Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Strategia PROMOCYJNA sieci DIY analiza gazetek promocyjnych q1-q2 2016 vs q1-q2 2015 Warszawa, lipiec 2016.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Strategia PROMOCYJNA sieci DIY analiza gazetek promocyjnych q1-q2 2016 vs q1-q2 2015 Warszawa, lipiec 2016."— Zapis prezentacji:

1 Strategia PROMOCYJNA sieci DIY analiza gazetek promocyjnych q1-q2 2016 vs q1-q2 2015
Warszawa, lipiec 2016

2 Metodologia Statystyki przedstawione w niniejszym raporcie są oparte o gazetki do benchmarku, czyli reprezentatywne dla danej sieci. uwzględnia: Gazetki obowiązujące we wszystkich (lub w większości) placówek analizowanych sieci dla danego okresu, Ulotki obowiązujące we wszystkich (lub w większości) placówek analizowanych sieci dla danego okresu nie uwzględnia: Gazetek otwarciowych Prasy Duplikowanych wariantów gazetek Billboardów i plakatów sklepowych Sklepów internetowych

3 Liczba gazetek do benchmarku Q1-Q2 2016 vs Q1-Q2 2015
W Q1 i Q roku 11 monitorowanych sieci DIY opublikowało 94 gazetki do benchmarku (gazetki reprezentatywne dla danej sieci) vs 105 gazetek w analogicznym okresie 2015 (12 sieci – zamknięcie sieci Nomi).

4 Charakterystyka gazetek Q1-Q2 2016 vs Q1-Q2 2015
Średnia liczba gazetek w m-cu Średnia liczba stron w gazetce Najwięcej gazetek w Q1-Q roku wydała sieć BricoMarche. Gazetki Castorama i Leroy Merlin mają średnio najdłuższy czas obowiązywania (odpowiednio 4 i 3 tygodnie). Gazetki Leroy Melin mają średnio największą liczbę stron (pomimo zdecydowanego spadku liczby stron w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku). Najkrótsze gazetki publikują BricoMarche i OBI. Średnia liczba dni obowiązywania gazetki

5 Strategie asortymentowe w gazetkach Q1-Q2 2016 vs Q1-Q2 2015
Oferta sieci DIY z podziałem na rynki wg powierzchni modułów

6 Strategie asortymentowe w gazetkach Q1-Q2 2016 vs Q1-Q2 2015
Oferta rynku produktów budowlanych z podziałem na podrynki wg powierzchni modułów

7 Strategie asortymentowe w gazetkach Q1-Q2 2016 vs Q1-Q2 2015
Udział marki własnej w modułach produktowych w gazetkach DIY (wg powierzchni modułów) Prawie 1/5 oferty promocyjnej sklepów budowlanych to marki własne. Blisko dwukrotnie Leroy Merlin zwiększył udział marek własnych w swoich gazetkach. Sieć Jula, której asortyment stanowią przede wszystkim marki własne, zwiększyła udział marek narodowych w powierzchni modułów. Spośród wszystkich sklepów budowlanych jedynie Bricoman i Praktiker nie promują marek własnych.

8 Strategie asortymentowe w gazetkach Q1-Q2 2016
TOP 10 SKU (marka narodowa) najczęściej reklamowanych produktów w gazetkach DIY w Q1-Q wg liczby modułów Zmiana - Marka narodowa różna od NO NAME!!!

9


Pobierz ppt "Strategia PROMOCYJNA sieci DIY analiza gazetek promocyjnych q1-q2 2016 vs q1-q2 2015 Warszawa, lipiec 2016."

Podobne prezentacje


Reklamy Google