Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałPaweł Chmiel Został zmieniony 6 lat temu
1
Facebook dla organizacji lokalnych – podstawy Ryszard Łuczyn
2
Nie ma żelaznych zasad
3
Dlaczego warto mieć fanpage?
4
Dlaczego warto mieć fanpage?
Polacy spędzają średnio 80 minut dziennie w mediach społecznościowych1. Ludzie już tam są! Brak konieczności nauki zewnętrznych narzędzi, np. Wordpressa Trafiacie do zainteresowanych Dwustronna komunikacja 1. We Are Social, Mobile in 1. We Are Social, Digital in 2016
5
Fanpage, nie profil prywatny
Maksimum 5000 znajomych na profilu prywatnym Tylko fanpage ma dostęp do wersji roboczych, planowania postów, statystyk… Możliwość tworzenia reklam Wizerunek Kwestie regulaminowe
6
Nazwa Krótko i treściwie, np. „Obywatele dla lasu”, nie „Grupa nieformalna Obywatele dla lasu”
7
Nazwa użytkownika
8
Kategoria News Feed wyświetla wasze posty zainteresowanym – jeśli będzie zła kategoria, będzie wyświetlał je błędnie Dzięki trafnej kategorii możliwe jest tworzenie grupy odbiorców reklam, sugerowanie waszej strony użytkownikom Można przestawić w zakładce „Informacje”
9
Zakładka Informacje
10
Zdjęcie profilowe 180 na 180 pikseli, lepiej ładować większe
11
Zdjęcie profilowe
12
Zdjęcie profilowe
13
Zdjęcie w tle 83% użytkowników Facebooka korzysta z telefonu do przeglądania go1 1. We Are Social, Mobile in
14
Zdjęcie w tle – Call To Action
15
Zdjęcie w tle – Call To Action
16
Zdjęcie w tle – okolicznościowe
17
Zdjęcie w tle – okolicznościowe
18
Zdjęcie w tle – stałe
19
Zdjęcie w tle – stałe
20
Przyciski reakcji
21
Kto widzi nasze posty? O Edge Ranku
Creator – jak bardzo dany użytkownik interesuje się naszą stroną Post – jak dobrze „chodzi” dany post (reakcje, udostępnienia, komentarze) Type – typ postu: zdjęcie, tekst, link… Recency – jak dawno opublikowaliśmy posta
22
Kto widzi nasze posty? O Edge Ranku
Edge Rank przystosowuje Facebooka do nas Zasięg organiczny i płatny Zasięgi organiczne spadają Im więcej fanów, tym gorzej – ale mówimy o dziesiątkach tysięcy
23
Skupianie uwagi Długość skupienia – 9 sekund1
1. Microsoft Attention Spans,
24
Skupianie uwagi Microsoft Attention Spans,
25
Skupianie uwagi Średni czas poświęcany na posta:
2,5 sekundy na komputerze 1,7 sekundy na telefonie1 1.
26
Kiedy publikować? W rzeczywistości nie ma złotej godziny dla każdego
27
Kiedy publikować?
28
Wersje robocze i planowanie
Trzy miejsca tworzenia wersji roboczych: box na stronie, narzędzia do publikacji i Power Editor Planowanie postów Nie publikujemy co chwila, sami wtedy zjadamy sobie zasięg
29
Wersje robocze i planowanie
Nie ma konieczności publikowania regularnie, np. co kilka godzin Niewielka część fanów odwiedza fanpage – wykres dotyczy strony z niemal 14 tysiącami fanów
30
Typy postów Tekst Zdjęcie (również 360 stopni)
Wideo (również 360 stopni) Link post (także wideo) Wydarzenie Gif Karuzela Kanwa
31
Typy postów a interakcja
32
Tekst Im krócej tym lepiej – im krótszy post, tym większe zaangażowanie. Ważne informacje na początku.
33
Zdjęcia
34
Zdjęcia 504 x 504 piksele. Dla dobrej jakości warto załadować więcej, Facebook rekomenduje nawet 1200x1200. Dość prosto robić zdjęcia 360 stopni, jak Mark Zuckerberg. Wystarczy ściągnąć aplikację na telefon.
35
Zdjęcia Dobre zasięgi zdjęć można wykorzystać do promowania linków.
Przydają się też, kiedy chcemy mieć dobrą kontrolę nad grafiką, którą wstawiamy – grafiki w linkach bywają kapryśne, trudno je dostosować.
36
Wideo Bardzo dobre zasięgi i zaangażowanie
85% filmów na Facebooku odtwarzane jest bez dźwięku1. Bardzo pomaga wklejanie napisów. Tak jak zdjęcia, można wstawiać 360-stoniowe filmy, ale to znacznie trudniejsze. Np. Discovery. Facebook Live – nadajemy na żywo, co bardziej zaangażowani fani dostają powiadomienia. Wideo ładować na Facebooka, nie udostępniać z YouTube! 1.
37
Wideo – dlaczego organicznie?
38
Linki Gorsze zasięgi niż zdjęcia i wideo, ale lepsza klikalność
Mamy wpływ na wielkość grafiki przy linku Mamy możliwość edycji tekstu i zdjęć przy linku Należy kasować linki w tekście posta!
39
Linki Format karuzelowy Wbrew pozorom, ten sam link
40
Linki Żeby uzyskać większą grafikę, musimy do linku wstawić grafikę o wielkości minimum 600x315. Facebook rekomenduje nawet 1200x630 470x246 pikseli 154x154 piksele
41
Wydarzenie Jasny opis, dokładny termin, oznaczone miejsce – najlepiej tagować Osobom, które zadeklarują udział, przypomina o sobie Animujmy dyskusję na stronie wydarzenia
42
Co jeszcze wpływa na widzialność posta?
Call To Action
43
Co jeszcze wpływa na widzialność posta?
Liczba hashtagów
44
Co jeszcze wpływa na widzialność posta?
Liczba wykrzykników
45
Dodatkowe wskazówki Prosty i zrozumiały język
Rozmawiać, a nie przemawiać. Odpowiadać innym Oznaczać inne strony i ludzi (uwaga na prywatne profile) Nie reagować na własne posty!
46
Poznajcie swoich odbiorców – Statystyki fanpage’a
47
Odrobinę o reklamach Możliwość dokładnego docierania do odbiorców
Już 10 złotych może bardzo pomóc!
48
Przydatne linki Canva.com – prosta aplikacja do tworzenia grafik
Bit.ly – popularny skracacz linków symbols-n-emoticons.com - zbiór facebookowych emotikon louisem.com/2852/social-media-cheat-sheet-sizes – Praktyczny poradnik po wymiarach grafik na Facebooku i nie tylko Flickr.com, thestocks.im – bazy zdjęć. Uwaga na prawa autorskie!
49
Praca domowa Zróbcie testowy fanpage i przetestujcie wszystkie opcje, jakie przyjdą Wam do głowy! Patrzcie na innych – Facebook ciągle się zmienia!
50
Dziękuję rluczyn@batory.org.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.