Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Microsoft® Office Outlook® 2007 — szkolenie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Microsoft® Office Outlook® 2007 — szkolenie"— Zapis prezentacji:

1 Microsoft® Office Outlook® 2007 — szkolenie
Firma [Nazwa firmy] przedstawia: Microsoft® Office Outlook® 2007 — szkolenie Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości Przed rozpoczęciem: W tym kursie opisano sposoby tworzenia podpisów używanych w wiadomościach programu Outlook 2007, a także sposoby zarządzania nimi. Ten kurs nie zawiera informacji na temat podpisów cyfrowych. Wysyłając wiadomość podpisaną cyfrowo (co jest realizowane przez dołączenie do wiadomości certyfikatu cyfrowego), dajesz adresatowi pewność, że zawartość wiadomości została „podpisana” przez nadawcę i nie została zmieniona podczas przesyłania. [Uwaga do wykładowcy: Aby uzyskać szczegółowe instrukcje pomocy dotyczące dostosowywania tego szablonu, zobacz ostatni slajd. Zobacz też dodatkowy tekst lekcji znajdujący się w okienku notatek niektórych slajdów.] Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 1

2 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Zawartość kursu Omówienie: profesjonalny wygląd, osobisty styl Lekcja 1. Tworzenie prostego podpisu Lekcja 2. Zaawansowane: podpisy z charakterem Lekcja 3. Różne podpisy dla różnych ról Każda lekcja zawiera listę propozycji zadań i zestaw pytań testowych. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 2

3 Omówienie: profesjonalny wygląd, osobisty styl
Podpis to podstawowy element korespondencji — oczekiwany i ceniony. Nadaje on wiadomości osobisty rys i element szczerości. Podpisy wiadomości służą do podawania swoich informacji kontaktowych — co ułatwia szybką identyfikację nadawcy i jego przynależności firmowej — oraz do odpowiedniego kończenia wiadomości. Z tego kursu dowiesz się, jak tworzyć podpisy wiadomości w programie Outlook 2007, a także jak nimi zarządzać. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 3

4 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Cele kursu Tworzenie własnych podpisów przy użyciu tekstu, hiperłączy, obrazów a nawet wizytówki elektronicznej. Używanie własnego podpisu w każdej wiadomości lub tylko w wybranych sytuacjach. Tworzenie różnych podpisów dla różnych „ról życiowych” lub kont i przełączanie między nimi zależnie od potrzeb. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 4

5 Tworzenie prostego podpisu
Lekcja 1 Tworzenie prostego podpisu Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 5

6 Tworzenie prostego podpisu
Podpis , podobnie jak podpis pod tradycyjnym listem, jest dodawany na końcu wiadomości. Najbardziej znanym elementem podpisu jest zwrot pożegnalny, przy czym używany zwrot zależy od tonu wiadomości. Dzięki temu, że nawet prosty podpis może być wstawiany automatycznie, użytkownik unika konieczności wpisywania krótkiego tekstu na końcu każdej wiadomości. Zwroty pożegnalne to na przykład wyrażenia „Z poważaniem”, „Z wyrazami szacunku” i „Dziękujemy”. Prosty podpis może zawierać zwrot „Dzięki”, imię lub tylko inicjały. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 6

7 Co zawiera podpis e-mail?
Oprócz zwrotu pożegnalnego podpis może zawierać informacje o nadawcy. Profesjonaliści często umieszczają w podpisie swoje służbowe informacje kontaktowe, aby ułatwić komunikację ze sobą klientom i współpracownikom. Podpis może również zawierać komunikat marketingowy, a nawet ulubiony cytat wyrażający poczucie humoru lub wyznawane wartości. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 7

8 Co zawiera podpis e-mail?
Oprócz zwrotu pożegnalnego podpis może zawierać informacje o nadawcy. Prosty podpis może zawierać: Imię i nazwisko. Stanowisko. Adres i telefon firmy. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 8

9 Co zawiera podpis e-mail?
Oprócz zwrotu pożegnalnego podpis może zawierać informacje o nadawcy. W podpisie mogą też być umieszczone bardziej wymyślne elementy: Porada: Obrazy zdjęcia i obiekty clipart mogą spowalniać dostarczanie wiadomości . O ile to możliwe, rozmiar pliku nie powinien przekraczać 100 KB. Więcej informacji o dołączaniu ozdobnych elementów do podpisu zostanie podanych w następnej lekcji. Adres lub adres witryny sieci Web sformatowany jako hiperłącze Grafika, na przykład obraz zawierający odręcznypodpis, logo firmy, a nawet własne zdjęcie Wizytówka elektroniczna. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 9

