Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

gry dla przyszłych programistów

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "gry dla przyszłych programistów"— Zapis prezentacji:

1 gry dla przyszłych programistów
Blocky games gry dla przyszłych programistów

2 Co to blocky games? Ciekawa propozycja dla uczniów chcących rozpocząć swoją przygodę z programowaniem. Jest to zbiór kilku gier, dzięki którym uczeń krok po kroku będzie poznawał tajniki programowania. Zainteresowanych zachęcam do spróbowania swoich sił na stronie projektu na stronie Blockly Games uczeń znajdzie takie gry jak Puzzle, Labirynt, Ptak, Żółw, Animacja, Samouczek Staw, Staw.

3 Puzzle W grze uczeń ma za zadanie do każdego zwierzęcia dobrać odpowiedni obrazek, oraz wybrać liczbę nóg i określić jego cechy. Po zakończeniu można sprawdzić poprawność wykonania zadania. Jeżeli wszystko zrobimy poprawnie powinno to wyglądać tak:

4 Labirynt To seria 10 poziomów, w których wykorzystywane są klocki ruchu do przebycia drogi z punktu wyjścia do celu. W kolejnych poziomach wzrasta stopień trudności, wprowadzane są warunki, powtarzanie i pętle. Program sygnalizuje uczniowi pomyślne rozwiązanie zadania. Poprawnie ułożony kod, przedstawiany jest w języku JavaScript. Dodatkowym atutem jest wygląd zadań przypominających poruszanie się w Google Street View.

5 Labirynt 1

6 Labirynt 2

7 Labirynt 3

8 Labirynt 4

9 Labirynt 5

10 Labirynt 6

11 Labirynt 7

12 Labirynt 8

13 Labirynt 9

14 Labirynt 10

15 Ptak To kolejna gra proponowana przez twórców Blockly Games. Podobnie jak w Labiryncie uczestnik ma zaprogramować ruch ptaka do gniazda. Do dyspozycji, podobnie jak w labiryncie są klocki ruchu. Stopień trudności tej gry jest wyższy niż Labiryntu. Gracz osobno może programować ruch określając koordynaty

16 Ptak 1

17 Ptak 2

18 Ptak 3

19 Ptak 4

20 Ptak 5

21 Ptak 6

22 Ptak 7

23 Ptak 8

24 Ptak 9

25 Ptak 10

26 Żółw To gra do programowania żółwia rysującego rysunki. W programie użytkownik wykorzystuje pętle, zmienia kolory, stosuje klocki ruchu. W efekcie na ekranie pojawiają się wielokąty i gwiazdy.

27 Żółw 1

28 Żółw 2

29 Żółw 3

30 Żółw 4

31 Żółw 5

32 Żółw 6

33 Żółw 7

34 Żółw 8

35 Żółw 9

36 Żółw 10

37 Animacja Kolejny rodzaj gier, które programuje użytkownik. Na tym poziomie powiązanych jest kilka ważnych elementów: rysowanie figury i jej ruch przy zastosowaniu elementów logiki i matematyki.

38 Animacja 1

39 Animacja 2

40 Animacja 3

41 Animacja 4

42 Animacja 5

43 Animacja 6

44 Animacja 7

45 Animacja 8

46 Animacja 9

47 Animacja 10

48 Samouczek staw To gra wprowadzająca do podstaw gier strategicznych. Wprowadzone są tu elementy logiki, matematyki i strategii. Na każdym poziomie ułożony program przedstawiony jest również w języku JavaScript. Jeśli użytkownik ma problem z realizacją zadania, może skorzystać z dokumentacji, w której szczegółowo opisano wykorzystani e bloczków.

49 Samouczek staw 1

50 Samouczek staw 2

51 Samouczek staw 3

52 Samouczek staw 4

53 Samouczek staw 5

54 Samouczek staw 6

55 Samouczek staw 7

56 Samouczek staw 8

57 Samouczek staw 9

58 Staw To gra, w której użytkownik programuje wszystkie elementy gry. Oprócz poznanych do tej pory narzędzi użytkownik poznaje m.in. zastosowanie funkcji. Dodatkowo, każda zbudowana linijka kodu przedstawiona jest w języku JavaScript. Podobnie jak w poprzedniej grze również na tym poziomie użytkownik może skorzystać z dokumentacji szczegółowo opisującej bloczki.

59 Staw

60 Rozwiązaliśmy wszystkie zadania, praca może zostać wykorzystana na lekcjach informatyki jako zbiór poprawnie wykonanych zadań. Wszystkich zadań do wykonania jest 61. Po wykonaniu zadań uczeń zdobywa podstawowe umiejętności programistyczne

61 Prezentację przygotował Grzegorz Idźkowski. Lapbook Adrian Jesion
Prezentację przygotował Grzegorz Idźkowski. Lapbook Adrian Jesion. Opiekun projektu: Pani Eżbieta Marchwacka

62 Lapbook – książka na kolanach
Lapbook jest czymś w rodzaju teczki tematycznej, w której możemy umieścić wiadomości na wybrany temat. Taka teczka pełni funkcję interaktywnej przestrzeni na rysunki, opowiadania, wykresy, słówka, terminy czy też zdjęcia. Większość tych elementów umieszczone jest w kieszonkach, książeczkach o przeróżnych kształtach, które należy rozwinąć by ujrzeć ich treść

63 Dziękujemy za uwagę Zachęcamy uczniów i nauczycieli do wykorzystania Blockly Games w nauce programowania. Blockly Games – świetna gra, którą każdy uczeń zna Zadania w grze automatycznie zapisują się.


Pobierz ppt "gry dla przyszłych programistów"

Podobne prezentacje


Reklamy Google