Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Opracowała: mgr M. Stążka

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Opracowała: mgr M. Stążka"— Zapis prezentacji:

1 Opracowała: mgr M. Stążka
Założenia wychowawczo–dydaktyczne grupa III Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Magdalena Małek Opracowała: mgr M. Stążka

2 WRZESIEŃ

3 Tematy cykliczne: I. Wesołe przedszkole. II. Razem jest wesoło.
III. To ja. IV. Kosz pani jesieni.

4 Założenia programowe:
potrafi współdziałać w zespole; potrafi nawiązywać kontakty z rówieśnikami; poprawnie posługuje się własnym imieniem; prawidłowo posługuje się określeniami położenia: na prawo, na lewo; posługuje się określeniami kierunku na kartce; projektuje na całej płaszczyźnie kartki pracę według wzoru; zna pomieszczenia w przedszkolu.

5 PAŹDZIERNIK

6 Tematy cykliczne: Moja rodzina i ja. Droga do przedszkola.
Leśne odgłosy. Kącik zabawek.

7 Założenia programowe:
wypowiada się na temat rodziny; chętnie odgaduje zagadki; zna członków swojej rodziny; słucha tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat; rozpoznaje wybrane znaki drogowe; wykonuje polecenia nauczyciela; zna charakterystyczne cechy danej pory roku; wnioskuje na temat obserwowanych zjawisk i zabaw.

8 LISTOPAD

9 Idę z misiem do przedszkola.
Tematy cykliczne: Kap, kap, kap. Jakie to ciekawe. Nasze zwierzaki. Idę z misiem do przedszkola.

10 Założenia programowe:
interesuje się zjawiskami przyrody; potrafi nazwać niektóre zjawiska pogodowe; wykazuje płynność i dokładność ręki w trakcie wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych; zna imiona kolegów i koleżanek; rozwiązuje zagadki słowne; zna podstawowe informacje na temat życia zwierząt domowych; stosuje pojęcie „para”; pokonuje trudności.

11 GRUDZIEŃ

12 Tematy cykliczne: Mikołaju, czekamy! Zabawa w teatr. Tropy na śniegu.
Stroimy choinkę.

13 Założenia programowe:
zna niektóre tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia; potrafi ruchem zilustrować muzykę, umie dostosować ruch ciała do rytmu słyszanej muzyki; chętnie bierze udział w zabawach słownych; samodzielnie projektuje upominek dla bliskich; wykonuje prace artystyczne według własnego pomysłu lub według wzoru; potrafi skonstruować prostą grę matematyczną; umie liczyć, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności; przestrzega reguł gry.

14 STYCZEŃ

15 Prezenty dla babci i dziadka.
Tematy cykliczne: Bajki, baśnie, bajeczki? Karnawałowe stroje. Prezenty dla babci i dziadka. Czyj to dom?

16 Założenia programowe:
samodzielnie tworzy proste, oryginalne kompozycje plastyczne; dostrzega różnice w fakturze przedmiotów i właściwościach fizycznych materiałów; dzieli proste wyrazy na sylaby; umie odpowiedzieć na pytania związane z treścią utworu; prawidłowo podaje liczbę przedmiotów i liczebność zbioru; próbuje wymienić przedmioty przedstawione na pokazanym wcześniej obrazku; próbuje rysować, nie wychodząc kreską poza linie konturu; słucha piosenki; klasyfikuje przedmioty ze względu na ich przeznaczenie lub przynależność; umie liczyć, wymieniając liczebniki w poprawnej kolejności.

17 LUTY

18 Lubimy eksperymentować.
Tematy cykliczne: Lubimy się śmiać. Lubimy eksperymentować. Zimowe zabawy. Kim będę, gdy dorosnę?