10 Co zawiera podpis e-mail?
Zastanawiając się nad zwartością podpisu, warto pamiętać, że podpis powinien być jak najprostszy. Dzięki temu kluczowe informacje będą łatwo rozpoznawalne. Nie warto irytować adresatów zbyt długim lub rozpraszającym podpisem. Ponadto, przed ujawnieniem ważnych informacji, takich jak adres i numer telefonu, warto się zastanowić, kto będzie adresatem wiadomości. Nikt nie chce odbierać niespodziewanych telefonów od obcych osób. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 10

11 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Tworzenie podpisu Tworzenie podpisu nie trwa długo. Popisy tworzy się i pracuje z nimi w oknie dialogowym Podpisyi papeterie.  To okno dialogowe można szybko otworzyć z poziomu każdej nowej wiadomości, klikając strzałkę pod przyciskiem Podpis, a następnie klikając polecenie Podpisy,jak pokazano na rysunku. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 11

12 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Nadawanie nazwy Pierwszy krok tworzenia podpisu to nadanie mu nazwy. Należy zacząć od kliknięcia przycisku Nowy, a następnie wpisać nazwę w oknie dialogowym Nowy podpis. Jako nazwę podpisu można wpisać swoje nazwisko, wyrażenie „Podpis służbowy” lub dowolny inny tekst. W przypadku tworzenia wielu podpisów warto nadawać im bardziej opisowe nazwy, takie jak „Zawodowy (prosty)”, „Zawodowy (wszystkie informacje kontaktowe)” lub „Osobisty (drużyna piłkarska)”, aby ułatwić sobie ich stosowanie. Więcej na temat tworzenia wielu podpisów dowiesz się z ostatniej lekcji kursu. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 12

13 Dostosowywanie wyglądu do własnych upodobań
Po nadaniu nazwy podpisowi należy go utworzyć. Na ilustracji przedstawiono kroki niezbędne do utworzenia prostego podpisu. Wpisz tekst w polu tekstowym. Określ niektóre podstawowe elementy projektu podpisu, takie jak czcionka i jej rozmiar. Jeśli chcesz, wybierz kolor. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 13

14 Dostosowywanie wyglądu do własnych upodobań
Dla ozdoby można użyć innego formatowania w różnych wierszach podpisu. W przedstawionym przykładzie kolor nazwiska Grety Szypuły różni się od koloru reszty tekstu. Po zakończeniu tworzenia podpisu należy kliknąć przycisk Zapisz. To wszystko, co trzeba zrobić, aby utworzyć pierwszy podpis. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 14

15 Dostosowywanie wyglądu do własnych upodobań
Modyfikowanie podpisu Po utworzeniu podpisu można go łatwo zmodyfikować.  Aby wprowadzić zmiany jednorazowo dla określonej wiadomości, można zmodyfikować podpis bezpośrednio w tej wiadomości — tak samo jak każdy inny fragment tekstu. Aby zmodyfikować zapisany podpis, należy powrócić do okna dialogowego Podpisy i papeterie i wprowadzić w nim odpowiednie zmiany. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 15

16 Automatyczne stosowanie podpisu
W programie Outlook pierwszy utworzony podpis jest ustawiany jako domyślny i jest automatycznie stosowany we wszystkich nowych wiadomościach. Dlatego w celu użycia nowego podpisu wystarczy rozpocząć tworzenie wiadomości. Podpis będzie widoczny w każdej nowo tworzonej wiadomości. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 16

17 Automatyczne stosowanie podpisu
W przypadku utworzenia więcej niż jednego podpisu można sprawdzić, który podpis jest ustawiony jako domyślny, w oknie dialogowym Podpisy i papeterie. Podpis domyślny jest umieszczony obok pola Nowe wiadomości w obszarze Wybierz podpis domyślny. Na rysunku pokazano przykładowy podpis o nazwie Podpissłużbowy używany automatycznie w nowych wiadomościach. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 17

18 Używanie podpisu tylko w wybranych sytuacjach
Jeśli podpis ma być dodawany osobno do każdej wiadomości — to znaczy nie ma być dodawany automatycznie — można dostosować ustawienia w programie Outlook. W oknie dialogowym Podpisy i papeterie kliknij pozycję (brak) na liście Nowe wiadomości w obszarze Wybierz podpisdomyślny. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 18

