Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MODUŁ II – Aktywność gospodarcza

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MODUŁ II – Aktywność gospodarcza"— Zapis prezentacji:

1 MODUŁ II – Aktywność gospodarcza

2 Agenda Moduł II – omówienie celów i ćwiczeń
Fabryka książek – co wpływa na sukces w biznesie? Rynek pracy – nowoczesne formy poszukiwania pracy

3 Zakres Modułu II Cele zajęć:
Pojęcia ekonomiczne: przychody, koszty, zysk, biznesplan, wydajność Warunki, jakie należy spełnić, aby założyć firmę Korzyści z prowadzenia działalności gospodarczej Umiejętność rozwiązywania problemów oraz współpracy w grupie Biznesplan

4 Zakres Modułu II Ćwiczenia:
Co zależy od Ciebie? osiąganie sukcesów zależy od nas samych Fabryka książek podział pracy, produktywność, inwestycja Zabawki czyli o tym jak firmy osiągają zysk Jak założyć i prowadzić firmę? Plusy i minusy prowadzenia własnej firmy Planowanie działalności gospodarczej w lokalnym otoczeniu biznesplan

5 Fabryka książek – co wpływa na sukces w biznesie

6 Ćwiczenie Grupy 3 min V rund Produkcja Arkusz wyników Grupy 3 min
Podsumowanie V rund Produkcja Arkusz wyników

7 Startujemy z produkcją książek
NAZWA WYDAWNICTWA OPIS I RUNDA II RUNDA III RUNDA IV RUNDA V RUNDA ILOŚĆ KSIĄŻEK KOSZT JEDNOSTKOWY zł 

8 Dlaczego w biznesie ważne są decyzje?
Wydajność a podział pracy Przeciętne koszty a wzrost produktywności Wzrost produktywności Sposoby zwiększenia produktywności Produktywność a inwestycja

9 Rynek pracy – nowoczesne formy poszukiwania pracy

10 Zmiany i trendy na rynku
Czy wystarczy wysłać CV do pracodawców czy udać się do urzędu pracy? Niestety teraz to już za mało Dlaczego to co mało i co faktycznie jest skuteczne?

11 Jak skutecznie szukać pracy?
Jedną z najskuteczniejszych jest networking. Bez względu na to, czy wybiera się zawód zaraz po ukończeniu nauki, zmienia się go w późniejszym czasie, networking -  czyli metoda tworzenia sieci kontaktów - może pomóc w odkrywaniu nowych możliwości. Kontakty networkingowe często okazują się jednym z najskuteczniejszych sposobów uzyskiwania informacji. Stworzenie własnej wizytówki poszukującego pracy, na której umieszczone są podstawowe dane osoby szukającej pracy oraz informacja o poszukiwanej pracy np. w mediach społecznościowych takich jak: youtube, twitter, goldenline, pinterest, foursquare czy linkedin. Osoby bezrobotne mogą zamieszczać tam własne cv oraz opisać swoje doświadczenie związane z pracą, co daje większe szanse na znalezienie pracy. Współcześnie pracodawcy często wyszukują przyszłych pracowników właśnie poprzez takie portale, dzięki którym uzyskują wiele cennych dla nich informacji. Bardzo popularne staje się tworzenie własnego VideoCV, czyli autoprezentacja własnej osoby, które w krajach zachodnich jest już normą. Uczestnictwo w targach i giełdach pracy oraz bezpośredni kontakt z pracodawcą sprzyjają zwiększeniu szans na zatrudnienie. Jest to tzw. ukryty rynek pracy, na którym znajduje się 60 – 85% ofert pracy, które nigdy nie trafią do ogłoszeń zamieszczanych w gazetach czy urzędach pracy.

12 Portale społecznościowe
POLECAM NOWĄ PERSPEKTYWĘ: PRACA SZUKA MNIE ZAMIAST (TYLKO I WYŁĄCZNIE) JA SZUKAM PRACY i inne… © Dariusz Danilewicz

13 Portale społecznościowe
i inne… © Dariusz Danilewicz


Pobierz ppt "MODUŁ II – Aktywność gospodarcza"

Podobne prezentacje


Reklamy Google