Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMarek Grzybowski Został zmieniony 6 lat temu
1
Program Microsoft® Office Access 2007 — szkolenie
Firma [Nazwa firmy] przedstawia: Program Microsoft® Office Access 2007 — szkolenie [Uwaga do wykładowcy: Aby uzyskać szczegółowe instrukcje pomocy dotyczące dostosowywania tego szablonu, zobacz ostatni slajd. Zobacz też dodatkowy tekst lekcji znajdujący się w okienku notatek niektórych slajdów]. Poznaj doskonale ten program
2
Poznaj doskonale ten program
Zawartość kursu Omówienie: szybko, łatwo, prosto Lekcja 1. Nowy początek Lekcja 2. Do pracy! Lekcja 3. Zapisywanie plików w optymalnym formacie Każda lekcja zawiera listę proponowanych zadań i zestaw pytań testowych. Poznaj doskonale ten program
3
Omówienie: szybko, łatwo, prosto
Zmiany w programie Access zobaczysz natychmiast po jego uruchomieniu. Możesz się zastanawiać, ile czasu zajmie rozpoczęcie wydajnej pracy w nowej wersji. Temu właśnie służy ten kurs. Zapoznaj się z ulepszeniami, dowiedz się, jak ułatwiają pracę, i zobacz, jak szybko możesz zaprząc program Access do pracy. Dzięki temu w krótkim czasie doskonale poznasz program Access. Poznaj doskonale ten program
4
Poznaj doskonale ten program
Cele kursu Poznanie sposobu pobierania baz danych z nowej strony Wprowadzenie do programu Microsoft Office Access. Zapoznanie się ze sposobem tworzenia obiektów bazy danych za pomocą nowej Wstążki. Zapoznanie się ze sposobami zapisywania i udostępniania danych w odpowiednich formatach. Poznaj doskonale ten program
5
Lekcja 1 Nowy początek
6
Poznaj doskonale ten program
Nowy początek Program Access został od samego początku zaprojektowany z myślą o łatwości i wygodzie użytkowania. Wyraźnie widoczne funkcje i polecenia programu Access 2007 są rozmieszczone w przemyślany i zgodny z logiką pracy sposób, umożliwiając użytkownikowi osiągnięcie większej wydajności. Poznaj doskonale ten program
7
Rozpoczynanie pracy od szablonu
Po uruchomieniu programu Access jest wyświetlana nowa strona Wprowadzenie do programu Microsoft Office Access. Na podstawie zawartości tej strony łatwo można zauważyć, że w bieżącej wersji programu Access mnóstwo pracy zostało już wykonane za użytkownika — dzięki podzielonym na kategorie szablonom pracę można zacząć od razu na zaawansowanym etapie. Szablony to wstępnie skonstruowane, skoncentrowane na zadaniach bazy danych, których można zacząć używać od razu po pobraniu. Wystarczy wybrać i kliknąć żądany szablon — to działa naprawdę szybko. Więcej informacji o szablonach można będzie uzyskać w trakcie następnej lekcji, ale najpierw warto poznać niektóre inne istotne ulepszenia. Poznaj doskonale ten program
8
Zapoznanie się z nowym wyglądem
Po utworzeniu lub otwarciu bazy danych programu Access niektóre nowe narzędzia są dostępne natychmiast. Te elementy to klucze do sukcesu w pracy z programem Access. Warto poświęcić chwilę i poznać ich nazwy: Wstążka Pasek narzędzi Szybki dostęp Przycisk Microsoft Office Okienko nawigacji Poznaj doskonale ten program
9
Zapoznanie się z nowym wyglądem
Po utworzeniu lub otwarciu bazy danych programu Access niektóre nowe narzędzia są dostępne natychmiast. Te elementy to klucze do sukcesu w pracy z programem Access. W okienku nawigacji są wyświetlane elementy znajdujące się w bazie danych używanej przez użytkownika. Tabele, formularze, raporty i kwerendy — wszystkie te elementy są w tym miejscu widoczne i zawsze są pod ręką. Do pracy z bazą danych służy Wstążka — o niej w następnej lekcji. Poznaj doskonale ten program
10
Poznaj doskonale ten program