19 Używanie podpisu tylko w wybranych sytuacjach
Jeśli podpis ma być dodawany osobno do każdej wiadomości — to znaczy nie ma być dodawany automatycznie — można dostosować ustawienia w programie Outlook. Następnie, aby dodać podpis do wiadomości, należy użyć przycisku Podpis,znajdującego się na Wstążce w grupie Dołączanie. Należy zauważyć, że podpis umieszczony w wiadomości można w każdej chwili usunąć, zaznaczając go, a następnie naciskając klawisz DELETE. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 19

20 Zawartość widoczna dla adresata
Po utworzeniu podpisu i rozpoczęciu jego stosowania możesz się zastanawiać, czy będzie on wyglądał identycznie u wszystkich adresatów. Raczej nie. Wygląd podpisu wyświetlanego u adresatów zależy od programu używanego przez nich do czytania wiadomości oraz od konfiguracji tego programu. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 20

21 Zawartość widoczna dla adresata
Oto dwa przykłady sytuacji, kiedy wysyłany tekst może być inny niż tekst widziany przez adresatów. Adresat odczytuje wiadomość w formacie zwykłego tekstu Osoba odczytująca wiadomość w formacie zwykłego tekstu (tylko tekst) może nie widzieć kolorów tekstu ani innych zastosowanych efektów ozdobnych. Dlatego podczas projektowania podpisu warto zastanowić się, jak będzie wyglądał jako zwykły tekst. Na rysunku z prawej przedstawiono ten scenariusz. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 21

22 Zawartość widoczna dla adresata
Oto dwa przykłady sytuacji, kiedy wysyłany tekst może być inny niż tekst widziany przez adresatów. Adresat nie ma czcionki używanej w podpisie Nie można przewidzieć wszystkich ewentualności, dlatego warto używać czcionek należących do podstawowego zestawu czcionek dołączonego do systemu Microsoft® Windows®, na przykład czcionek Arial, Verdana®, Times New Roman i Courier. Dokument Podręczna karta informacyjna, do którego łącze znajduje się na końcu tego kursu, zawiera odsyłacz do dalszych informacji na temat wybierania czcionek. Czcionki nie są osadzone w wiadomości. Oznacza to, że w celu wyświetlenia użytej czcionki adresat musi mieć ją zainstalowaną na swoim komputerze. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 22

23 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Propozycje ćwiczeń Utwórz podpis. Ustaw podpis domyślny. Edytuj podpis. Usuń podpis. [Uwaga do wykładowcy: Jeśli na komputerze jest zainstalowany program Outlook 2007, można kliknąć łącze na slajdzie w celu przejścia do ćwiczeń w trybie online. Ćwiczenia zawierają instrukcje pomagające w wykonywaniu wymienionych zadań w programie Outlook. Ważne Bez programu Outlook 2007 nie można uzyskać dostępu do instrukcji dotyczących ćwiczeń.] Ćwiczenia w trybie online (wymagają programu Outlook 2007) Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 23

24 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Test 1, pytanie 1 Dlaczego podpis jest przydatny? Wybierz jedną odpowiedź. Pozwala zapewnić adresatów, że wiadomość pochodzi od określonego nadawcy i nie została zmieniona. Umożliwia automatyczne nadawanie wiadomościom profesjonalnego wyglądu przez umieszczanie znanych elementów, takich jak standardowy zwrot pożegnalny, nazwisko czy numer telefonu. Pozwala zapobiec dalszemu przesyłaniu wiadomości. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 24

25 Test 1, pytanie 1. Odpowiedź:
Umożliwia automatyczne nadawanie wiadomościom profesjonalnego przez umieszczanie znanych elementów, takich jak standardowy zwrot pożegnalny, nazwisko czy numer telefonu. 25

26 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Test 1, pytanie 2 Pierwszy utworzony podpis będzie automatycznie stosowany we wszystkich nowych wiadomościach. Wybierz jedną odpowiedź. Prawda. Fałsz. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 26

27 Test 1, pytanie 2. Odpowiedź:
Prawda. Nowy podpis będzie domyślnie stosowany w nowych wiadomościach, o ile ustawienia podpisów nie zostaną zmienione. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 27

28 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Test 1, pytanie 3 Elementy ozdobne podpisu, takie jak większe lub bardziej kolorowe czcionki, nie będą widoczne dla osób, które odbierają wiadomość w formacie (wybierz jedną odpowiedź): Zwykły tekst. Tekst sformatowany. HTML. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 28

