Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałFranciszka Olejnik Został zmieniony 11 lat temu
1
Harmonogram przebudowy ul. Piotrkowskiej Terminy Marzec 2011 Kwiecień 2011 Maj 2011 Czerwiec 2011 Lipiec 2011 Sierpień 2011 Wrzesień 2011 Październik 2011 Listopad 2011 Konkurs plastyczny Opracowanie wytycznych pokonkursowych Opracowanie wytycznych realizacyjnych (oraz opracowanie szczegółowego kosztorysu) Rozpoczęcie procedury uzyskiwania pozwolenia na budowę ? Przetarg na realizację przebudowy pierwszego odcinka ul. Piotrkowskiej ?? Mariusz E. Sokołowicz
2
Jaka Piotrkowska po konkursie? ciąg pieszy z dopuszczeniem ruchu kołowego, ulica bardziej oświetlona (oświetlenie z masztów ulicznych w miejsce oświetlenia wiszącego nad ulicą, oświetlające zarówno ulicę jak i fasady budynków) powierzchnia jezdni i chodników stanowi jedną płaszczyznę, więcej miejsca dla pieszych (jezdnia węższa niż chodniki), nawierzchnia trwała z kamieni szlachetnych o strukturze antypoślizgowej, nowe, spójne meble miejskie (czy będą to meble historycyzujące, czy nowoczesne, zaproponują uczestnicy konkursu), na ulicę powróci także zieleń wysoka oraz więcej będzie zieleni w gazonach, na ulicy Piotrkowskiej zostaną: Pomnik Łodzian Przełomu Tysiącleci (jednak tak, aby zmieścił się pomiędzy ul. Nawrot a ul. Tuwima) oraz Aleja Gwiazd z możliwością jej rozbudowy; decyzję o zachowaniu innych obiektów i form rzeźbiarskich oraz o ewentualnej zmianie ich lokalizacji pozostawia się uczestnikom konkursu. Mariusz E. Sokołowicz
3
Propozycje w zakresie uspokojenia ruchu na ulicy Piotrkowskiej Prędkość maksymalna: 20 lub 30 km/h Minimalna szerokość pasa ruchu dla dróg lokalnych w terenie zabudowanym przy zakładanej prędkości maksymalnej: 3 m (maks. szerokość jezdni 6,0 m) Minimalna szerokość pasa ruchu dla dróg dojazdowych w terenie zabudowanym przy zakładanej prędkości maksymalnej: 2,25 m lub 2,5 m (maks. szerokość jezdni 4,5 lub 5,0 m) Mariusz E. Sokołowicz Oddział Obsługi Piotrkowskiej UMŁ
4
Propozycje w zakresie uspokojenia ruchu na ulicy Piotrkowskiej– odcinki jednokierunkowe Likwidacja tranzytu poprzez wprowadzenie fizycznej bariery przejazdu na wysokości skrzyżowania z ul. F. D. Roosevelta oraz na wysokości posesji nr 75 w rejonie pasażu Rubinsteina (zgodność z zapisami Strategii Rozwoju Ulicy Piotrkowskiej): klomby słupki automatyczne Konieczność wprowadzenia tzw. kontrapasów rowerowych, tj. umożliwienie kierującym rowerami jazdę w obu kierunkach na każdym odcinku ul. Piotrkowskiej Riksze (?) Mariusz E. Sokołowicz Oddział Obsługi Piotrkowskiej UMŁ
7
Propozycje w zakresie uspokojenia ruchu na ulicy Piotrkowskiej – strefa zamieszkania: Pieszy może się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni i ma pierwszeństwo przed pojazdami (kierujący musi ustąpić pieszemu w każdym wypadku). Prędkość maksymalna w strefie zamieszkania wynosi 20 km/h Nie ogranicza możliwości wjazdu na ulicę Piotrkowską Występuje konieczność oznakowania miejsc parkingowych (zakaz postoju w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu) Mariusz E. Sokołowicz Oddział Obsługi Piotrkowskiej UMŁ
8
Możliwości w zakresie uspokojenia ruchu na ulicy Piotrkowskiej – odcinki jednokierunkowe Mariusz E. Sokołowicz Oddział Obsługi Piotrkowskiej UMŁ
9
Wybór pierwszego odcinka do remontu OPCJA 1 – Al. Mickiewicza/Piłsudskiego – ul. Tuwima/Struga: Uzasadnienie – najwięcej wyremontowanych kamienic (pełne pierzeje po remoncie – najsilniejszy pozytywny efekt wizualny). OPCJA 2 – Pl. Wolności – Jaracza/Więckowskiego (lub Narutowicza/Zielona: Uzasadnienie – kostka na odcinku od Placu Wolności jest w najgorszym stanie technicznym. Brak kolizji z inwestycjami wod.-kan. Mariusz E. Sokołowicz
10
Inne najbliższe projekty Oświetlenie świąteczne Oświetlenie iluminacyjne i baldachimowe (realizowane wraz z przebudową ulicy) – termin 2011, Piotrkowska 54 / Narutowicza 1 – przemysły kreatywne? Plac Komuny Paryskiej 6 / Piotrkowska 102 – centrum społeczne / centrum rewitalizacji?
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.