Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBonifacy Jeżowski Został zmieniony 10 lat temu
1
Prezentacja multimedialna jako nowa jakość wspomagania procesu nauczania
2
Cel pracy Celem pracy jest przedstawienie dydaktycznej prezentacji multimedialnej, a w szczególności jej : zastosowania w edukacji, korzyści z tego wynikających, oprogramowania potrzebnego do projektowania i odtwarzania, wymagań sprzętowych, sposobów i zasad tworzenia.
3
Zakres zastosowań prezentacji
Kształtowanie obrazu rzeczywistości Kształtowanie umiejętności intelektualnych Przedstawienie elementów wychowawczych Przedstawienie sposobu postępowania
4
Sposób wykorzystania prezentacji w edukacji
Przedstawianie nowego problemu Przekazanie wyników działań Sprawdzenie wiadomości Wprowadzenie uogólnień
5
Korzyści z zastosowań prezentacji w edukacji
skuteczność nauczania jest większa o 56% zrozumienie tematu jest 56 – 60% wyższe nieporozumienia przy przekazywaniu wiedzy są o 20 – 40% rzadsze oszczędność czasu wynosi 38 – 70% tempo uczenia się jest o 60% szybsze zakres wiedzy przyswojonej jest o 25 – 50% szerszy[1] [1] G. Adams: „Why Interactive?” w “Multimedia & Videodise Monitor”, marzec 1992.
6
Sposoby tworzenia prezentacji:
Ustalenie celu i treści Przygotowanie scenariusza Dobór i układ wiadomości Dobór struktury obrazowo - słownej Tworzenie motywacji do uczenia się Wykorzystanie video, animacji Prawidłowy układ na ekranie
7
Oprogramowanie Microsoft PowerPoint Micrografx Charisma 4,0 Corel DRAW
Lotus Freelance Graphics
8
Badania fiksacji wzroku
45,5 % 29 % 11,5 % 14 %
9
Zasady tworzenia prezentacji
Przy tworzeniu prezentacji należy : dbać o prostotę przekazu używać jak najmniejszej ilości słów używać kluczowych słów i znaków wykorzystywać wizualizację przekazu stosować wykresy i diagramy nie wizualizować, jeśli można opowiedzieć nie rywalizować ze swymi pomocami nie pokazywać obrazów bez ich objaśnienia nie mówić do swoich obrazów
10
Pokaz gotowej prezentacji
Pokaz można zaplanować na wiele sposobów dzięki PowerPoint
11
Podsumowanie Komputerowe prezentacje dydaktyczne powstałe w oparciu o bazę sprzętową i oprogramowanie, tworzone samodzielnie przez nauczyciela przedmiotu, muszą opierać się na zasadach: prawidłowym wykorzystaniu ekranu, ekonomicznym projektowaniu i zastosowaniu prezentacji, doborze struktury obrazowo – słownej, dydaktycznej: celach i treściach programu warunkach realizacji możliwościach uczniów umiejętnościach i wiedzy nauczyciela.
12
Wnioski Właściwe wykorzystanie technologii informacyjnej zależy przede wszystkim od przygotowania zawodowego nauczycieli, świadomości, osobistego zaangażowania i inwencji twórczej. Możliwości i pomoc w tym zakresie oferuje między innymi program do tworzenia prezentacji multimedialnych Microsoft PowerPoint. Dziękuję.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.