29 Test 1, pytanie 3. Odpowiedź:
Zwykły tekst. Jeśli w programie poczty adresata skonfigurowano wyświetlanie wiadomości jedynie w formacie zwykłego tekstu, dana osoba zobaczy tylko najprostszą wersję podpisu. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 29

30 Zaawansowane: podpisy z wyjątkowym charakterem
Lekcja 2 Zaawansowane: podpisy z wyjątkowym charakterem Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 30

31 Zaawansowane: podpisy z charakterem
Poprzednia lekcja dotyczyła tworzenia prostego podpisu za pomocą tekstu i formatowania. To dobry początek. Teraz pora przejść do tworzenia bardziej ozdobnych podpisów. W tym miejscu należy podkreślić, że ozdobny nie oznacza niepoważny. Dobrze zastosowany „ozdobny” element, taki jak hiperłącze lub obraz (na przykład logo firmy lub własne zdjęcie), może w znaczący sposób podnieść walory użytkowe podpisu. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 31

32 Stosowanie obrazów i hiperłączy
Obrazy i hiperłącza to zawierające cenne informacje dodatki do podpisu . Obraz użyty w podpisie to coś więcej niż element ozdobny. Zdjęcie nadawcy lub logo firmy mogą na przykład stanowić dla adresata istotną wizualną wskazówkę ułatwiającą identyfikację nadawcy lub jego firmy. Aby dodać obraz, należy kliknąć przycisk Obraz w oknie dialogowym Podpisy i papeterie. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 32

33 Stosowanie obrazów i hiperłączy
Obrazy i hiperłącza to zawierające cenne informacje dodatki do podpisu . Jeśli obraz jest zbyt duży lub zbyt mały, należy zmienić jego rozmiar przed wstawieniem go w podpisie. Rozmiarów obrazów nie można zmieniać w polu Edytuj podpis. Zmienianie rozmiarów obrazów omówiono w dalszej części tej lekcji. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 33

34 Stosowanie obrazów i hiperłączy
Obrazy i hiperłącza to zawierające cenne informacje dodatki do podpisu . Hiperłącze może być kolejnym użytecznym elementem podpisu. Można go na przykład używać, aby reklamować witrynę swojej firmy w sieci Web lub kierować adresatów do określonego adresu . Aby dołączyć hiperłącze, kliknij przycisk Hiperłącze w oknie dialogowym Podpisy i papeterie. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 34

35 Zaawansowany układ i projekt elementów w treści wiadomości
Czy masz trudnośc z nadaniem swojemu podpisowi oczekiwanego wyglądu za pomocą narzędzi dostępnych w oknie dialogowym Podpisy i papeterie ? Oto rozwiązanie. Zaprojektuj podpis w treści wiadomości , a następnie skopiuj go i wklej w obszarze Edytuj podpis w oknie dialogowym Podpisy i papeterie. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 35

36 Zaawansowany układ i projekt elementów w treści wiadomości
Ponieważ edytor programu Outlook jest oparty na programie Microsoft Office Word, wiele funkcji dostępnych w programie Word jest dostępnych w programie Outlook.Za ich pomocą można dodawać ozdobne elementy do podpisu. Oto kilka przykładów: Przykłady stosowania tabeli do tworzenia układu. W różnych komórkach tabeli można używać różnych opcji wyrównania tekstu. Można też użyć kontrastowego tła dla części lub całości tabeli. Przykłady stosowania symboli. Można użyć symbolu telefonu do oznaczenia numeru telefonu stacjonarnego i symbolu drukarki do oznaczenia numeru faksu. Stosowanie tabeli do tworzenia układu. Zastosowanie tabeli ułatwia układanie i wyrównywanie wszystkich części podpisu. Wstawianie symboli. Symbole mogą służyć jako identyfikatory różnych elementów tekstu w podpisie. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 36

37 Zaawansowany układ i projekt elementów w treści wiadomości
Ponieważ edytor programu Outlook jest oparty na programie Microsoft Office Word, wiele funkcji dostępnych w programie Word jest dostępnych w programie Outlook.Za ich pomocą można dodawać ozdobne elementy do podpisu. Oto kilka przykładów: Więcej na temat formatowania obrazów i zmieniania ich rozmiaru. Spośród wielu dostępnych opcji warto wymienić przycinanie i obracanie obrazów oraz zmienianie obrazu kolorowego na czarno-biały. W dokumencie Podręczna karta informacyjna, do którego łącze znajduje się na końcu tego kursu, umieszczono odsyłacze do konkretnych procedur umożliwiających wykonanie wymienionych wyżej czynności. Formatowanie obrazów i zmienianie ich rozmiaru. Chociaż nie można zmieniać rozmiaru obrazów bezpośrednio w oknie dialogowym Podpisy i papeterie, można to robić w edytorze programu Outlook. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 37

