Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWanda Kozak Został zmieniony 6 lat temu
1
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
2
SIEĆ TRAS DOJAZDOWYCH DO CENTRUM
Wydzielenie torowiska- WYŁĄCZNIE oznakowanie poziome oraz przeprogramowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Szylinga, Matejki. Zlecenie projektu drogi rowerowej na odc. Stolarska- Roosevelta (do konsultacji zgodnie z Zarządzeniem 537/2013/P). Projekt obejmować ma drogę rowerową oraz dodatkową sygnalizację na skrzyżowaniu z ul. Śniadeckich. Zakończenie projektowania wraz z konsultacją planuje się na III/IV kwartał 2016r. Być może rozpoczęcie realizacji w 2016r. [źródło: Rowerowy Poznań]
3
WYBRNE INFORMACJE DLA PROJEKTANTÓW
Należy zwrócić uwagę na poprawę bezpieczeństwa pieszych na przejściach przez Grunwaldzką bez sygnalizacji świetlnej (azyle) oraz wyznaczyć dodatkowe przejścia bez sygnalizacji Uspokoić ruch na poprzecznych ulicach lokalnych poprzez włączenia w ulice główne i zbiorcze za pomocą wyniesionych przejść dla pieszych będących kontynuacją powierzchni chodnika o identycznej nawierzchni Na całym projektowanym odcinku chodnik należy umiejscowić bezpośrednio przy posesjach co zmniejszałoby przecięcia ruchu pieszego i rowerowego
4
WYBRANE INFORMACJE DLA PROJEKTANTÓW
Zaleca się przeprowadzenie kampanii edukacyjno-informacyjnej dla mieszkańców, by pokazać co się zmieni na plus Rezygnacja z niektórych zjazdów z drogi dla rowerów na boczne ulice, upraszczając inwestycję i ograniczając konflikty z pieszymi. Przy samych przejazdach rowerowych przez jezdnię droga dla rowerów powinna być wyokrąglona w taki sposób, żeby ułatwić bezpośredni wjazd na nią i zjazd rowerzystom z bocznych uliczek Niezbędne jest, aby zadbać o uniemożliwienie parkowania na drodze dla rowerów i chodniku na całej długości projektowanej trasy (przeszkody fizycznie)
5
WYBRANE INFORMACJE DLA PROJEKTANTÓW
Jezdnia rowerowa 2cm poniżej poziomu chodnika, malowanie przejść dla pieszych przez drogę dla rowerów Zadbać, by zapewnione były wszystkie relacje rowerowe na poszczególnych skrzyżowaniach oraz połączenia tras (pozytywny przykład: połączenie z Wyspiańskiego przez Park Manitiusa) Od skrzyżowania z Szylinga/Matejki w kierunku centrum szerokość drogi dla rowerów 2,5-3m (najbardziej oblegany odcinek) Wyjazdy z bram, podwórek, przecinające drogi rowerowe nie powinny być obniżone względem samej drogi rowerowej
6
WYBRANE INFORMACJE DLA PROJEKTANTÓW
Nowa nawierzchnia chodników – jeżeli kostka to niefazowania, co zauważalnie ograniczy hałas Przejazd dla rowerów przez Grunwaldzką przy przystanku ‘Grochowska’ nie może być między przejściem dla pieszych a peronami przystanku (kolizja) Nie podano uzasadnienia dla zawężenia chodnika na ul. Grunwaldzkiej przy Parku Manitiusa do 1,5 m Projektanci koniecznie powinni odbyć wizję lokalną przy pływalni Olimpia po południu w dzień powszedni i zaproponować rozwiązanie problemów związanych z parkowaniem, a także ze zniszczoną nawierzchnią
7
DROGA DLA ROWERÓW – POSZCZEGÓLNE ETAPY
Długość projektowanej trasy: 4195,26 m wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej 852,64 m wzdłuż ulicy Rycerskiej
8
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP I: RONDO SKUBISZEWSKIEGO-WĘGORKA
9
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP II: WĘGORKA-RUMUŃSKA
10
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP III: RUMUŃSKA-BUŁGARSKA
11
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP IV: BUŁGARSKA-KONFEDERACKA
12
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP V: KONFEDERACKA-GROCHOWSKA
13
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP VI: GROCHOWSKA-OSTROROGA
14
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP VII: OSTROROGA-PARK MANITIUSA
15
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP VIII: PARK MANITIUSA
16
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP IX: RONDO JNJ-WYSPIAŃSKIEGO
17
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP X: RONDO JNJ-WOJSKOWA
18
DROGA DLA ROWERÓW – ETAP XI: UŁAŃSKA-MARCELIŃSKA
19
DROGA DLA ROWERÓW –SZYLINGA
20
DROGA DLA ROWERÓW (RYCERSKA) – ETAP I
21
DROGA DLA ROWERÓW (RYCERSKA) – ETAP II
22
DROGA DLA ROWERÓW (RYCERSKA) – ETAP III
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.