Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Cyberprzemoc.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Cyberprzemoc."— Zapis prezentacji:

1 Cyberprzemoc

2 PLAN PREZENTACJI Definicja i formy cyberprzemocy
Skala zjawiska w Polsce Ofiary cyberprzemocy Cyberprzemoc a prawo Jak unikać cyberprzemocy? Gdzie szukać pomocy? Kampanie społeczne

3 Czym jest CYBERPRZEMOC?

4 CYBERPRZEMOC to inaczej przemoc z użyciem mediów elektronicznych – przede wszystkim Internetu i telefonów komórkowych.

5 Polska nazwa wywodzi się z angielskiego zestawieniu dwóch słów cyberbulliying - cyber i bull, gdzie bully oznacza brutalność.

6 Początki cyberbullingu
Zjawisko oczerniania, wyszydzania lub kompromitowania za pośrednictwem internetu zaczęło się kilka lat temu w Europie Zachodniej oraz za oceanem (w USA i Kanadzie). Wirtualna przemoc przybrała najpierw formę złośliwych i obraźliwych sms-ów, potem i. Pierwotna definicja określała wówczas cyberbullying jako umyślną i powtarzającą się (wielokrotnie) krzywdę spowodowaną przy pomocy tekstu elektronicznego. Źródło:

7 Do działań określanych jako cyberprzemoc zalicza się m.in:
wyzywanie, straszenie poniżanie kogoś w Internecie lub przy użyciu telefonu robienie komuś zdjęć lub rejestrowanie filmów bez jego zgody publikowanie w Internecie lub rozsyłanie telefonem zdjęć, filmów lub tekstów, które kogoś obrażają lub ośmieszają podszywane się pod kogoś w Sieci Źródło:

8 Gdzie możemy się spotkać z cyberprzemocą?

9 Cele internetowych chuliganów:
przeżywanie radości ze zwyciężania, wynikające na przykład z potrzeby potwierdzenia swojej pozycji w grupie, bądź zbudowania swego wizerunku. „wyrównanie krzywd” pozyskanie uwagi otoczenia, wołaniem o pomoc kierowaną do wszystkich, którzy o nich zapomnieli Źródło: Adam Czesławiak „CYBERBULLYING. WSTĘPNE SPOJRZENIE NA ZJAWISKO WIRTUALNEJ AGRESJI WŚRÓD MŁODZIEŻY”

10 Skala zjawiska w Polsce

11 Źródło: http://www.dyzurnet.pl

12 Zgłoszenia- incydenty 2009
Źródło:

13 Źródło: www.av-school.pl/down/Konkurs/wyrIV.pdf

14 Powodzenie jednych bywa katastrofą drugich.
Zabójczy żart. Powodzenie jednych bywa katastrofą drugich.

15 FLAMING Kłótnia internetowa (ang. flame war, flaming)
zwana czasem "wojną na obelgi" to seria wiadomości celowo wrogich lub obraźliwych wysyłanych na grupę, listę dyskusyjną czy forum dyskusyjne. Jest to jedno z największych pogwałceń netykiety. Źródło:

16 OFIARY CYBERPRZEMOCY

17

18 "cyberprzemoc wpływa na psychikę dziecka o wiele mocniej niż przemoc twarzą w twarz. Dziecko czuje się osaczone, zdane tylko na siebie i bezsilne.(…) Akt w Internecie trwa długo. Obraźliwe wpisy nie znikają, każdy może je przeczytać, a w dodatku pojawiają pod nimi komentarze."

19 Jeong Da-Bin YUNI

20 HISTORIA I

21 HISTORIA II

22 HISTORIA III film

23 CYBERPRZEMOC A PRAWO

24

25 Sprawę o przemocy w cyberprzestrzeni można zgłosić na policję, gdzie następnie zostanie ona skierowana do Sądu Rodzinnego, w przypadku gdy sprawca jest małoletni. W wielu sprawach wzywanie policji jest ostatecznością. Na początku warto spróbować rozwiązać problem za pośrednictwem placówki szkolnej, poprzez wyciągnięcie konsekwencji dyscyplinarnych i objęcie opieką psychologiczną, zarówno ofiary, jak i sprawcy.