38 Zaawansowany układ i projekt elementów w treści wiadomości
Jak widać, można dodawać rozmaite ozdobne elementy, jeśli zachodzi taka potrzeba. Oczywiście to, w jakim stopniu ozdobisz podpis, zależy od Ciebie. Mając na uwadze wszystkie opcje formatowania podpisu dostępne w edytorze programu Outlook, warto jednak pamiętać, że prostota także ma swoje zalety. Dlatego nie można dać się zbytnio ponieść fantazji, projektując swój podpis w edytorze programu Outlook. Uwaga: Podpis można zaprojektować w każdym programie zgodnym z językiem HTML, takim jak program Microsoft Office Word, a następnie skopiować go z tego programu i wkleić w obszarze Edytuj podpis w oknie dialogowym Podpisy i papeterie. W poprzednich wersjach programu Outlook do edytowania podpisów służył edytor zaawansowany. Obecnie został on zastąpiony metodą kopiowania i wklejania. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 38

39 Stosowanie podpisu odręcznego
Dobry sposobem na nadanie podpisowi e- mail bardziej osobistego wyglądu jest dołączenie do niego odręcznego podpisu. Można w tym celu użyć komputera typu Tablet lub utworzyć obraz swojego podpisu. Na następnych slajdach te techniki zostały omówione bardziej szczegółowo. Uwaga: Warto przy tym pamiętać, aby nie używać w wiadomościach podpisu stosowanego do podpisywania dokumentów prawnych. Wystarczy imię lub inicjały. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 39

40 Stosowanie podpisu odręcznego
Używanie komputera typu Tablet Dysponując komputerem typu Tablet lub innym urządzeniem obsługującym pióro, można zapisać swój podpis odręcznie. Podpis w przykładzie utworzono przy użyciu komputera typu Tablet. Aby ponownie go utworzyć, najpierw wpisz podpis w wiadomości, a następnie zaznacz go, skopiuj i wklej w obszarze Edycjapodpisu w oknie dialogowym Podpisy i papeterie. 40

41 Stosowanie podpisu odręcznego
Tworzenie obrazu podpisu Użytkownicy, którzy nie dysponują urządzeniem obsługującym pióro, mogą uzyskać efekt podpisu odręcznego, stosując mniej zaawansowane rozwiązania. Jeśli na przykład jest dostępny skaner, można złożyć podpis na papierze, a następnie zeskanować go i uzyskany obraz zastosować w podpisie . Jeśli jest dostępny komputer z opcją odbierania faksów, można przesłać do siebie faks z własnym podpisem. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 41

42 Stosowanie podpisu odręcznego
Tworzenie obrazu podpisu Użytkownicy, którzy nie dysponują urządzeniem obsługującym pióro, mogą uzyskać efekt podpisu odręcznego, stosując mniej zaawansowane rozwiązania. Po utworzeniu obrazu można dostosować jego rozmiar, a następnie za pomocą przycisku Obraz w obszarze Edytuj podpis okna dialogowego Podpisy i papeterie wstawić obraz do podpisu. Przypomnienie: Obraz podpisu odręcznego nie będzie widoczny dla adresatów odbierających wiadomości w formacie zwykłego tekstu. Korespondując z użytkownikami odczytującymi wiadomości w formacie zwykłego tekstu, warto pamiętać o wpisaniu dodatkowo swojego nazwiska oprócz wstawienia obrazu podpisu odręcznego. 42

43 Używanie wizytówki elektronicznej
Wizytówki elektroniczne to nowość w programie Outlook 2007. Ta funkcja stanowi rozszerzenie folderu Kontakty i umożliwia łatwą wymianę informacji kontaktowych z innymi użytkownikami. Utworzenie własnej wizytówki elektronicznej jest bardzo proste. Wystarczy w tym celu przejść do folderu Kontakty i utworzyć własny kontakt. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 43

44 Używanie wizytówki elektronicznej
Wizytówki elektroniczne to nowość w programie Outlook 2007. Ta funkcja stanowi rozszerzenie folderu Kontakty i umożliwia łatwą wymianę informacji kontaktowych z innymi użytkownikami. Po utworzeniu własnego kontaktu użytkownik ma do dyspozycji gotową do użycia wizytówkę elektroniczną, którą może umieścić w podpisie . Wystarczy w tym celu kliknąć przycisk Wizytówka w oknie dialogowym Podpisyi papeterie, jak pokazano na ilustracji. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 44

