najważniejszych konkurentów

16 bardzo proszę pracować w grupie


Pobierz ppt "ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE"

Podobne prezentacje


Reklamy Google