Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
„Programowanie to nasza przyszłość”
2
Innowacja zrealizowana została w Zespole Szkół nr 9 w Suwałkach.
II poziom edukacyjny - kl. IV- VI Innowacja programowo – organizacyjno – metodyczna Autor: Alicja Ołowniuk Realizatorzy: Alicja Ołowniuk i Agnieszka Galewska
3
W ramach innowacji Odbyły się lekcje w Scratch. Zajęcia komputerowe opierały się na zabawie, która rozwija kreatywność, umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania złożonych problemów. Uczniowie zajmowali się różnymi sytuacjami problemowymi, przedstawianymi w sposób opisowy, np. za pomocą ilustracji i historyjek, ale tworzyli je samodzielnie i abstrahowali z nich działania, które złożyły się na własne realizacje w postaci programów. Rozwijali w ten sposób podejście algorytmiczne przy rozwiązywaniu różnorodnych sytuacji problemowych z różnych przedmiotów. Posługiwali się komputerem rozwijając również umiejętności wyrażania swoich myśli i ich prezentacji.
4
Dzieci uczyły się programowania w intuicyjnym języku Scratch
Dzieci uczyły się programowania w intuicyjnym języku Scratch. Scratch pozwolił uczniom tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne projekty. Scratch motywował ucznia do pracy poprzez błyskawiczny efekt, jaki uczeń widział po uruchomieniu stworzonego przez siebie programu. Wpłynął pozytywnie na koncentrację i motywację ucznia ( co miało swoje odwzorowanie w ocenach)
5
Klasy IV- VI udały się do Midicentrum (Kreatywnego Ośrodka Nauki i Technologii w Suwałkach), gdzie wykorzystały nowoczesne technologie informatyczne w celach edukacyjnych. Każde zajęcia rozpoczęły się wprowadzeniem teoretycznym i krótką dyskusją na temat robota. Druga część zajęć polegała na konstruowaniu robota. Ostatnim etapem było programowanie robotów i testowanie ich działania. W Midicentrum uczniowie mogli połączyć świat programowania z rzeczywistością.
6
uzyskane efekty: Dziecko zrozumiało, że każda akcja pociąga za sobą reakcję ( dostrzeganie zależności). Przyczynowo-skutkowy sposób postrzegania rzeczywistości pozwolił na łatwiejsze przyswajanie informacji z innych dziedzin. Umiejętność rozwiązywania problemów ( programowanie rozwinęło zdolność radzenia sobie ze złożonymi zadaniami, poprzez rozbijanie ich na mniejsze części i rozwiązywanie jedno po drugim).
7
uzyskane efekty: Uczeń nauczył się wykonać obrazek, interaktywną historię, prostą: grę i animację w programie Scratch. Zajęcia z programowania przyczyniły się do ukształtowania umiejętności pracy w zespole. Dzieci uczyły się przez zabawę.
8
Przykład projektu wykonanego PRZEZ UCZNIa (kliknij w obrazek)
9
Przykład projektu wykonanego PRZEZ UCZNIa
(kliknij w obrazek)
10
Przykład projektu wykonanego PRZEZ UCZNIa
(kliknij w obrazek)
11
Linki do stron: Klasa IV B Klasa IV C Klasa IV D
Zajęcia w midicentrum Linki do stron: Klasa IV B Klasa IV C Klasa IV D
12
Film z zajęć w Midicentrum
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.