Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Organizacja wspomagania szkół
na przykładzie Dolnośląskiej Biblioteki Pedagogicznej we Wrocławiu Seminarium Nowa rola bibliotek pedagogicznych Sulejówek r. Beata Malentowicz
2
Biblioteki pedagogiczne – nowe zadania
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 28 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych bibliotek pedagogicznych (Dziennik Ustaw poz. 369)
3
Przygotowanie Biblioteki
Udział w projekcie „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół” Ukierunkowanie oferty Biblioteki na stosowanie TIK
4
Wspomaganie Zaplanowanie i przeprowadzenie zgodnie
z potrzebami placówki działań poprawiających jakość jej pracy Organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli
5
Organizowanie wspomagania w DBP
działalność edukacyjna na rzecz nauczycieli, uczniów i studentów zarządzanie platformami edukacyjnymi organizacja wystaw przygotowywanie ekspozycji nowości wydawniczych organizacja spotkań, warsztatów edukacyjnych i konferencji współpraca z instytucjami, organizacjami oraz towarzystwami oświatowymi i społeczno-kulturalnymi kompleksowe wspomaganie szkół i placówek oświatowych koordynacja sieci współpracy Wydziały DBP
6
Realizacja wspomagania w DBP
Realizacja zadań wynikających z porozumienia (RPW) Podpisanie porozumienia Pozyskiwanie partnerów
7
Porozumienie DBP – obszary wspomagania
Szkoła Wykorzystanie TIK w pracy dydaktycznej i organizacyjnej. Bezpieczny Internet. Przedszkole Popularyzacja czytelnictwa Świetlica środowiskowa Popularyzacja edukacji czytelniczej i medialnej z wykorzystaniem TIK
8
Budowanie oferty Biblioteki
Realizacja podstawowych zadań Biblioteki Szkolenia dla nauczycieli i bibliotekarzy Platforma edukacyjna Zajęcia dla uczniów Współpraca ze środowiskiem lokalnym
9
Zajęcia edukacyjne dla uczniów
Szkoły ponadgimnazjalne - Redagowanie bibliografii załącznikowej Wyszukiwanie źródeł informacji Biblioteki cyfrowe i ich kolekcje Przygotowanie prezentacji maturalnej Język reklamy – sztuka przekonywania czy manipulacja? Stereotypy w mediach – czy im ulegasz?
10
Zajęcia edukacyjne dla uczniów
Szkoła w Mieście - szkoły podstawowe - gimnazja Współpraca z Urzędem Miasta Ortografia nie jest trudna Państwa UE – atlasy, mapy, encyklopedie Jak zbudowane są słowniki? Tworzenie prezentacji lekturowej w Prezi Sposób na dobrą prezentację – jak obronić swój projekt?
11
Zajęcia edukacyjne dla uczniów
Rozwój oferty na potrzeby wspomagania - przedszkola, świetlica środowiskowa Bezpieczeństwo w sieci Jak powstały książki? Exlibris – specjalny znak własnościowy Tworzenie komiksów z wykorzystaniem programu Toondoo
12
Szkolenia dla bibliotekarzy
odpowiedź na potrzeby środowiska
13
Szkolenia dla nauczycieli
TIK w edukacji
14
Szkolenia dla nauczycieli
Realizacja szkolenia otwarte w siedzibie DBP szkolenia dla grup nauczycieli np. sieci współpracy realizowane w szkołach lub ośrodkach edukacji szkolenia dla Rad Pedagogicznych
15
Szkolenia w ramach wspomagania
Nowe tematy zaproponowane przez placówki Wykorzystanie pakietu Office w pracy nauczyciela na rzecz szkoły Bezpieczeństwo w sieci Wykorzystanie map myślowych w procesie edukacyjnym Co czytać dzieciom? nowe zadania
16
Platforma edukacyjna Kursy komputerowe
17
Platforma edukacyjna Kursy tematyczne
18
Platforma edukacyjna Konkursy dla uczniów
19
Współpraca ze środowiskiem
Konkursy Wystawy Konferencje, spotkania
20
Budowanie oferty wspomagania
21
Budowanie warsztatu informacyjnego
Rozbudowa DSIE: Katalogi Bazy danych Cyfrowa kolekcja Elektroniczne pakiety edukacyjne WikiEduLinki
22
Budowanie warsztatu informacyjnego
- Aktualności edukacyjne - Raporty edukacyjne - Czasopisma elektroniczne - Instytucje edukacyjne polityka oświatowa
23
DBP w sieci Rola DBP w pracy sieci
24
Współpraca bibliotekarzy pracujących na platformie Fronter
DBP w e-sieci Współpraca bibliotekarzy pracujących na platformie Fronter
25
Wspomaganie w DBP we Wrocławiu
26
Obszary wspomagania Popularyzacja edukacji czytelniczej, medialnej i informacyjnej Popularyzacja kultury czytelniczej Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w pracy nauczyciela Wykorzystanie TIK w nauczaniu Wykorzystanie platformy edukacyjnej w pracy nauczyciela
27
Obszary wspomagania Podnoszenie umiejętności posługiwania się pakietem Office przez nauczycieli na rzecz placówki Nauczyciel podnoszenie kompetencji pracowników placówki w obszarze obsługi nowych technologii Otwarte zasoby edukacyjne – wykorzystanie w nauczaniu bezpiecznych zasobów sieci Licencje i prawo autorskie
28
Formy wspomagania Doskonalenie nauczycieli
Gromadzenie literatury zgodnie z potrzebami placówki Opracowanie informacji o zasobach dolnośląskiej sieci bibliotek pedagogicznych Opracowanie informacji oświatowej na określony przez placówkę temat Współpraca ze środowiskiem - organizowanie konkursów, wystaw, spotkań Zajęcia edukacyjne
29
Dziękuję za uwagę Beata Malentowicz
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.