Praca ze Wstążką Wstążka to nie tylko nowy wygląd programu — to efekt kilku lat badań nad funkcjonowaniem interfejsu użytkownika. Na Wstążce, zaprojektowanej z myślą o pracy użytkownika, narzędzia i funkcje programu Access są udostępniane taki sposób, że można je wyświetlić jednocześnie i bez konieczności przeszukiwania programu. Dzięki temu praca jest bardziej wydajna. Poznaj doskonale ten program
11
Poznaj doskonale ten program
Praca ze Wstążką Wstążka jest zorganizowana według często wykonywanych czynności. Każda karta Wstążki jest poświęcona często wykonywanej czynności i zawiera polecenia potrzebne do jej wykonania. Polecenia te są zebrane w logiczne grupy. Polecenia są łatwe do znalezienia i łatwe w użyciu. Wstążka stanowi w istocie centrum sterowania pracą w programie Access 2007. Na ilustracji przedstawiono grupę Tabele i grupę Formularze na karcie Tworzenie. Poznaj doskonale ten program
12
Tworzenie własnego paska narzędzi Szybki dostęp
Każdy ma swoje ulubione polecenia paska narzędzi. Pasek narzędzi Szybki dostęp to pasek narzędzi, który dostosowuje się do użytkownika. Na ilustracji przedstawiono dwie różne wersje paska narzędzi: Podstawowy pasek narzędzi Szybki dostęp Dostosowany pasek narzędzi Szybki dostęp Poznaj doskonale ten program
13
Tworzenie własnego paska narzędzi Szybki dostęp
Każdy ma swoje ulubione polecenia paska narzędzi. Pasek narzędzi Szybki dostęp to pasek narzędzi, który dostosowuje się do użytkownika. W celu umieszczenia ulubionych poleceń na pasku narzędzi Szybki dostęp, tak aby zawsze były pod ręką, wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy dowolne polecenie, a następnie kliknąć polecenie Dodaj do paska narzędzi Szybki dostęp. Porada: Można też szybko usunąć polecenie z paska narzędzi Szybki dostęp. Wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy polecenie, a następnie kliknąć polecenie Usuń z paska narzędzi Szybki dostęp. Polecenia będą zawsze dostępne bez względu na używaną w danym momencie kartę. Poznaj doskonale ten program
14
Zarządzanie pracą: przycisk Microsoft Office
Przycisk Microsoft Office znajduje się w lewym górnym rogu okna programu Access. To menu przypomina nieco menu Plik z poprzednich wersji programu Access. Po kliknięciu przycisku Microsoft Officezostaną wyświetlone następujące elementy: Menu podstawowych poleceń do pracy z plikami. Lista niedawno używanych dokumentów. Kliknięcie tego przycisku pozwala wyświetlić i zdefiniować różne ustawienia programu. Poznaj doskonale ten program
15
Poznaj doskonale ten program
Propozycje ćwiczeń Zapoznanie się ze stroną Wprowadzenie do programu Microsoft Office Access. Praca z okienkiem nawigacji. Zapoznanie się ze Wstążką. Praca z paskiem narzędzi Szybki dostęp. Zapoznanie się z opcjami dostępnymi za pomocą przycisku Microsoft Office. Ćwiczenie dodatkowe. Wyświetlanie skrótów klawiaturowych. [Uwaga do wykładowcy: Jeśli na komputerze jest zainstalowany program Access 2007, można kliknąć łącze na slajdzie w celu przejścia do ćwiczeń w trybie online. Ćwiczenia zawierają instrukcje pomocne w wykonywaniu wymienionych zadań w programie Access. Ważne: dostęp do instrukcji dotyczących ćwiczeń jest niemożliwy bez programu Access 2007]. Ćwiczenia w trybie online (wymagają programu Access 2007) Poznaj doskonale ten program
16
Poznaj doskonale ten program
Test 1, pytanie 1 Który z poniższych elementów można dostosować przez dodanie ulubionych poleceń? (Wybierz jedną odpowiedź). Stronę Wprowadzenie do programu Microsoft Office Access. Pasek narzędzi Szybki dostęp. Wstążkę. Karty i grupy. Poznaj doskonale ten program
17
Test 1, pytanie 1: odpowiedź
Pasek narzędzi Szybki dostęp. Pasek narzędzi Szybki dostęp pozwala uzyskać dostęp do często używanych poleceń bez względu na wykonywaną w danym momencie czynność. Kliknij prawym przyciskiem myszy dowolne polecenie, aby dodać je do tego paska narzędzi, lub kliknij prawym przyciskiem myszy polecenie na tym pasku narzędzi, aby je usunąć. Poznaj doskonale ten program
