Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Prezentacja systemu eDokumenty
2
Wprowadzenie: skąd powstała potrzeba posiadania systemu obiegu dokumentów?
Opanowanie dużej ilości dokumentów i spraw Nowe formy komunikacji – Elektroniczna Skrzynka Podawcza – wymogi prawne Informacje gromadzimy w różnej formie (pisma, e, pliki, kalendarze, wiedza) - jak je powiązać? Informacjom brakuje wspólnego mianownika Wymogi prawne prowadzenia określonych rejestrów Natłok informacji i nowe możliwości ich przechowywania Transparentność usług publicznych Zmiana podejścia do petenta
3
Informacje trafiają w różne miejsca
Pisma Zdarzenia Teczka Outlook Pracownik
4
Wybrane wymogi prawne Rozporządzenie Prezesa RM z dnia 29 września 2005 r. W sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym. Ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach z 14 lipca 1983 r. (z późniejszymi zmianami). Rozporządzenie Prezesa RM z dnia 22 grudnia 1999 r w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych. Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września r. w sprawie postępowania z dokumentacją zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych.
5
Schemat obiegu dokumentu w urzędzie
PETENT REFERENCI Dziennik korespondencji ARCHIWUM Spis spraw KANCELARIA KIEROWNICY WYDZIAŁÓW KIEROWNICY URZĘDU Formularz poleceń
6
Prezentacja systemu
7
Zalety systemu eDokumenty
Przejrzysty i zrozumiały dla każdego pracownika interfejs użytkownika Jest dynamicznym modelem organizacji Bardzo dobre wsparcie pracy sekretariatu Bardzo duże możliwości kastomizacji – dostosowania Możliwości integracji z systemami finansowo-księg. Nowoczesna architektura – system webowy - AJAX Wiele dodatków: kalendarze, komunikator, dyskusje Otwarte i skalowalne technologie: PostgreSQL, Linux
8
Klient i sprawa – wspólne mianowniki informacji
Dokument - Pismo - Faktura - Arkusz - Cennik - Zamówienie, - Urlop - Notatka Forma - Plik - - Papier - Faks eDokument Atrybuty: - Klient - Sprawa - Pracownik - Status - Miejsce Możliwości - Przekazywanie - Łączenie - Dostęp - Archiwizacja - Kontrola Zdarzenie - Rozmowa - Spotkanie - Zadanie - Przypomnienie
9
500 najwydajniejszych systemów komputerowych na świecie 11/2009
Zaintsalowany system operacyjny Ilość % Udział Linux 446 89,2 Windows 5 1 Unix 25 BSD Based 0,2 Mixed 23 4,6 Sumarycznie 500 100 Źródło:
10
Współdzielenie informacji
Podsumowując, działanie każdej organizacji można usprawnić poprzez: WSPÓŁDZIELENIE INFORMACJI PRZEZ WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW W SYSTEMIE TELEINFORMATYCZNYM
11
eDokumenty - podsumowanie
Przejrzysty i zrozumiały dla każdego pracownika interfejs użytkownika Jest dynamicznym modelem organizacji Bardzo dobre wsparcie pracy sekretariatu Bardzo duże możliwości kastomizacji – dostosowania Możliwości integracji z systemami finansowo-księg. Nowoczesna architektura – system webowy - AJAX Wiele dodatków: kalendarze, komunikator, dyskusje Otwarte i skalowalne technologie: PostgreSQL, Linux
12
Dziękuję BetaSoft Sp. z o.o. Pl. Warszawski 10 41-800 Zabrze
Tel
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.