Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Cyberprzemoc a dziecko
2
Uzależnienie od Internetu i gier komputerowych
Gry są przykładem wirtualnej rzeczywistości. Sformułowania „wirtualna rzeczywistość” jako pierwszy użył J. Lanier w 1986 roku, następnie pojawiły się określenia „sztuczna rzeczywistość” czy „wirtualne środowiska”. Wszystkie one zakładają, że jest to rzeczywistość symulowana, czyli coś, czego nie ma. Gry komputerowe – minusy Często w grach brak pozytywnych rozwiązań, ciemne charaktery są przedstawione bardziej interesująco, mroczne światy kuszą ciekawą grafiką. Tymi zabiegami wzmacnia się u dziecka negatywne emocje i myślowe schematy. wielka ilość czasu spędzana przed komputerem wcielanie się role bohaterów, sympatia do bohaterów gier i utożsamianie się z przygodami bohaterów gier komputerowych występowanie kilkakrotnego życia –gwarancją bezpieczeństwa i bagatelizowanie śmierci oswojenie się z przemocą, przyzwyczajanie się do drastycznych scen, w konsekwencji poszukiwanie coraz bardziej emocjonalnych, drastycznych scen
3
Zagrożenia ze strony Internetu
Ktoś się pod nas podszywa – kradzież tożsamości. Mobbing i nękanie. Zastraszenie, szantaż. Wirusy komputerowe. Podglądanie kamerą. Podsłuchiwanie. Włamywanie się po nasze dane. Uzależnienie. Choroby związane z długotrwałym siedzeniem przed komputerem.
4
Instytucje wspierające – gdzie szukać pomocy
5
KODEKS KARNY a cyberprzemoc
KODEKS KARNY a cyberprzemoc Materiały on-line (badania i publikacje)
6
Niebieska Karta i Niebieska Linia – pomoc ofiarom przemocy
-bibliografia - artykuły
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.