Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BIZNESPLAN : DREAM GARDEN

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BIZNESPLAN : DREAM GARDEN"— Zapis prezentacji:

1 BIZNESPLAN DREAM GARDEN

2 I:OPIS PRZEDSIĘWZIĘCIA STRESZCZENIE Nasza firma zajmować się będzie projektowaniem i pielęgnacją ogrodów. Naszym atutem będzie przyjazne podejście do klienta oraz wysłuchania jego wymagań dotyczących zaprojektowania ogrodu. Odbiorcami usług nie będą jedynie osoby indywidualne, ale również gminy, urzędy miejskie, firmy itp. Tereny zielone i miejsca niezagospodarowane będą naszym polem do popisu. Naszym celem jest zaoferowanie klientowi jak najlepszej jakości wykonania oferowanych usług. Posiadamy własne biuru, w którym można wraz z naszymi pracownikami zaprojektować swój wymarzony ogród Posiadamy sklep, w którym nabyć można różnego rodzaju preparaty potrzebne do utrzymania ogrodu w stanie idealnym.

3 II: MISJA FIRMY Firmę założyliśmy z myślą o ludziach, których ogrody są proste i wymagające odrestaurowania. Nasi pracownicy w zawodzie projektanta ogrodów są od lat. Przeszli wiele szkoleń, na których nauczyli się wielu innowacyjnych metod projektowania ogrodów. Wykorzystujemy najlepszej jakości rośliny oraz produkty niezbędne do wykonania pracy. Do naszej firmy zgłaszać się mogą nie tylko osoby indywidualne lecz również duże przedsiębiorstwa, gminy i urzędy miejskie. W naszej firmie każdy projekt jest inny. Współpracujemy z klientem aby końcowy efekt był jak najbardziej zadowalający. Prace wykonujemy sumiennie i z terminem. Zlecenia realizujemy w sezonie letnim.

4 LOGO FIRMY

5 HARMONOGRAM DZIAŁAŃ Firmę zakładamy przez Internet, wypełniając formularz w CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) Nasi potencjalni klienci oczekują od firm takich jak nasza wykonywania należytej pracy. Firm takich jak nasza brakuje szczególnie w małych miastach. Z dotychczasowego rozpoznania rynku wynika, że nasze projekty będą miały nabywców. Na start będziemy potrzebować około 10-15 tyś złotych w zależności od naszej specjalizacji.

6 ANALIZA SWOT SŁABE STRONY Wykwalifikowana kadra pracowników Dobra znajomość rynku Nowoczesny sprzęt Brak płynności finansowej Konieczność wynajmowania lokalu Nieznajomość dostawców Niewielkie doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej MOCNE STRONY SZANSE ZAGROŻENIA Rosnące zapotrzebowanie na usługi ogrodników. Rosnąca zamożność potencjalnych klientów Możliwość rozszerzenia działalności o nowe usługi i towary Duża liczba konkurencyjnych firm o stabilnej pozycji na rynku Wysokie koszta zatrudnienia pracowników

7 PRODUKTY I USŁUGA Silnym konkurentem są firmy z dużych miast ze stabilnością na rynku. Jakość naszych produktów jak i usług jest na najwyższym poziomie. Atuty produktów i usług, które możemy przy tym wymienić to:  Większa atrakcyjność od produktów konkurencji,  Niższa cena,  Wyższa użyteczność,  Łatwiejsza dostępność.

8 CENA Nasza firma stosuje rabat sezonowy stosowany od marca do maja. Posiadamy produkty z niższą ceną niż u konkurencji. Do nabycia mamy również produkty droższe, a za tym idzie ich lepsza jakość.

9 DYSTRYBUCJA Omawianie projektów oraz ustalanie wstępnych dat wykonywanych prac wykonujemy w naszym biurze. W sklepie można nabyć produkty. Posiadamy samochód dostawczy, którym po wcześniejszym powiadomieniu kierownika możemy dowieść produkty na wyznaczony Adres. Nasza firma posiada stronę internetową, na której można zamówić produkty bezpośrednio do domu.

10 FIRMA-KLIENT/ FIRMA-DOSTAWCA Aby ułatwić dokonywanie zakupu naszym klientom, oferujemy możliwość zakupu przez Internet bez konieczność przybycia do sklepu lub biura. Aby wstępnie dowiedzieć się o procedurach projektowania ogrodu klient może zadzwonić do naszego biura, żeby zapoznać się z wstępnymi kosztami oraz czasem realizacji usługi. Produkty które sprzedajemy otrzymujemy przez pośredników (hurtownie).

11 PROMOCJA a) REKLAMA Wykorzystamy następujące kanały promocji:  reklama w lokalnym radiu  reklama w lokalnej prasie  ulotni rozdawane w centrum (z rabatami 5%, 10%)  Strona internetowa i reklama w Internecie b) PROMOCJA SPRZEDAŻY  Rozdawanie folderów reklamowych  Gadżetów z logo firmy  Bonusy i gratisy  Zniżki dla stałych klientów

12 PROMOCJA c) marketing bezpośredni  Udział w targach handlowych  Sprzedaż przez Internet  Infolinia

13 Do podstawowych kosztów musimy zaliczyć:  komputer z program do projektowania ogrodów (około 4 000zł)  podstawowy sprzęt ogrodniczy (łopaty, grabie, sekatory itd. - około 2 000zł)  kosiarki, kosa, opryskiwacz (5 000 zł)  niewielki samochód dostawczy (leasing - 500zł m-c)  pozostały sprzęt ogrodniczy (1 000zł) RAZEM: ok. 12 500 zł

14 MIESIĘCZNE KOSZTY Koszty inwestycji:  reklama ok. 2 tys. Zł  Wynajem lokalu i biura ok (3 tyś)  SUMA: ok. 13 tys. zł Koszty miesięczne:  bieżące zakupy - ok. 6 tys. Zł  Pracownicy- ok. 10 tyś  SUMA: ok. 16 tyś Dochód  przychody miesięczne  Jeśli założymy, że w miesiącu każdego dnia będą przynajmniej dwa kompleksowe zlecenia (np. koszenie trawnika plus przycinanie gałęzi). ok. 35 tys. zł

15 KONIEC


Pobierz ppt "BIZNESPLAN : DREAM GARDEN"

Podobne prezentacje


Reklamy Google