Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDamian Kosiński Został zmieniony 6 lat temu
1
RATUJMY MIEJSCA PRACY WYSOKIEJ JAKOŚCI W MONDELEZ!
Przygotowane na seminarium EFFAT-IUF dla pracowników przemysłu produkcji czekolady i wyrobów cukierniczych, wrzesień br.
2
STRATEGIA TNC IUF Krąg „organizowania się”
Pomoc związkom zrzeszonym w IUF w rozwijaniu organizacji i rekrutowaniu nowych członków
3
Organizowanie się/ walka Uznanie Dalsze organizowanie się
Negocjacje w celu uzyskania „ większej przestrzeni” Dalsze organizowanie się Więcej siły – lepsze standardy
4
Uznanie IUF przez TNC 2005 - 2015 Pełne uznanie
Zdolność do omawiania problemów z przedstawicielami kierownictwa korporacji międzynarodowych Brak jakiegokolwiek uznania ERZ a uznanie związku zawodowego IUF Znaczenie uznawania międzynarodowych związków zawodowych
5
Przedsiębiorstwa branży mleczarskiej – uszeregowane w zależności od wysokości obrotów w 2005 r.
6
Przedsiębiorstwa branży mleczarskiej – uszeregowane w zależności od wysokości obrotów w 2015 r.
7
Przedsiębiorstwa przemysłu spożywczego – 18 największych uszeregowanych w zależności od wysokości obrotów w 2005 r.
8
Przedsiębiorstwa przemysłu spożywczego – 18 największych uszeregowanych w zależności od wysokości obrotów w 2015 r.
9
sprzedaż netto w 2016 r.: 26 mld USD liczba pracowników: 90 tys.
I NASDAQ: (MDLZ) sprzedaż netto w 2016 r.: 26 mld USD liczba pracowników: 90 tys. obecna prezes zarządu i dyrektor generalna: Irene Rosenfeld ważni gracze: Nelson Peltz i William Ackman Około 85% rocznych przychodów Mondelez przynoszą produkty należące do kategorii przekąsek, a prawie trzy czwarte sprzedaży prowadzona jest poza Ameryką Północną
10
Skorygowany dochód z działalności operacyjnej i wysokość sprzedaży (ostanie 3 lata obrotowe)
Przychody netto/ Skorygowany dochód z działalności operacyjnej Zmieniający się popyt konsumpcyjny, w szczególności w rozwiniętych krajach świata Podejście krótkowzroczne w zakresie finansów i wynikające z tego problemy dla pracowników... brak zaangażowania w tworzenie zrównoważonej firmy przemysłu spożywczego, mającej plany na przyszłość.
11
Liczba pracowników (ostatnie 3 lata obrotowe)
W 2012 r. Mondelez wydzielił działalność związaną z kawą, sprzedał 10 marek czekolady i słodyczy konkurencyjnej firmie Eurazeo, co wpłynęło na sytuację w 5 francuskich zakładach przedsiębiorstwa, zapowiedział zamknięcie fabryk w Valladolid i Chicago oraz sprzedał zakład produkcji czekolady znajdujący się w Halle, Belgia, firmie Barry Callebaut Zatrudnienie wzrasta na obszarach o niskim poziomie uzwiązkowienia, w których prawa pracownicze są gorzej chronione (czyli Meksyk, Chiny)
12
Jak razem możemy temu przeciwdziałać?
Trzeba rozmawiać z przedstawicielami kierownictwa firm na szczeblach lokalnym i krajowym (patrz punkty dotyczące prowadzenia rozmów) Organizować akcje na ulicach i w mediach społecznościowych Informować członków o działaniach prowadzonych przez związki zrzeszone w IUF za pośrednictwem strony internetowej IUF Mondelez, na Facebooku i Twitterze Dzielić się aktualnymi informacjami dotyczącymi Mondelez z IUF, tak aby uzyskać pomoc w rozpowszechnianiu wiadomości ERZ a związek zawodowy IUF
13
Tydzień akcji w Mondelez - marzec br.
Związki z całego świata zrzeszone w IUF okazały determinację w obronie wysokiej jakości stałego zatrudnienia w tnącym miejsca pracy Mondelez podczas tygodnia akcji związkowych, które odbyły się w dniach marca br. Zorganizowano rożne akcje w następujących 10 krajach: Australia (AMWU), Austria (Pro-Ge), Belgia (ABVV Horval, ACV-CSC, ABVV-BBTK, CGSLB, LBC-NVK i CNE-GNC), Francja (FGA-CFDT), Korea (KCTWU Dongsuh Foods Union Chapter), Litwa (LMP), Norwegia (NNN), Pakistan (Cadbury Pakistan Progressive Employees Union), Polska (Solidarność) oraz Stany Zjednoczone (BCTGM i UFCW). Komitet sterujący ds. kakao IUF-EFFAT oraz Komitety sterujące Europejskiej Rady Zakładowej Nestle również wysłały pracownikom Mondelez wiadomości z międzynarodowym przesłaniem solidarności.
14
Tydzień akcji w Mondelez - marzec br.
15
Tydzień akcji w Mondelez - marzec br.
16
Tydzień akcji w Mondelez - marzec br.
17
Tydzień akcji w Mondelez - marzec br.
18
Tydzień akcji w Mondelez - marzec br.
19
Tydzień akcji w Mondelez - marzec br.
20
Projekt kolejnych kroków
Trzeba ocenić możliwość uzyskania wsparcia związków zrzeszonych dla otwartego listu do Mondelez Prowadzić klasyczne akcje związkowe i organizować dodatkowe akcje na ulicach Prowadzić działania w przestrzeni cyfrowej Na pewno informować IUF o wszelkich akcjach Ciągle wywierać presję!
21
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony i zaangażowania w akcje
Adres strony internetowej IUF Mondelez: Profil IUF Mondelez na Facebooku: Konto IUF Mondelez na
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.