Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Branża czekoladowo – cukiernicza w Polsce
Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Branża czekoladowo – cukiernicza w Polsce Marek Przeździak Prezes Zarządu 19 września 2017 r.
2
Trochę historii… Początki przemysłu cukierniczego w Polsce sięgają XVIII/XIX w. Fabryka Cukiernicza „Kopernik” S.A r. Wedel - pierwsza fabryka czekolady – 1851 r. Wawel r. Goplana r. Pierwsze reklamy czekolady w prasie r.
3
- Stowarzyszenie powstało w 1996 r., od 2002 r. członek Caobisco
Zrzesza kilkadziesiąt firm z branży, reprezentuje ok. 80 % rynku Branża zatrudnia ok. 30 tys. osób Wartość polskiego rynku ok. 13 mld PLN Wielkość krajowej produkcji ok. 700 tys. ton, w tym: ok. 150 tys. ton ok. 310 tys. ton ok. 240 tys. ton źródło: Eurostat (Prodcom)
4
Mocne strony branży Bezpieczeństwo zdrowotne i wysoka jakość produktów
Surowce wysokiej jakości Nowoczesna produkcja Innowacyjność Szeroki asortyment produktów, w tym produkty typowo polskie
5
Zagrożenia i wyzwania Inicjatywy znakowania typu colour code / „traffic light” Profile żywieniowe Reformulacja Reklama - potencjalny zakaz i ograniczenie komunikacji marketingowej Import produktów z Ukrainy
6
Zagrożenia i wyzwania Sugar tax - podatek od cukru
7
Zagrożenia i wyzwania Niestabilna sytuacja na rynku surowcowym: - kakao - cukier - mleko Bariery w eksporcie: - taryfy celne - administracyjno - prawne
8
Przewidywane trendy Globalny rynek czekolady będzie w ciągu najbliższych pięciu lat wzrastał o 2 % rocznie czyli o ok. 2 mld USD rocznie Brazylia, Rosja, Indie i Chiny to 55% światowego wzrostu sprzedaży wyrobów czekoladowo – cukierniczych Wzrost konsumpcji: - pralin, batonów i ciastek - ciemnej (gorzkiej) czekolady - produktów prozdrowotnych i innowacyjnych Źródło: EUROMONITOR
9
Przyszłość branży wspólnym celem
Polbisco Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych ul. Woronicza 31/152, Warszawa tel: ,
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.