45 Używanie wizytówki elektronicznej
Wizytówka elektroniczna sprawia, że podpis wygląda profesjonalnie. Co więcej, adresaci mogą z łatwością zapisywać informacje kontaktowe nadawcy w swoich kontaktach, ponieważ wizytówka elektroniczna składa się z dwóch części: obrazu i pliku w formacie vCard. Dzięki temu, że plik jest w formacie vCard adresat może bez trudu zapisać informacje kontaktowe skojarzone z wizytówką — również wtedy, gdy nie używa programu Outlook 2007. Format vCard to internetowy standard wysyłania i odbierania informacji kontaktowych. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 45

46 Pobieranie szablonu w przypadku braku umiejętności projektowania
Jednym ze sposobów utworzenia naprawdę profesjonalnego podpisu jest skopiowanie podpisu, który odpowiada upodobaniom użytkownika, a następnie podstawienie w odpowiednich miejscach własnych danych. Można do tego użyć dowolnego podpisu otrzymanego od innych użytkowników. Inną interesującą możliwością jest pobranie i użycie szablonu podpisów dostępnego w obszarze Szablony w witrynie Microsoft Office Online. Aby ułatwić znalezienie szablonu, bezpośredni odsyłacz do tego obszaru został umieszczony w dokumencie Podręczna karta informacyjna, do którego łącze znajduje się na końcu tego kursu. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 46

47 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Propozycje ćwiczeń Utwórz podpis, używając ozdobnego projektu i układu. Skopiuj i wklej podpis. Utwórz podpis z obrazem i hiperłączem. [Uwaga do wykładowcy: Jeśli na komputerze jest zainstalowany program Outlook 2007, można kliknąć łącze na slajdzie w celu przejścia do ćwiczeń w trybie online. Ćwiczenia zawierają instrukcje pomagające w wykonywaniu wymienionych zadań w programie Outlook. Ważne Bez programu Outlook 2007 nie można uzyskać dostępu do instrukcji dotyczących ćwiczeń.] Ćwiczenia w trybie online (wymagają programu Outlook 2007) Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 47

48 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Test 2, pytanie 1 Który z poniższych ozdobnych elementów dodany do podpisu umożliwi adresatowi zapisanie informacji kontaktowych bezpośrednio w folderze Kontakty? Wybierz jedną odpowiedź. Hiperłącze. Logo firmy. Wizytówka elektroniczna. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 48

49 Test 2, pytanie 1. Odpowiedź:
Wizytówka elektroniczna. Wizytówka elektroniczna zawiera plik vCard, który można łatwo zapisać w folderze Kontakty. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 49

50 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Test 2, pytanie 2 Rozmiar obrazu można zmieniać bezpośrednio w oknie dialogowym Podpisy i papeterie. Wybierz jedną odpowiedź. Prawda. Fałsz. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 50

51 Test 2, pytanie 2. Odpowiedź:
Fałsz. Należy najpierw dostosować rozmiar obrazu i zapisać go, a dopiero wtedy dodać go do swojego podpisu. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 51

52 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Test 2, pytanie 3 Nie jesteś projektantem. Jak możesz szybko i niedrogo utworzyć ozdobny podpis o profesjonalnym wyglądzie? Wybierz jedną odpowiedź. Zatrudniając projektanta. Pobierając szablon z obszaru Szablony w witrynie Microsoft Office Online. Kończąc kurs projektowania. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 52

53 Test 2, pytanie 3. Odpowiedź:
Pobierając szablon z obszaru Szablony w witrynie Microsoft Office Online. W obszarze Szablony można znaleźć przykłady naprawdę ładnych podpisów , wykonując tylko kilka kliknięć. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 53

54 Różne podpisy dla różnych ról
Lekcja 3 Różne podpisy dla różnych ról Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 54

55 Różne podpisy dla różnych ról
Poczta jest codziennie używana do wielu różnych zadań. Bardzo często stanowią one połączenie korespondencji prywatnej i służbowej. W programie Outlook można utworzyć dowolną liczbę podpisów, przeznaczonych na różne okazje i różne sytuacje. Ponadto można szybko przełączać się między podpisami — również w trakcie redagowania wiadomości. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 55

56 Tworzenie wielu podpisów
Tworzenie wielu podpisów jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć przycisk Nowy w oknie dialogowym Podpisy ipapeterie, określić nazwę nowego podpisu, i wpisać (lub wkleić) odpowiedni tekst w polu Edytuj podpis. Jak widać na rysunku, kolekcja podpisów jest wyświetlana na liście Wybierz podpis do edycji. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 56

