Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Spostrzeżenia podwykonawcy
wynikające z bezpośredniej współpracy z uczestnikami szkoleń dr Ewa Kochańska Stowarzyszenie Doradców Gospodarczych Pro-Akademia
2
Stowarzyszenie Doradców Gospodarczych Pro-Akademia działa od 1996 roku i skupia nauczycieli akademickich, związanych z zarządzaniem, finansami i promocją eksportu oraz praktyków gospodarczych; Jesteśmy doradcą Republiki Mołdowy w zakresie rozwoju eksportu; Organizowaliśmy kilkadziesiąt misji gospodarczych i projektów promocji eksportu dla małych i średnich przedsiębiorstw w Europie, Ameryce Północnej, Afryce i Azji; Pomagaliśmy zawiązywać partnerstwa pomiędzy miastami, powiatami i uczelniami wyższymi.
3
Szkolenia przeprowadzone przez SDG Pro-Akademia w ramach Projektu „Wsparcie polskiego eksportu”
SZKOLENIA KRAJOWE SZKOLENIA ZAGRANICZNE Liczba szkoleń …………… 82 -liczba szkoleń w KI……… 27 -liczba szkoleń w KII……... 55 Liczba firm……………… -mikro… ...67 -małe…….33 -średnie…20 Liczba szkoleń wyjazdowych…… 5 -Chiny - Shanghai -Ukraina - Charków, Odessa -RPA - Johannesburg, Pretoria -Chiny - Pekin -ZEA - Dubaj Liczba uczestników……..1922 Liczba firm………………………..154 Liczba osób/uczestników………154
4
Nasza koncepcja szkoleń krajowych
Dobór tematyki Rekrutacja Miejsca realizacji szkoleń Harmonogram Realizacja …..i co dalej…?
5
Kim byli uczestnicy szkoleń krajowych:
w zdecydowanej większości firmy mikro i małe, nie tylko z Łodzi ale również z małych miast i wsi; w zdecydowanej większości pracownicy i podwładni, nie kadra zarządzająca; w większości osoby młode, poniżej 35 roku życia; w większości pracownicy działów sprzedaży i eksportu; równowaga płci, ze wskazaniem na kobiety;
6
Korzyści z udziału w szkoleniach krajowych:
realna wiedza, umiejętności; rozszerzenie horyzontów; stworzenie planu rozwoju eksportu dla firmy; wymiana doświadczeń i nawiązanie więzi biznesowych pomiędzy uczestnikami grupy; docenienie roli doradców i trenerów w rozwoju firmy.
7
Spostrzeżenia po spotkaniach w ramach szkoleń krajowych
najtrudniej zrobić pierwszy krok poza firmę; niedowierzanie, że będzie warto; dwie dominujące postawy: sceptyczna: „Wiem wszystko, ale starajcie się…’” bierna: „Nic nie wiem, nie chcę wiedzieć, przysłali mnie, więc jestem” Zadaniem trenera było zmienić te postawy na zaangażowane i współpracujące. utrzymanie uwagi możliwe jest tylko wtedy, gdy poruszane treści bezpośrednio dotyczyły firmy; „lekkie” traktowanie dokumentacji i zasad udziału w Projekcie; gotowość do kontynuowania współpracy z trenerami nie tylko w tematyce pro-eksportowej.
8
Nasza koncepcja szkoleń zagranicznych i wymagania wobec uczestników:
udział w co najmniej jednym szkoleniu rynkowym; udział w co najmniej 3 blokach, związanych z techniką prowadzenia eksportu; udział w bloku tzw. ogólnorozwojowym np. negocjacjach.
9
Kim byli uczestnicy szkoleń zagranicznych:
w zdecydowanej większości: kadra zarządzająca; multi- branżowość; w większości osoby w średnim wieku, powyżej 35 roku życia; w większości mężczyźni;
10
Spostrzeżenia dokonane na podstawie opinii uczestników szkoleń zagranicznych
nie ma barier dla zdeterminowanych eksporterów; świat oferuje wiele, czasem zaskakujących możliwości; zagranicą znajdziesz pomoc i wsparcie polskich placówek , jeśli tylko właściwie o nią wystąpisz; bezpośrednie „field research” jest wartością nie do przecenienia; pozytywne, mierzalne rezultaty udziału w szkoleniu zagranicznym jeśli nawet nie pojawią się natychmiast, to pojawiać się na pewno.
11
Spostrzeżenia SDG Pro-Akademia:
mimo wysiłków organizatorów, tylko niektóre firmy były dobrze przygotowane do szkolenia zagranicznego; słabość uczestników: nieznajomość języków obcych atut uczestników: przebojowość, brak kompleksów, wiara w swoją ofertę.
12
Rezultaty Projektu: Makro: promocja gospodarcza Polski zagranicą,
również dzięki włączeniu w realizację Projektu polskich placówek dyplomatycznych zagranicą Mikro: promocja eksportu konkretnych przedsiębiorstw
13
Kontynuacja projektu współpraca z SDG Pro-Akademia w ramach PO IG, głównie w ramach 6 osi priorytetowej; planowane wspólne działania uczestników Projektu zagranicą, m.in.: 1) zorganizowanie polskich kompleksów handlowych w Charkowie- budowlanego i tekstylnego; 2) działania, związane z ochroną własności przemysłowej na rynku chińskim; 3) grupowa promocja eksportu na kontynent afrykański.
14
Dziękuję za uwagę Stowarzyszenie Doradców Gospodarczych Pro-Akademia
ul. Piotrkowska 238 Łódź tel fax
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.