Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Facebook dla organizacji lokalnych – podstawy Ryszard Łuczyn

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Facebook dla organizacji lokalnych – podstawy Ryszard Łuczyn"— Zapis prezentacji:

1 Facebook dla organizacji lokalnych – podstawy Ryszard Łuczyn

2 Nie ma żelaznych zasad

3 Dlaczego warto mieć fanpage?

4 Dlaczego warto mieć fanpage?
Polacy spędzają średnio 80 minut dziennie w mediach społecznościowych1. Ludzie już tam są! Brak konieczności nauki zewnętrznych narzędzi, np. Wordpressa Trafiacie do zainteresowanych Dwustronna komunikacja 1. We Are Social, Mobile in 1. We Are Social, Digital in 2016

5 Fanpage, nie profil prywatny
Maksimum 5000 znajomych na profilu prywatnym Tylko fanpage ma dostęp do wersji roboczych, planowania postów, statystyk… Możliwość tworzenia reklam Wizerunek Kwestie regulaminowe

6 Nazwa Krótko i treściwie, np. „Obywatele dla lasu”, nie „Grupa nieformalna Obywatele dla lasu”

7 Nazwa użytkownika

8 Kategoria News Feed wyświetla wasze posty zainteresowanym – jeśli będzie zła kategoria, będzie wyświetlał je błędnie Dzięki trafnej kategorii możliwe jest tworzenie grupy odbiorców reklam, sugerowanie waszej strony użytkownikom Można przestawić w zakładce „Informacje”

9 Zakładka Informacje

10 Zdjęcie profilowe 180 na 180 pikseli, lepiej ładować większe

11 Zdjęcie profilowe

12 Zdjęcie profilowe

13 Zdjęcie w tle 83% użytkowników Facebooka korzysta z telefonu do przeglądania go1 1. We Are Social, Mobile in

14 Zdjęcie w tle – Call To Action

15 Zdjęcie w tle – Call To Action

16 Zdjęcie w tle – okolicznościowe

17 Zdjęcie w tle – okolicznościowe

18 Zdjęcie w tle – stałe

19 Zdjęcie w tle – stałe

20 Przyciski reakcji

21 Kto widzi nasze posty? O Edge Ranku
Creator – jak bardzo dany użytkownik interesuje się naszą stroną Post – jak dobrze „chodzi” dany post (reakcje, udostępnienia, komentarze) Type – typ postu: zdjęcie, tekst, link… Recency – jak dawno opublikowaliśmy posta

22 Kto widzi nasze posty? O Edge Ranku
Edge Rank przystosowuje Facebooka do nas Zasięg organiczny i płatny Zasięgi organiczne spadają Im więcej fanów, tym gorzej – ale mówimy o dziesiątkach tysięcy

23 Skupianie uwagi Długość skupienia – 9 sekund1
1. Microsoft Attention Spans,

24 Skupianie uwagi Microsoft Attention Spans,

25 Skupianie uwagi Średni czas poświęcany na posta:
2,5 sekundy na komputerze 1,7 sekundy na telefonie1 1.

26 Kiedy publikować? W rzeczywistości nie ma złotej godziny dla każdego

27 Kiedy publikować?

28 Wersje robocze i planowanie
Trzy miejsca tworzenia wersji roboczych: box na stronie, narzędzia do publikacji i Power Editor Planowanie postów Nie publikujemy co chwila, sami wtedy zjadamy sobie zasięg

29 Wersje robocze i planowanie
Nie ma konieczności publikowania regularnie, np. co kilka godzin Niewielka część fanów odwiedza fanpage – wykres dotyczy strony z niemal 14 tysiącami fanów

30 Typy postów Tekst Zdjęcie (również 360 stopni)
Wideo (również 360 stopni) Link post (także wideo) Wydarzenie Gif Karuzela Kanwa

31 Typy postów a interakcja

32 Tekst Im krócej tym lepiej – im krótszy post, tym większe zaangażowanie. Ważne informacje na początku.

33 Zdjęcia

34 Zdjęcia 504 x 504 piksele. Dla dobrej jakości warto załadować więcej, Facebook rekomenduje nawet 1200x1200. Dość prosto robić zdjęcia 360 stopni, jak Mark Zuckerberg. Wystarczy ściągnąć aplikację na telefon.

35 Zdjęcia Dobre zasięgi zdjęć można wykorzystać do promowania linków.
Przydają się też, kiedy chcemy mieć dobrą kontrolę nad grafiką, którą wstawiamy – grafiki w linkach bywają kapryśne, trudno je dostosować.

36 Wideo Bardzo dobre zasięgi i zaangażowanie
85% filmów na Facebooku odtwarzane jest bez dźwięku1. Bardzo pomaga wklejanie napisów. Tak jak zdjęcia, można wstawiać 360-stoniowe filmy, ale to znacznie trudniejsze. Np. Discovery. Facebook Live – nadajemy na żywo, co bardziej zaangażowani fani dostają powiadomienia. Wideo ładować na Facebooka, nie udostępniać z YouTube! 1.

37 Wideo – dlaczego organicznie?

38 Linki Gorsze zasięgi niż zdjęcia i wideo, ale lepsza klikalność
Mamy wpływ na wielkość grafiki przy linku Mamy możliwość edycji tekstu i zdjęć przy linku Należy kasować linki w tekście posta!

39 Linki Format karuzelowy Wbrew pozorom, ten sam link

40 Linki Żeby uzyskać większą grafikę, musimy do linku wstawić grafikę o wielkości minimum 600x315. Facebook rekomenduje nawet 1200x630 470x246 pikseli 154x154 piksele

41 Wydarzenie Jasny opis, dokładny termin, oznaczone miejsce – najlepiej tagować Osobom, które zadeklarują udział, przypomina o sobie Animujmy dyskusję na stronie wydarzenia

42 Co jeszcze wpływa na widzialność posta?
Call To Action

43 Co jeszcze wpływa na widzialność posta?
Liczba hashtagów

44 Co jeszcze wpływa na widzialność posta?
Liczba wykrzykników

45 Dodatkowe wskazówki Prosty i zrozumiały język
Rozmawiać, a nie przemawiać. Odpowiadać innym Oznaczać inne strony i ludzi (uwaga na prywatne profile) Nie reagować na własne posty!

46 Poznajcie swoich odbiorców – Statystyki fanpage’a

47 Odrobinę o reklamach Możliwość dokładnego docierania do odbiorców
Już 10 złotych może bardzo pomóc!

48 Przydatne linki Canva.com – prosta aplikacja do tworzenia grafik
Bit.ly – popularny skracacz linków symbols-n-emoticons.com - zbiór facebookowych emotikon louisem.com/2852/social-media-cheat-sheet-sizes – Praktyczny poradnik po wymiarach grafik na Facebooku i nie tylko Flickr.com, thestocks.im – bazy zdjęć. Uwaga na prawa autorskie!

49 Praca domowa Zróbcie testowy fanpage i przetestujcie wszystkie opcje, jakie przyjdą Wam do głowy! Patrzcie na innych – Facebook ciągle się zmienia!

50 Dziękuję rluczyn@batory.org.pl


Pobierz ppt "Facebook dla organizacji lokalnych – podstawy Ryszard Łuczyn"

Podobne prezentacje


Reklamy Google