Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Bydgoszcz,
2
Celem kampanii jest zmiana postawy społecznej, kształtowanie i utrwalanie bezpiecznych zachowań na przejazdach, a w konsekwencji zmniejszenie liczby wypadków.
3
Zmniejszenie ilości wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych
Szczegółowe cele kampanii : Zmniejszenie ilości wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych Popularyzowanie bezpiecznego zachowania na przejazdach kolejowo-drogowych Podnoszenie świadomości o zagrożeniach wynikających z niezachowania szczególnej ostrożności na przejazdach kolejowo-drogowych, kształtowanie zachowań i utrwalanie postaw społecznie pożądanych, Przypomnienie kierowcom zasad ruchu drogowego Kształtowanie wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie
4
Bezpieczny przejazd – „Zatrzymaj się i żyj!”
Kampanię Bezpieczny przejazd – „Zatrzymaj się i żyj!” prowadzimy od 2005 r. w okresie letnim, a od 2009 r. przez cały rok. Od 2015 r. kampania zmieniła oblicze medialne Nowe hasło Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!” . Powodzenie kampanii nie byłoby możliwe bez instytucji, które jej patronują. W 2015 r. są to między innymi:
5
Często wypadki skutkują kalectwem na całe życie.
Statystyki Każdego roku dochodzi do około wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych. Ginie w nich kilkadziesiąt osób, jeszcze więcej odnosi obrażenia ciała. Często wypadki skutkują kalectwem na całe życie.
6
Od początku 2015 roku: Wydarzyło się147 wypadków i kolizji: - osoby ciężko ranne - 30; - osoby zabite - 47.
7
W Polsce w 2014 r. wskaźnik ten wyniósł
Na całym świecie odsetek wypadków spowodowanych przez kierowców waha się w przedziale 95 – 98 % W Polsce w 2014 r. wskaźnik ten wyniósł 99 % a w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2015r.
8
Znaki na przejazdach kolejowo-drogowych
Sposób zabezpieczenia przejazdów reguluje rozporządzenie Ministra Infrastruktury I Rozwoju z dnia 20 października 2015r.( Pozycja 1744), w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic kolejowych z drogami i ich usytuowanie Znaki na przejazdach kolejowo-drogowych
9
A-10 A-9 przejazd kolejowy bez zapór przejazd kolejowy z zaporami
B-20 STOP odmiany znaku B-32 ("stój") odmiany znaku B-32 ("stój")
10
G-1a słupek wskaźnikowy
z trzema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni G-1b słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po prawej stronie jezdni G-1c słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po prawej stronie jezdni G-1d słupek wskaźnikowy z trzema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni G-1e słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami umieszczany po lewej stronie jezdni G-1f słupek wskaźnikowy z jedną kreską umieszczany po lewej stronie jezdni 1. Słupek z trzema kreskami jest umieszczany pod znakiem lub , słupek z dwiema kreskami - na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu, a słupek z jedną kreską - na 1/3 tej odległości. 2. Jeżeli ze względu na warunki lokalne znaki ostrzegawcze umieszczono bliżej niż 150 m od przejazdu na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h, to pod znakiem ostrzegawczym umieszcza się słupek z dwiema kreskami, a słupek z jedną kreską na 1/2 odległości znaku ostrzegawczego. Jeżeli znak ostrzegawczy umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu, to stosuje się tylko słupek z jedną kreską umieszczony pod znakiem ostrzegawczym.
11
G-3 krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym
G-2 sieć pod napięciem G-3 krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym jednotorowym G-4 krzyż św. Andrzeja przed przejazdem kolejowym wielotorowym
12
Sygnalizacja świetlna
13
Kierującemu pojazdem zabrania się:
objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone, wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy, wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim, omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.
14
Wykroczeniami najczęściej popełnianymi na przejazdach kolejowo- drogowych przez kierowców są:
niezachowanie szczególnej ostrożności przy zbliżaniu się do przejazdu i w trakcie jego przekraczania, brak reakcji na znak drogowy „STOP”, wjazd na przejazd z rogatkami w czasie ich zamykania, omijanie „slalomem” półrogatek, brak reakcji na sygnalizację świetlną i dźwiękową informującą o zbliżającym się pociągu.
15
Kategorie przejazdów kolejowo-drogowych
16
Film
17
Skutki niewłaściwych zachowań
18
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.