Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAntoni Szendzielorz Został zmieniony 10 lat temu
2
Konsjerż, concierge – dozorca domu i odźwierny we francuskich kamienicach. We współczesnych luksusowych hotelach również pracownik, którego zadaniem jest załatwianie najróżniejszych spraw dla gości – rezerwacji biletów teatralnych i stolików w restauracjach, doradzanie i organizowanie rozrywek, rezerwacja środków transportu.
3
W średniowieczu nazywano tak osobę odpowiedzialną za utrzymanie palących się świec w pomieszczeniach zamkowych. Konsjerż w późniejszych stuleciach był obarczany innymi obowiązkami m.in. dbaniem o gości przebywających w pałacu i spełnianiem ich życzeń.
4
W XX wieku dzięki rozwojowi transportu kolejowego i parowego, a tym samym wzmożonemu ruchowi turystycznemu, stworzono (pierwotnie w szwajcarskich grand hotelach) stanowisko portiera w holu wzorowane na konsjerżu.
5
Nowa funkcja obejmowała asystowanie gościowi od powitania na stacji do końca jego pobytu w hotelu. W kolejnych latach zawód ten pojawiał się we wszystkich ważniejszych miastach Europy. W 1929 roku w Paryżu Ferdinand Gillet założył pierwsze Stowarzyszenie Konsjerżów – Les Clefs d’Or (Złote Klucze). Funkcja konsjerża była tematem głównym francuskiego filmu Le Concierge Jeana Giraulta z 1973 roku.
6
Obecnie konsjerży można spotkać w hotelach wysokiej klasy (w Polsce prawdziwych konsjerży jest kilkunastu) i zajmują się realizowaniem najróżniejszych zachcianek gości od kwiatów i szampana o północy po organizowanie biletów na koncerty, których już nie ma w sprzedaży.
7
W Stanach Zjednoczonych powstało wiele firm zajmujących się takimi sprawami. Obsługują one prywatne osoby, firmy lub apartamentowce. Usługi concierge wchodzą w skład niektórych pakietów assistance samochodowego.
8
Zawód concierge’a wykonują pracownicy specjalnie do niego przeszkoleni, których zadaniem jest wypełnianie funkcji: kamerdynera, doradcy, asystenta, recepcjonisty, oraz przewodnika.
9
Praca concierge służy nie tylko wygodzie gości, ale wpływa również na zwiększenie obrotu towarowego i zatrudnienia w mieście i regionie.
10
Znakomita część pracy concierge opiera się na współpracy z przedsiębiorcami danego miasta czy regionu, w którym znajduje się hotel, takimi jak restauratorzy, firmy wynajmujące samochody i limuzyny, linie lotnicze, kwiaciarnie etc.
11
Również teatry, filharmonie, obiekty targowe i wystawiennicze to miejsca, gdzie concierge często szuka możliwości zaspokojenia życzeń swojego klienta. Podmioty te należą do grupy interesariuszy zewnętrznych hotelu.
12
Pozytywne skojarzenia pracy concierge pozostawiają w świadomości klienta ślad, przekładający się, w sposób pośredni, na lojalność gości, wyższy wskaźnik wykorzystania oferty hotelu i korzyści finansowe, wydłużone pobyty oraz dobrą opinię o hotelu przekazywaną innym gościom.
13
Dziękuję za uwagę mgr Barbara Wierzbicka
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.