18
Poznaj doskonale ten program
Test 1, pytanie 2 Który z poniższych elementów jest wyświetlany na stronie Wprowadzenie do programu Microsoft Office Access jako pierwszy? (Wybierz jedną odpowiedź). Okienko nawigacji. Karta Tworzenie. Przycisk Microsoft Office. Polecenie Szablony tabel. Poznaj doskonale ten program
19
Test 1, pytanie 2: odpowiedź
Przycisk Microsoft Office. Jako pierwszy na stronie Wprowadzenie do programu Microsoft Office Access jest wyświetlany przycisk Microsoft Office. Przy jego użyciu można w razie potrzeby utworzyć lub otworzyć bazę danych. Poznaj doskonale ten program
20
Poznaj doskonale ten program
Test 1, pytanie 3 Jaka jest zasada organizacji Wstążki? (Wybierz jedną odpowiedź). Polecenia są pogrupowane alfabetycznie. Polecenia, które nie są używane, nie są wyświetlane. Polecenia są pogrupowane według często wykonywanych czynności. Polecenia są wyszczególnione w menu. Poznaj doskonale ten program
21
Test 1, pytanie 3: odpowiedź
Polecenia są pogrupowane według często wykonywanych czynności. Dzięki temu narzędzia potrzebne do wykonania żądanej czynności są zawsze dostępne. Poznaj doskonale ten program
22
Lekcja 2 Do pracy!
23
Poznaj doskonale ten program
Dzięki szablonom tworzenie nowej bazy danych w programie Access 2007 jest naprawdę łatwe. Szablony to wstępnie skonstruowane bazy danych, które zaprojektowano tak, aby spełniały wymagania użytkownika. Na stronie Wprowadzenie do programu Microsoft Office Access wybierz kategorię szablonu bazy danych, np. Biznes, Osobiste lub Edukacja. Jak pokazano na rysunku, zostanie wyświetlony cały zakres dostępnych opcji. Poznaj doskonale ten program
24
Pobieranie bazy danych
Po wybraniu szablonu w programie Access zostaną wyświetlone dodatkowe informacje w okienku po prawej stronie strony Wprowadzenie. W tym miejscu można nadać bazie danych nazwę, która będzie wyświetlana po pobraniu bazy danych do komputera. Tutaj również znajduje się przycisk Pobierz . Po zakończeniu pobierania można sprawdzić zawartość nowej bazy danych w okienku nawigacji. Poznaj doskonale ten program
25
Tworzenie tabeli na podstawie szablonu
Załóżmy, że chcesz dodać tabelę do bazy danych. Program Access ułatwia wykonanie tej czynności — w programie są dostępne również szablony tabel. Kliknij kartę Tworzenie , aby wyświetlić grupę Tabele . Kliknij przycisk Szablony tabel. Wybierz szablon tabeli (do wyboru są m. in. szablony Zdarzenia, Problemy i Zadania), a po chwili baza danych będzie zawierać nową tabelę z polami i typami danych zgodnymi z przeznaczeniem tej tabeli. Poznaj doskonale ten program
26
Tworzenie i formatowanie formularza
Formularz można błyskawicznie utworzyć, a następnie sformatować go wedle uznania. Aby utworzyć nowy formularz w programie Access 2007, kliknij kartę Tworzenie , a następnie kliknij polecenie Formularz. Proste. Nowy formularz zostanie utworzony w programie Access na podstawie istniejącego projektu bazy danych, który został już otwarty lub który zaznaczono w okienku nawigacji. Poznaj doskonale ten program
27
Tworzenie i formatowanie formularza
Nowy formularz zostanie otwarty w widoku układu, a na Wstążce pojawi się obszar Narzędzia układów formularzy, zawierający dwie karty: Formatowanie i Rozmieszczanie. Polecenia umieszczone na tych kartach tak bardzo ułatwiają zmienianie wyglądu formantów i etykiet, że trudno się powstrzymać przed wprowadzaniem kolejnych modyfikacji. W miarę wprowadzania zmian jest wyświetlany ich podgląd — jeśli określona modyfikacja jest niezadowalająca, można ją cofnąć, naciskając klawisze CTRL+Z lub klikając przycisk Cofnij na pasku narzędzi Szybki dostęp. Uwaga: obszar Narzędzia układów formularzy jest wyświetlany na Wstążce tylko wtedy, gdy można użyć dostępnych w nim poleceń. Poznaj doskonale ten program
