Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałŚwiętosław Ratka Został zmieniony 10 lat temu
1
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
2
Średnie wydatki największych przedsiębiorstw na PR
+ 13 % + 20 % Źródło: Raport IBnGR, 2004
3
Outsourcing PR 30% zamierza zwiększyć udział agencji, a 8% zmniejszyć
40 % zamierza zlecać w latach Źródło: Raport IBnGR, 2004
4
Struktura rynku agencji PR
Źródło: Raport IBnGR, 2004; Raport ZFPR 2004
5
Prognoza wzrostu rynku agencji
6
Trendy na świecie Sektory o najlepszych perspektywach Usługi PR IT
zdrowie sektor publiczny FMCG Usługi PR crisis management relacje korporacyjne CSR relacje z mediami planowanie strategiczne public affairs 9 rynków prognozuje wzrost (w tym USA i GB) 7 rynków prognozuje utrzymanie obrotów 7 rynek prognozuje spadek (Szwajcaria) Źródło: Raport ICCO 2004
7
Trendy w Polsce Dziś W przyszłości relacje z mediami
wydarzenia specjalne informacja publiczna strategie komunikacyjne komunikacja kryzysowa W przyszłości relacje z mediami CSR, relacje korporacyjne informacja publiczna strategie komunikacyjne komunikacja kryzysowa PR w Internecie wydarzenia specjalne
8
Trendy w PR Wygrają ci, którzy inwestują w wiedzę
PR jako usługa doradcza W coraz większym stopniu sprzedajemy wiedzę Wygrają ci, którzy inwestują w wiedzę
9
Bariery wzrostu rynku niska świadomość PR wśród polskich przedsiębiorców „ukryta reklama” 25% badanych liderów komunikacji uważa, że praktyka płacenia za publikacje przez źródła informacji jest powszechna i akceptowana w mediach ogólnopolskich, a 40 % że dzieje się tak w mediach regionalnych (SMG/KRC, Millward Brown listopad 2004) wizerunek branży standardy mierzenia efektywności kompetencje PR
10
Ukryta reklama Poprawa sytuacji ekonomicznej
Uświadomienie skali problemu Kodeksy dobrych praktyk PSPR, ZFPR Kodeks Etyki Reklamy Kodeks IWP Dyrektywa UE Skuteczniejsza egzekucja - współpraca pomiędzy środowiskami Edukacja
11
Zwiększanie świadomości przedsiębiorców
Zmniejszanie skali występowania ukrytej reklamy Większa przejrzystość branży raporty certyfikacja CSR jako wehikuł budowania reputacji (środowiska i firm) Edukacja
12
Wizerunek branży Zmniejszenie napięć wenątrz środowiska
Przykłady dobrej praktyki Kampania Większa przejrzystość branży Zaangażowanie w CSR
13
Wyzwanie - standardy mierzenia efektywności
Nie istnieje standard mierzenia efektywności Istnieją przykłady dobrej praktyki Odchodzenie od mierzenia „wyników” do mierzenia „efektów” Długi proces edukacji rynku
14
Działania ZFPR Promocja PR wśród przedsiębiorców Kampania
promocja dobrej praktyki („Złote Spinacze”) raporty na temat PR (IBnGR) certyfikacja publikacje i warsztaty dla przedsiębiorców Kampania Kodeks Dobrych Praktyk Edukacja LSPR, PR Forum
15
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.