Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAmalia Stachowiak Został zmieniony 6 lat temu
1
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
14 września 2016r
2
Cel badania: Celem badania losów absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 jest pozyskanie informacji o dalszym kształceniu absolwentów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Waldemara Kikolskiego w Białymstoku. Dane o losach absolwentów, o tym jak potoczyły się ścieżki edukacyjne pozwolą usystematyzować wiedzę odnośnie ich dalszego kształcenia.
3
Założenia metodologiczne – w badaniu zastosowano:
1) Technikę wywiadu bezpośredniego poprzez: kontakty telefoniczne z rodzicami absolwentów oraz szkołami do których absolwenci składali dokumenty rekrutacyjne, rozmowy z wychowawcami klas, rozmowy z pedagogiem i psychologiem szkolnym. 2) Analizę dokumentacji szkolnej. 3) Analizę dokumentacji doradcy zawodowego.
4
Opis wyników W roku szkolnym 2015/2016 Publiczne Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku ukończyło dziewiętnastu absolwentów, w tym: sześciu uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim trzynastu uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym.
5
Absolwenci W roku szkolnym 2015/2016 absolwenci Publicznego Gimnazjum Nr 24 stanowili grupę składającą się z ośmiu dziewcząt (42%) Natomiast chłopcy stanowili 58% grupy absolwentów
6
Wszyscy uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim złożyli dokumenty rekrutacyjne do szkół ponadgimnazjalnych, w tym czterech do Zespołu Szkół Nr 16 w Białymstoku i zostali przyjęci do Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej. Kierunki preferowane przez absolwentów to: pracownik pomocniczy obsługi hotelowej, kucharz i fryzjer. Natomiast dwoje absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 zostało przyjętych do Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ogólnokształcących i technicznych w Białymstoku oraz liceum w Helenowie.
7
Jedenastu absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym podjęło dalszą edukację. Dziesięciu (76,9%) podjęło naukę w Szkole Specjalnej Przysposabiającej do Pracy, w tym dziewięciu (69,2%) w Zespole Szkół Nr 16 w Białymstoku oraz jeden (7,7%) w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach. Jeden (7,7%) absolwent uczęszcza na Warsztaty Terapii Zajęciowej w Mońkach Dwóch absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku nie podjęło dalszej edukacji.
8
Wnioski: Wszyscy absolwenci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim po ukończeniu Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku podjęli dalszą edukację zgodnie ze swoimi preferencjami zawodowymi. 84,6% absolwentów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym po ukończeniu Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku uczestniczy w różnych formach kształcenia. Działania podejmowane w roku szkolnym 2016/2017 w Publicznym Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku przyczyniły się do świadomego wyboru kierunków kształcenia oraz podjęcia dalszej edukacji absolwentów placówki.
9
Opracowała: Urszula Makowska – doradca zawodowy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.