28
Tworzenie i formatowanie raportu
Nowe raporty tworzy się naprawdę szybko, a sposób ich tworzenia jest oczywisty. Kliknij kartę Tworzenie , a następnie kliknij przycisk Raport. Nowy raport zostanie utworzony w programie Access na podstawie istniejącego obiektu bazy danych, który został już otwarty lub który zaznaczono w okienku nawigacji. Poznaj doskonale ten program
29
Tworzenie i formatowanie raportu
Nowy raport zostanie otwarty w widoku układu, a na Wstążce pojawi się obszar Narzędzia układów raportów, zawierający trzy karty: Formatowanie, Rozmieszczanie i Ustawienia strony. Użyj poleceń na tych kartach, aby zmienić wygląd formantów i etykiet lub aby wybrać marginesy, rozmiar papieru i inne opcje drukowania. W miarę wprowadzania zmian jest oczywiście wyświetlany ich podgląd. Uwaga: Tak samo jak w przypadku obszaru Narzędzia układów formularzy opisanego na wcześniejszych slajdach, karty Formatowanie, Rozmieszczanie i Ustawienia strony są wyświetlane na Wstążce tylko wtedy, gdy można użyć dostępnych w nich poleceń. Poznaj doskonale ten program
30
Poznaj doskonale ten program
Propozycje ćwiczeń Tworzenie bazy danych. Tworzenie tabeli. Tworzenie i formatowanie formularza. Tworzenie i formatowanie raportu. [Uwaga do wykładowcy: Jeśli na komputerze jest zainstalowany program Access 2007, można kliknąć łącze na slajdzie w celu przejścia do ćwiczeń w trybie online. Ćwiczenia zawierają instrukcje pomocne w wykonywaniu wymienionych zadań w programie Access. Ważne: dostęp do instrukcji dotyczących ćwiczeń jest niemożliwy bez programu Access 2007]. Ćwiczenia w trybie online (wymagają programu Access 2007) Poznaj doskonale ten program
31
Poznaj doskonale ten program
Test 2, pytanie 1 W jaki sposób można najszybciej utworzyć bazę danych kontaktów? (Wybierz jedną odpowiedź). Pobierając szablon bazy danych Kontakty. Klikając pozycję Pusta baza danych. Wyszukując bazę danych w Internecie. Kupując książkę adresową. Poznaj doskonale ten program
32
Test 2, pytanie 1: odpowiedź
Pobierając szablon bazy danych Kontakty. Szablon Kontakty znajdziesz na stronie Wprowadzenie do programu Microsoft Office Access w kategorii Biznes lub Osobiste. Poznaj doskonale ten program
33
Poznaj doskonale ten program
Test 2, pytanie 2 Jak utworzyć nowy raport na podstawie istniejącej tabeli? (Wybierz jedną odpowiedź). Kopiując dane tabeli i wklejając je do raportu. Zaznaczając tabelę w okienku nawigacji i klikając przycisk Raport na karcie Tworzenie. Zapisując tabelę jako raport. Klikając przycisk Nowa tabela na karcie Tworzenie w grupie Raporty. Poznaj doskonale ten program
34
Test 2, pytanie 2: odpowiedź
Zaznaczając tabelę w okienku nawigacji i klikając przycisk Raport na karcie Tworzenie. W nowym raporcie programu Access zostaną wstawione formanty odpowiadające polom tabeli. Nazwa utworzonego raportu również będzie zgodna z nazwą tabeli. Poznaj doskonale ten program
35
Poznaj doskonale ten program
Test 2, pytanie 3 Które z poniższych pozycji stanowią typy szablonu tabeli? (Wybierz jedną odpowiedź). Zdarzenia. Problemy. Zadania. Wszystkie trzy. Poznaj doskonale ten program
36
Test 2, pytanie 3: odpowiedź
Wszystkie trzy. Do typów szablonu tabeli należą również Kontakty i Majątek. Poznaj doskonale ten program
37
Zapisywanie plików w optymalnym formacie
Lekcja 3 Zapisywanie plików w optymalnym formacie
38
Zapisywanie plików w optymalnym formacie
W programie Access jest używany nowy formatu pliku i nowe rozszerzenie pliku. Co to oznacza w praktyce? Kilka zalet i kilka prostych czynności, opisanych w tej lekcji. Stare pliki oczywiście działają w nowej wersji programu Access. Poznaj doskonale ten program
