Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017"— Zapis prezentacji:

1 Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Język polski OPRACOWANIE Maja Gąsik, Marcin Krenc

2 Charakterystyka testu
Arkusz egzaminacyjny składał się z 22 zadań: 20 zadań zamkniętych, 2 zadań otwartych.

3 Charakterystyka zadań zamkniętych
Zadania zamknięte wymagały od ucznia umiejętności odbioru wypowiedzi i wykorzystania zawartych w nich informacji oraz analizy i interpretacji tekstów kultury.

4 Charakterystyka zadań otwartych
Zadania otwarte wymagały uzasadnienia własnego zdania oraz zredagowania dłuższej wypowiedzi pisemnej w formie rozprawki na temat: Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem, że marzenia mają sprawczą moc? Argumenty zilustruj przykładami z literatury.

5 Porównanie wyników szkoły

6 Podział zadań ze względu na stopień trudności

7 Wynik 86,5% sytuuje naszą szkołę w 9. (najwyższym) staninie.
Statystyka testu Wynik 86,5% sytuuje naszą szkołę w 9. (najwyższym) staninie. Wynik maksymalny – 100% Wynik minimalny – 47%

8 Zagadnienia wymagające poprawy
Rozpoznawanie części mowy i dostrzeganie ich funkcji w zdaniu. Stosowanie trafnej i wnikliwej argumentacji w rozprawce. Zachowanie poprawności językowej przy redagowaniu wypowiedzi pisemnej. Poprawne stosowanie zasad interpunkcji.

9 MOCNE STRONY Wyszukiwanie w tekście potrzebnych informacji.
Wyciąganie wniosków wynikających z przesłanek zawartych w tekście. Świadome dobieranie synonimów dla wyrażenia zamierzonych treści. Rozpoznawanie cech gatunkowych powieści detektywistycznej. Rozpoznawanie intencji wypowiedzi.

10 MOCNE STRONY cd. Wskazywanie funkcji użytych w utworze środków stylistycznych z zakresu składni. Przedstawienie propozycji odczytania konkretnego tekstu kultury i jego trafna interpretacja. Tworzenie krótkiego tekstu argumentacyjnego. Stosowanie konsekwentnej i celowej segmentacji tekstu. Dostosowanie stylu do formy wypowiedzi.

11 WNIOSKI W dalszej pracy z uczniami należy:
kształtować umiejętność rozpoznawania części mowy i rozumienia ich funkcji w zdaniu, ćwiczyć umiejętność tworzenia własnych wypowiedzi w różnych formach, uczyć rzetelnej i celowej analizy tematu wypowiedzi pisemnej, zwracać uwagę na rolę wypowiedzi argumentacyjnej jako podstawowej formy wyrażania własnych opinii,

12 WNIOSKI cd. ćwiczyć umiejętność budowania argumentu, który byłby punktem wyjścia do dobrania właściwego przykładu literackiego, doskonalić sprawność językową i umiejętność trafnego wyboru środków językowych stosownych dla danej wypowiedzi, ćwiczyć poprawne stosowanie znaków interpunkcyjnych, zwracać uwagę na staranność redagowania wypowiedzi przez uczniów.

13 Maja Gąsik, Marcin Krenc
Dziękuję za uwagę OPRACOWANIE Maja Gąsik, Marcin Krenc


Pobierz ppt "Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017"

Podobne prezentacje


Reklamy Google