Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ustalenie polityki cenowej - przykład

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ustalenie polityki cenowej - przykład"— Zapis prezentacji:

1 Ustalenie polityki cenowej - przykład
DSIC Consulting

2 Plan prezentacji Streszczenie menedżerskie Problem decyzyjny
Metody i źródła danych Określenie kosztów badania Analiza danych Wnioski Zalecenia

3 Streszczenie menedżerskie
Wyniki Wnioski Zalecenia

4 Problem decyzyjny Jaki jest średni poziom cenowy dla oferowanej usługi w Wielkopolsce? Jaki poziom cenowy oferują główni konkurencji t.j. X, Y oraz Z? Jak elastyczne podejście do cen stosują główni konkurenci? Jak zapewnić najwyższe przychody ze sprzedaży? Jaki poziom cenowy gwarantuje maksymalizację efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa? Czy występuje sezonowość popytu? Jak dostosować politykę cenową do występującej sezonowości?

5 Metody i źródła danych Dobór próby Wybór formy pomiaru
Wybór instrumentów pomiarowych Wybór metod analizy danych

6 Określenie kosztów badania

7 Analiza danych

8 Analiza danych

9 Wnioski Średni poziom cenowy dla oferowanej usługi w Wielkopolsce to XXX.  Poziom cenowy usług oferowanych przez głównych konkurentów to XXX.   Główni konkurenci są skłonni do ustępstw cenowych na poziomie XXX%?  Najwyższe przychody ze sprzedaży osiągane są przy cenie na poziomie XXX.  Maksymalizacja efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa osiągana jest przy cenie na poziomie XXX.  W cyklach miesięcznym i rocznym występuje silna sezonowość popytu na usługę.

10 Zalecenia Ustalić średni poziom cenowy oferowanej usługi na poziomie XXX. W miesiącach styczeń-marzec oraz wrzesień-październik zastosować obniżki na poziomie 7-10%. W perspektywie długoterminowej zachować w świadomości odbiorców pozycję lidera jakościowego utrzymując ceny na poziomie 8-12% wyższym niż główni konkurenci 2-5. W perspektywie długoterminowej aktywnie reagować na zmiany ceny przez konkurenta 1 stosując zalecaną strategię benchmarkingową.

11 Zalecenia fazie cyklu życia, w fazie dojrzałości zastosować metodę „koszt plus”. Wzmocnić współpracę z dystrybutorami 1 i 2 kosztem ograniczenia współpracy z dystrybutorem 3. Rozpocząć wykorzystywanie narzędzia kredytu konsumenckiego. Wydłużyć okres ściągania należności w pierwszej grupie odbiorców do 10 dni roboczych oraz w drugiej grupie odbiorców do 5 dni roboczych.

12 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Ustalenie polityki cenowej - przykład"

Podobne prezentacje


Reklamy Google