39
Poznaj doskonale ten program
Zalety Po co zmieniać format pliku? Istnieje kilka zalet i powodów. Aby zwiększyć bezpieczeństwo baz danych programu Access 2007. Aby zmniejszyć ich rozmiar. Poznaj doskonale ten program
40
Poznaj doskonale ten program
Zalety Po co zmieniać format pliku? Istnieje kilka zalet i powodów. Aby umożliwić bardziej niezawodne odzyskiwanie danych w przypadku uszkodzenia pliku. Aby dodać pewne funkcje, które trudno byłoby tutaj szybko przedstawić, na przykład pola tabeli umożliwiające przechowywanie załączników czy pola zawierające wiele wartości. Poznaj doskonale ten program
41
Uaktualnianie wcześniejszych baz danych
W programie Access można utworzyć kopię starszej bazy danych, która będzie bardziej bezpieczna, mniejsza i łatwiejsza do odzyskania w razie potrzeby. Aby korzystać z zalet nowego formatu pliku, wystarczy wykonać opisane tutaj czynności: W programie Access 2007 kliknij przycisk Microsoft Office i za pomocą polecenia Otwórz otwórz starszą bazę danych . Kliknij ten przycisk ponownie i wskaż polecenie Zapisz jako. Poznaj doskonale ten program
42
Uaktualnianie wcześniejszych baz danych
W programie Access można utworzyć kopię starszej bazy danych, która będzie bardziej bezpieczna, mniejsza, i którą w razie potrzeby będzie łatwiej odzyskać. Aby korzystać z zalet nowego formatu pliku, wystarczy wykonać opisane tutaj czynności: Kliknij polecenie Baza danych programu Access 2007. Ta procedura jest śmiesznie prosta — i o to właśnie chodzi. Poznaj doskonale ten program
43
Udostępnianie w starszym formacie
W trakcie pracy może się pojawić konieczność udostępnienia bazy danych programu Access 2007 osobie używającej poprzedniej wersji programu Access. Aby to zrobić, należy utworzyć kopię bazy danych w starszym formacie pliku. Poznaj doskonale ten program
44
Udostępnianie w starszym formacie
W trakcie pracy może się pojawić konieczność udostępnienia bazy danych programu Access 2007 osobie używającej poprzedniej wersji programu Access. Metoda tworzenia tej kopii jest bardzo podobna do metody uaktualniania starszej bazy danych: Otwórz bazę danych programu Access 2007 i kliknij przycisk Microsoft Office . Wskaż polecenie Zapisz jako, a następnie kliknij odpowiednią opcję. Poznaj doskonale ten program
45
Nie można mieć wszystkiego
Niektóre nowe funkcje w programie Access wymagają nowego formatu pliku — innymi słowy, są dostępne tylko w programie Access Przy próbie zapisania w starszym formacie kopii bazy danych, w której użyto nowych funkcji, program Access wyświetli następujący komunikat o przyczynach, które to uniemożliwiają. Jeśli wiadomo, że określona baza danych będzie udostępniana osobom, które nie mają programu Access 2007, należy odpowiednio zaplanować pracę. Poznaj doskonale ten program
46
Poznaj doskonale ten program
Propozycje ćwiczeń Zapisywanie kopii bazy danych programu Access 2007 jako bazy danych programu Access 2003. Uaktualnianie bazy danych programu Access [Uwaga do wykładowcy: Jeśli na komputerze jest zainstalowany program Access 2007, można kliknąć łącze na slajdzie w celu przejścia do ćwiczeń w trybie online. Ćwiczenia zawierają instrukcje pomocne w wykonywaniu wymienionych zadań w programie Access. Ważne: dostęp do instrukcji dotyczących ćwiczeń jest niemożliwy bez programu Access 2007]. Ćwiczenia w trybie online (wymagają programu Access 2007) Poznaj doskonale ten program
47
Poznaj doskonale ten program
Test 3, pytanie 1 Które z poniższych stwierdzeń jest prawdziwe w przypadku formatu pliku programu Access 2007? (Wybierz jedną odpowiedź). Format pliku jest oparty na języku XML. Format pliku działa we wszystkich wcześniejszych wersjach programu Access. Format pliku zwiększa bezpieczeństwo i umożliwia zmniejszenie rozmiaru plików. Format pliku wymaga ponownego skonfigurowania drukarki. Poznaj doskonale ten program