26 Jak uniknąć cyberprzemocy?

27 1. Nigdy nie podawaj w internecie swojego prawdziwego imienia i nazwiska. Posługuj się nickiem, czyli pseudonimem, internetową ksywką.

28 2. Nigdy nie podawaj osobom poznanym w internecie swojego adresu domowego, numeru telefonu i innych tego typu informacji. Nie możesz mieć pewności, z kim naprawdę rozmawiasz!

29 3. Nigdy nie wysyłaj nieznajomym swoich zdjęć
3. Nigdy nie wysyłaj nieznajomym swoich zdjęć. Nie wiesz, do kogo naprawdę trafią.

30 4. Jeżeli wiadomość, którą otrzymałeś, jest wulgarna lub niepokojąca, nie odpowiadaj na nią. Pokaż ją swoim rodzicom lub innej zaufanej osobie dorosłej.

31 5. Pamiętaj, że nigdy nie możesz mieć pewności, z kim rozmawiasz w internecie. Ktoś, kto podaje się za Twojego rówieśnika, w rzeczywistości może być dużo starszy i mieć wobec Ciebie złe zamiary.

32 6. Kiedy coś lub ktoś w internecie Cię przestraszy, koniecznie powiedz o tym rodzicom lub innej zaufanej osobie dorosłej.

33 7. Internet to skarbnica wiedzy, ale pamiętaj, że nie wszystkie informacje, które w nim znajdziesz, muszą być prawdziwe! Staraj się zawsze sprawdzić ich wiarygodność.

34 8. Szanuj innych użytkowników internetu
8. Szanuj innych użytkowników internetu. Traktuj ich tak, jak chcesz, żeby oni traktowali Ciebie.

35 9. Spotkania z osobami poznanymi w internecie mogą być niebezpieczne
9. Spotkania z osobami poznanymi w internecie mogą być niebezpieczne! Jeżeli planujesz spotkanie z internetowym znajomym, pamiętaj, aby zawsze skonsultować to z rodzicami!!! Na spotkania umawiaj się tylko w miejscach publicznych i idź na nie w towarzystwie rodziców lub innej zaufanej dorosłej osoby.

36 10. Rozmawiaj z rodzicami o internecie
10. Rozmawiaj z rodzicami o internecie. Informuj ich o wszystkich stronach, które Cię niepokoją. Pokazuj im również strony, które Cię interesują i które często odwiedzasz.

37 11. Zadbaj o ukrycie przed obcymi swoich prawdziwych danych
11. Zadbaj o ukrycie przed obcymi swoich prawdziwych danych. Nie używaj w adresie poczty elektronicznej swojego imienia i nazwiska.

38 12. Jeżeli chcesz coś kupić w internecie, zawsze skonsultuj to z rodzicami. Nigdy nie podawaj numeru karty kredytowej i nie wypełniaj internetowych formularzy bez wiedzy i zgody rodziców. Źródło: Cogito Autor: Marek Łuszczyna 14/12/2007

39 Jeśli doświadczasz cyberprzemocy:
1. Nie odpowiadaj na zaczepki 2. Nie kasuj wiadomości, jakie dostajesz 3. Zrób screen 4. Skonsultuj się z prawnikiem Źródło:

40 Gdzie szukać pomocy?

41

42 KAMPANIE SPOŁECZNE

43

44 film1

45 film2 http://www.youtube.com/watch?v=8ENXyPD A29w
Trzeba to przetłumaczyć

46 film3 8vVM Trzeba przetłumaczyć

47 Film 4 http://www.youtube.com/watch?v=hOwpGF1 SOQM
Trzeba przetłumaczyć

48 A na koniec… kilka prawd o INTERNECIE…

49

50

51

52 Dziękujemy za uwagę! Agata Kolińska Paulina Odej Małgorzata Ogiba
PPSiR, rok V, grupa: C MAJ 2010


Pobierz ppt "Cyberprzemoc."

Podobne prezentacje


Reklamy Google