57 Przełączanie na inny podpis w wiadomości
Istnieją sytuacje, w których jest konieczne przełączenie na inny podpis podczas redagowania wiadomości. Na przykład: Podpisem przypisanym do poczty służącej do korespondencji z większością współpracowników może być formalny podpis zawierający służbowe informacje kontaktowe. Do wymiany wiadomości z dobrze znanymi współpracownikami może wystarczyć prostszy podpis. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 57

58 Przełączanie na inny podpis w wiadomości
Istnieją sytuacje, w których jest konieczne wybranie innegopodpisu podczas redagowania wiadomości. Na przykład: W przypadku korespondencji wysyłanej do nowego klienta lepiej na przykład użyć bardziej atrakcyjnego podpisu. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 58

59 Przełączanie na inny podpis w wiadomości
W programie Outlook można łatwo włączyć inny podpis w redagowanej wiadomości. Wystarczy kliknąć strzałkę na przycisku Podpis u góry wiadomości. Można też, jak pokazano na rysunku, kliknąć prawym przyciskiem myszy sam podpis, a następnie wybrać inny podpis z listy. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 59

60 Różne podpisy dla odpowiedzi i wiadomości przesyłanych dalej
Istnieją sytuacje, w których podczas odpowiadania na wiadomość lub przesyłania jej dalej może być konieczne użycie innego podpisu niż podpis wybrany dla nowych wiadomości. Na przykład w przypadku nowych wiadomości może być używany podpis ozdobny zawierający obraz i hiperłącza. Jednak w przypadku odpowiedzi i wiadomości przesyłanych dalej zastosowanie podpisu podstawowego, zawierającego tylko tekst, pozwoli zaoszczędzić miejsce i skrócić czas dostarczenia. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 60

61 Różne podpisy dla odpowiedzi i wiadomości przesyłanych dalej
Istnieją sytuacje, w których podczas odpowiadania na wiadomość lub przesyłania jej dalej może być konieczne użycieinnego podpisu niż podpis wybranydla nowych wiadomości. Taki sposób stosowania podpisów można łatwo skonfigurować, dokonując wyboru na liście Odpowiedzi/wiadomości przesyłane dalej w obszarze Wybierzpodpis domyślny. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 61

62 Różne podpisy dla różnych kont e-mail
Jeśli używasz kilku kont w programie Outlook, rozważ przypisanie różnych podpisów domyślnych do poszczególnych kont. Dlaczego? Ponieważ dla każdej „roli życiowej” można używać osobnego konta. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 62

63 Różne podpisy dla różnych kont e-mail
Spójrz na przykład na rysunku. W przypadku konta na serwerze Microsoft Exchange (służbowego konta w firmie Contoso, Ltd.) Greta Szypuła używa podpisu o nazwie Podpissłużbowy. W przypadku drugiego konta, używanego głównie do korespondencji prywatnej, Greta używa podpisu o nazwie Podstawowy z osobistym cytatem. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 63

64 Różne podpisy dla różnych kont e-mail
W programie Outlook są używane tylko te podpisy, które zostały przypisane — niezależnie od liczby utworzonych podpisów. W każdej chwili można zaprzestać używania podpisu dla danego konta — wystarczy ustawić opcję podpisu (brak). Aby uzyskać informacje o konfigurowaniu obsługi kilku kont w programie Outlook, kliknij odsyłacz do dodatkowych informacji w dokumencie Podręczna karta informacyjna, do którego łącze znajduje się na końcu tego kursu. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 64

65 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Propozycje ćwiczeń Przełącz na inny podpis. Przypisz różne podpisy do różnych kont . [Uwaga do wykładowcy: Jeśli na komputerze jest zainstalowany program Outlook 2007, można kliknąć łącze na slajdzie w celu przejścia do ćwiczeń w trybie online. Ćwiczenia zawierają instrukcje pomagające w wykonywaniu wymienionych zadań w programie Outlook. Ważne Bez programu Outlook 2007 nie można uzyskać dostępu do instrukcji dotyczących ćwiczeń.] Ćwiczenia w trybie online (wymagają programu Outlook 2007) Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 65

66 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Test 3, pytanie 1 Ile podpisów można utworzyć w programie Outlook 2007? Wybierz jedną odpowiedź. Jeden. Po jednym dla każdego konta . Tyle, ile chcesz. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 66