48
Test 3, pytanie 1: odpowiedź
Format pliku zwiększa bezpieczeństwo i umożliwia zmniejszenie rozmiaru plików. Poznaj doskonale ten program
49
Poznaj doskonale ten program
Test 3, pytanie 2 Jak można użyć starszej bazy danych w programie Access 2007? (Wybierz jedną odpowiedź). Otwierając bazę danych i używając polecenia Zapisz jako. Wysyłając bazę danych jako załącznik wiadomości za pomocą programu Microsoft Office Outlook® 2007. Otwierając bazę danych w programie Access 2007 — uaktualnienie zostanie wykonane automatycznie. Otwierając bazę danych i eksportując jej dane do nowej, pustej bazy danych w programie Access 2007. Poznaj doskonale ten program
50
Test 3, pytanie 2: odpowiedź
Otwierając bazę danych i używając polecenia Zapisz jako. Poznaj doskonale ten program
51
Poznaj doskonale ten program
Test 3, pytanie 3 Funkcji programu Access 2007 nie można udostępniać osobom używającym wcześniejszych wersji programu Access. (Wybierz jedną odpowiedź). Prawda. Fałsz. Poznaj doskonale ten program
52
Test 3, pytanie 3: odpowiedź
Fałsz. Aby utworzyć kopię zgodną z poprzednimi wersjami programu, można użyć polecenia Zapisz jako. Poznaj doskonale ten program
53
Podręczna karta informacyjna
Podsumowanie zadań omówionych w tym kursie można znaleźć w dokumencie Podręczna karta informacyjna. Poznaj doskonale ten program
54
KORZYSTANIE Z TEGO SZABLONU
Ten szablon programu Microsoft Office PowerPoint® zawiera szkolenie dotyczące funkcji i zalet programu Access Szablon umożliwia prowadzenie prezentacji dla grupy słuchaczy. W razie potrzeby szablon można dostosować. Zawartość szablonu zaadaptowano ze szkolenia w trybie online dostępnego w witrynie Microsoft Office Online, zatytułowanego „Poznaj doskonale program Access 2007”. Elementy szablonu Slajd tytułowy. Pierwszy slajd zawiera tekst zastępczy, zamiast którego należy wpisać nazwę firmy. Jeśli ten tekst nie jest potrzebny, można usunąć pole tekstowe. Animacje. W prezentacji zostały zastosowane efekty animacji niestandardowych, takie jak Podgląd, Rozciąganie, Rozpraszanie i Szachownica. Wszystkie te efekty są odtwarzane w poprzednich wersjach programu PowerPoint, aż do wersji Aby zmienić efekty animacji, otwórz menu Pokaz slajdów, kliknij pozycję Animacja niestandardowa i użyj opcji, które się pojawią. Jeśli prezentacja zawiera animację Macromedia Flash. Aby odtworzyć plik Flash, należy zarejestrować na komputerze formant Microsoft ActiveX® o nazwie Shockwave Flash Object (obiekt Shockwave Flash). W tym celu należy pobrać najnowszą wersję programu Macromedia Flash Player z witryny firmy Macromedia w sieci Web. Przejście slajdu. W pokazie jest stosowane przejście typu Ścieranie w dół. Aby zastosować inne przejście, należy w menu Pokaz slajdów kliknąć polecenie Przejście slajdu i wybrać jedną z dostępnych opcji. Hiperłącza do kursu w trybie online. Szablon zawiera łącza do wersji online tego kursu szkoleniowego. Łącza prowadzą do sesji ćwiczeń praktycznych dla każdej lekcji oraz do opublikowanego dla tego kursu dokumentu Podręczna karta informacyjna. Uwaga: W celu wyświetlenia sesji ćwiczeń praktycznych należy mieć zainstalowany program Access Brak programu Access 2007 uniemożliwi uzyskanie dostępu do instrukcji dotyczących ćwiczeń. Nagłówki i stopki. Szablon zawiera stopkę z tytułem kursu. Stopki można zmieniać i usuwać w oknie dialogowym Nagłówek i stopka (dostępnym z menu Widok). KORZYSTANIE Z TEGO SZABLONU Aby uzyskać szczegółową pomoc dotyczącą tego szablonu, zobacz okienko uwag lub wyświetl stronę wszystkich uwag (karta Widok).
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.