Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Toruńskie Technikum Informatyczne
Toruń, ul. Szosa Chełmińka 70 Patronat Wyższa Szkoła Gospodarki WSG
2
Sprawozdanie z innowacji
„Academia programowania” w roku szkolnym 2016/2017
3
Innowcja Innowacja miała charakter zajęć edukacyjno – wychowawczych i była realizowana w ramach zajęć z informatyki oraz zajęć zawodowych informatycznych .
4
Nauczyciele Teresa Piotrowska-Cichocka, Wojciech Kalisiewicz,
Wojciech Marszałkowski
5
Główny cel innowacji: kształcenie takich umiejętności jak: logiczne myślenie, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów; dobra organizacja pracy podczas rozwiązywania problemów oraz budowa kompetencji potrzebnych do współpracy, niezbędnych dzisiaj w niemal w każdym zawodzie. myślenie komputacyjne – umiejętność kreatywnego rozwiązywania problemów z różnych przedmiotów metodami wywodzącymi się z informatyki; Kształcenie przez rozwiązywanie problemów, Spiralność kształcenia.
6
Podczas realizacji zajęć z algorytmiki uczniowie:
Poznali podstawowe zagadnienia z algorytmiki i programowania; Dowiedzieli się co to jest algorytm, poznali sposoby przedstawiania algorytmów, jak deklarujemy zmienne i stałe. Poznali strukturę programu w C++ oraz podstawowe instrukcje warunkowe, iteracyjne i wielokrotnego wyboru
7
Podczas realizacji zajęć w środowisku CodeBlocks uczniowie:
wykonywali zadania matematyczne uwzględniając wszystkie sposoby zapisu algorytmu: schemat blokowy, lista kroków, kod programu w języku C++; Pisali algorytmy na przeliczanie systemów;
8
Uczniowie podczas innowacji
Korzystali ze środowiska CodeBlocks; platformy e-learningowej ; Środowiska Dobot;
9
Podczas realizacji zajęć w środowisku Dobot uczniowie:
Programowali ruchy robota Dobot w scratchu; Sprawdzali poprawność wykonania programu;
10
Srodowisko CodeBlocks
11
platforma e-learningowa https://www.tutorialspoint.com/
12
Programowanie C++
15
Platforma e-learningowa Moodle –sprawdzanie wiedzy
16
Programowanie robotów
19
DOBOT
20
Wynik działania Robota
21
Środowisko Dobot
22
Na podstawie przeprowadzonej ankiety możemy stwierdzić, że:
młodzież jest zainteresowana i chce się uczyć programowania; Jednak ich ciekawość została zaspokojona w stopniu średnim lub niewystarczającym; Na pytanie czy zajęcia zaspokoiły Twoje oczekiwania, uczniowie przeważnie zaznaczali odpowiedź średnio;
23
Wsparcie Podczas pilotażu zostały uruchomione różnorodne formy wsparcia dla nauczycieli informatyki ułatwiające samokształcenie, kształcenie wzajemne oraz inne formy doskonalenia zawodowego;
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.