19 Założenia programowe:
wypowiada się na określony temat; stara się przestrzegać przyjętych zasad; przelicza elementy zbioru pięcioelementowego poprawnie używa liczebników głównych i porządkowych; stara się logicznie myśleć i wyciągać właściwe wnioski; przeprowadza proste eksperymenty badawcze; rozwija zainteresowania badawcze; poszukuje własnych sposobów rozwiązania problemu; potrafi szacować wielkości „na oko”; porównuje przedmioty.

20 MARZEC

21 Poznajemy instrumenty.
Tematy cykliczne: Bawimy się kolorami. Poznajemy instrumenty. Szukamy wiosny. Wiosenne porządki.

22 Założenia programowe:
opowiada własnymi słowami treść obrazków; potrafi nazwać aktualną porę roku i opisać słownie jej cechy charakterystyczne; rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory; potrafi uzyskać i nazwać nową barwę w wyniku mieszania kolorów; samodzielnie przeprowadza proste doświadczenia; jest zainteresowane zagadnieniami związanymi z muzyką; dostosowuje ubranie do aktualnej pogody; wypowiada się na temat konieczności przebywania na świeżym powietrzu bez względu na porę roku; potrafi zapisywać informacje według przyjętego przez siebie kodu; umie odczytać informacje zakodowane za pomocą prostych symboli i przekazywać słownie ich treść; samodzielnie ubiera się i rozbiera w miarę swoich możliwości.

23 KWIECIEŃ

24 Tematy cykliczne: Malujemy pisanki. Dzień i noc.
Kodeks małego ekologa. Dbamy o zdrowie.

25 Założenia programowe:
potrafi nazwać aktualną porę roku (wiosna) i opisać słownie jej cechy charakterystyczne; rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne i przyporządkowuje im ustalone symbole; rozumie, że czynności dnia codziennego mogą wpływać; na ochronę środowiska; zna i przejawia zachowania, które wpływają na ochronę; Środowiska; rozumie znaczenie dbania o zdrowie; zna sposoby dbania o zdrowie i higienę osobistą; rozpoznaje i nazywa warzywa i owoce; wykonuje kompozycje przestrzenne z plasteliny.

26 MAJ

27 Kto Ty jesteś? Polak mały.
Tematy cykliczne: Kto Ty jesteś? Polak mały. Na wiejskim podwórku. Zabawy z mamą i tatą. Wycieczka do zoo.

28 Założenia programowe:
zna i rozumie znaczenie polskich symboli narodowych; traktuje z szacunkiem własny kraj i jego historię; posługuje się określeniami kierunku; orientuje się w kierunkach przestrzennych; bada świat różnymi zmysłami; zna i rozróżnia kolory; dostrzega w otoczeniu powtarzalne rytmy; jest wrażliwe na potrzeby zwierząt; rozumie zagrożenie związane z obcowaniem z dzikimi; wie, jak reagować w sytuacji zagrożenia.

29 CZERWIEC

30 Pożegnanie przedszkola.
Tematy cykliczne: Dzień Dziecka. Co W trawie piszczy? Bezpieczne wakacje. Pożegnanie przedszkola.

31 Założenia programowe:
zna swoje prawa i szanuje prawa innych dzieci; jest wrażliwe na potrzeby innych; potrafi nazywać swoje uczucia; potrafi prowadzić dialog; orientuje się w kierunkach przestrzennych; poprawnie nazywa obserwowane rzeczy i zjawiska; podaje charakterystyczne cechy rzeczy i zjawisk; rozpoznaje dźwięki kilku instrumentów; ma świadomość konieczności ochrony środowiska naturalnego; jest zainteresowane światem przyrody; zna i rozumie pojęcie wysypisko śmieci; zna zasady postępowania w obliczu niebezpieczeństwa – powiadamianie dorosłych, telefony alarmowe; łączy przyczynę ze skutkiem i przewiduje, co się może zdarzyć.


Pobierz ppt "Opracowała: mgr M. Stążka"

Podobne prezentacje


Reklamy Google