Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBogumiła Jarczyński Został zmieniony 10 lat temu
1
Przykłady realizacji programu Edukacyjnego Trzymaj Formę
Zrealizowanego w roku szkolnym 2005/2006 w ramach akcji „Szkoła z Klasą” Andrzej Gantner dyrektor generalny Stowarzyszenie „Polska Federacja Producentów Żywności” Warszawa,
2
Do programu zgłoszono 117 scenariusze realizacji programu
Do programu zgłoszono 117 scenariusze realizacji programu. Komisja oceniająca projekty zaakceptowała 96 scenariuszy. Pozostałe projekty zostały odrzucone, jako niespełniające zasad programu. Projekty realizowane były od lutego 2006 do maja 2006. Średnio projekt obejmował 25 godzin realizowanych jako zajęcia pozalekcyjne. Spośród 96 przyjętych scenariuszy, na podstawie sprawozdań z realizacji projektów nadesłanych przez szkoły Komisja programu wyłoniła 10 najlepszych scenariuszy. Szkoły będące autorami wybranej dziesiątki zostały zaproszone na uroczyste zakończenie programu, które odbyło się w siedzibie spółki AGORA w dniu 14 czerwca br. Wyróżnione programy otrzymały dofinansowanie na kontynuację realizacji zajęć oraz zestawy sprzętu sportowego. Nagrody ufundowała PFPŻ.
3
ZBILANSOWANA DIETA Broszury i ulotki Wywiad oraz samodzielne badania jako metoda pozyskiwania informacji Wywiady i artykuły w prasie lokalnej
4
ZBILANSOWANA DIETA Inscenizacje i przedstawienia
„Skutki niewłaściwego odżywiania oraz prowadzenie zdrowego stylu życia". Inscenizacja składała się z trzech części: I. Inscenizacja przedstawia zachowania trzech uczennic: - sylwetkę osoby popadającej w anoreksję, sylwetkę osoby popadającej w bulimię oraz sylwetkę osoby cierpiącej na otyłość, Głównym celem ukazania tych postaci jest uświadomienie przyczyn i objawów chorób trudnych do rozpoznania przez kolegów i rodzinę, jak również przedstawienia możliwości pomocy osobom chorym. II. Scenka, w której uczestniczą koledzy z klasy, przedstawiciele rodziny, wychowawca i psycholog szkolny. Koledzy zastanawiają się, w jaki sposób pomóc chorym koleżankom. Podejmują różne działania: zwracają się do wychowawcy, rodziców, psychologa. Kroki podjęte przez w/w osoby przynoszą zaskakujące efekty. Osoby chore dostrzegły własne błędy i zrozumiały powód swojej choroby. III. Scenka przedstawiająca uczennice, które dzisiaj mogą cieszyć się zdrowiem i pełnią życia, ponieważ udało im się pokonać chorobę. Dziewczyny opowiadają jak łatwo popaść w taką chorobę a jak trudno się z niej wyleczyć. Każda z nich twierdzi, że podstawą sukcesu jest współdziałanie z drugim człowiekiem, nie zamykanie się w sobie, pomoc specjalisty. Inscenizacje i przedstawienia
5
ZBILANSOWANA DIETA Wywiad oraz samodzielne badania jako metoda pozyskiwania informacji Uczniowie przeprowadzali badania ankietowe wśród swoich kolegów i koleżanek, a uzyskane wyniki uświadamiały im przez to dobitnie niską aktywność fizyczną oraz złe nawyki żywieniowe młodzieży gimnazjalnej. Na podstawie wyników ankiet opracowane zostały plansze, wykresy i diagramy rejestrujące stan obecny oraz propozycje zmian, które zostały wyeksponowane w formie gazetki szkolnej oraz na stronach internetowych szkół. W wielu projektach uczniowie spotykali się z osobami zajmującymi się poradnictwem żywieniowym oraz pracującymi w służbie zdrowia. Przed każdym takim spotkaniem uczniowie samodzielnie opracowywali zestawy pytań dla gości.
6
ZBILANSOWANA DIETA Zabawa w wizytówki – poprzez przestawianie liter w imionach i nazwiskach uczniów, młodzież tworzyła nazwę warzywa, jakie lubią zjadać ich właściciele, np. Ewa Kordzik = rzodkiewka. Następnie zadaniem młodzieży było zebranie informacji na temat występowania tego warzywa, jego wartości odżywczych, przepisów na dania z jego zastosowaniem oraz ciekawostki. Na zakończenie uczniowie przygotowywali reklamę wylosowanego warzywa mającą na celu zachęcenie swoich kolegów i koleżanek do spożywania tego produktu. Prezentacja reklam była połączona z degustacją przygotowanych według zebranych przepisów dań z wybranymi warzywami w roli głównej. Tworzenie jadłospisów i przygotowywanie posiłków zgodnych z zaleceniami zbilansowanej diety
7
ZBILANSOWANA DIETA Zdrowe i urozmaicone kolorystycznie posiłki z zachowaniem zasad higieny przygotowywania potraw. Młodzież przyniosła na zajęcia produkty spożywcze, które następnie podzieliła wg. zaleceń piramidy żywienia. Następnie komponowała z nich przykładowe posiłki. Można było wymieniać między sobą produkty na zasadzie kupowania ich od siebie w licytacji. Produkty z niższych pięter piramidy były „tańsze” niż te z wyższych poziomów. Tworzenie jadłospisów i przygotowywanie posiłków zgodnych z zaleceniami zbilansowanej diety
8
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Ścieżki zdrowia. Dzieci wytyczały trasę podróży oraz miejsca postojów, przy których realizowały wymyślone przez ich kolegów zadania. Wszystkie stacje były ponumerowane, dzięki czemu nikt nie wykonywał zadań wymyślonych przez samego siebie. Zadania, które były do wykonania to pytania i quizy dotyczące zbilansowanej diety, a także gry, zabawy i ćwiczenia ruchowe
9
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Wycieczki Szkoła tańca
Tworzenie reklam promujących sport
10
INNE Wystawy i dni zdrowego żywienia
11
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.