67 Test 3, pytanie 1. Odpowiedź:
Tyle, ile chcesz. Można tworzyć ozdobne, profesjonalne i osobiste podpisy, a ich liczbę określa sam użytkownik. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 67

68 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Test 3, pytanie 2 Co należy zrobić, aby przełączyć z jednego podpisu na inny w wiadomości? Wybierz jedną odpowiedź. Należy usunąć podpis domyślny, a następnie skopiować i wkleić nowy podpis z innej wiadomości. Przełączyć podpis z poziomu okna dialogowego Podpisy i papeterie . Użyć przycisku Podpis na Wstążce i wybrać inny podpis z listy. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 68

69 Test 3, pytanie 2. Odpowiedź:
Użyć przycisku Podpis na Wstążce i wybrać inny podpis z listy. Jeśli użytkownik utworzył wiele podpisów, może wybrać dowolny z nich przez kliknięcie strzałki pod przyciskiem Podpis na Wstążce i wybranie nowego podpisu z listy. Można też kliknąć prawym przyciskiem myszy podpis, aby otworzyć tę samą listę. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 69

70 Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości e-mail
Test 3, pytanie 3 Dla nowych wiadomości trzeba używać tego samego podpisu co dla odpowiedzi i wiadomości przesyłanych dalej. Wybierz jedną odpowiedź. Prawda. Fałsz. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 70

71 Test 3, pytanie 3. Odpowiedź:
Fałsz. Można używać dowolnego podpisu. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 71

72 Dokument Podręczna karta informacyjna
Podsumowanie zadań omówionych w tym kursie można znaleźć w dokumencie Podręczna karta informacyjna. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 72

73 KORZYSTANIE Z TEGO SZABLONU
Ten szablon programu Microsoft Office PowerPoint® zawiera treść szkolenia dotyczącego tworzenie podpisów w programie Outlook 2007 i zarządzania nimi. Szablon umożliwia przeprowadzenie prezentacji dla grupy. W razie potrzeby można go dostosować. Treść szablonu zaczerpnięto ze szkolenia dostępnego w witrynie Microsoft Office Online zatytułowanego „Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości ”. Elementy szablonu Slajd tytułowy: Pierwszy slajd zawiera tekst zastępczy, zamiast którego należy wpisać nazwę firmy. Jeśli ten tekst nie jest potrzebny, można usunąć pole tekstowe. Animacje: W prezentacji zostały zastosowane efekty animacji niestandardowych, takie jak Wkraczanie, Rozciąganie, Rozpraszanie i Szachownica. Wszystkie te efekty są odtwarzane w poprzednich wersjach programu Microsoft PowerPoint aż do wersji Aby zmienić efekty animacji, otwórz menu Pokaz slajdów, kliknij pozycję Animacja niestandardowa i użyj opcji, które się pojawią. Jeśli ta prezentacja zawiera animację programu Macromedia Flash: Aby odtworzyć plik Flash, należy zarejestrować na komputerze formant Microsoft ActiveX® o nazwie Obiekt Shockwave Flash. W tym celu należy pobrać najnowszą wersję programu Macromedia Flash Player z witryny firmy Macromedia w sieci Web. Przejście slajdu: W pokazie jest stosowane przejście typu Ścieranie w dół. Aby zastosować inne przejście, należy w menu Pokaz slajdów kliknąć polecenie Przejście slajdu i wybrać jedną z dostępnych opcji. Hiperłącza do kursu w trybie online: Szablon zawiera łącza do wersji online tego kursu szkoleniowego. Łącza prowadzą do sesji ćwiczeń praktycznych dla każdej lekcji oraz do opublikowanego dla tego kursu dokumentu Podręczna karta informacyjna. Uwaga: W celu wyświetlenia sesji ćwiczeń praktycznych należy mieć zainstalowany program Outlook Bez programu Outlook 2007 nie można uzyskać dostępu do instrukcji dotyczących ćwiczeń. Nagłówki i stopki: Szablon zawiera stopkę z tytułem kursu. Stopki można zmieniać i usuwać w oknie dialogowym Nagłówek i stopka (dostępnym z menu Widok). KORZYSTANIE Z TEGO SZABLONU Zobacz okienko notatek lub wyświetl pełną stronę notatek (karta Widok), abyuzyskać szczegółową pomoc dotyczącą tego szablonu. Tworzenie wspaniale wyglądających podpisów do wiadomości 73


Pobierz ppt "Microsoft® Office Outlook® 2007 — szkolenie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google