Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DIAGNOZA WSTĘPNA Z JĘZYKA POLSKIEGO. LO XVIII LO XII LOVIII LO X LO XXIII ZS NR 2 ZCEMIP ZSB.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DIAGNOZA WSTĘPNA Z JĘZYKA POLSKIEGO. LO XVIII LO XII LOVIII LO X LO XXIII ZS NR 2 ZCEMIP ZSB."— Zapis prezentacji:

1 DIAGNOZA WSTĘPNA Z JĘZYKA POLSKIEGO

2 LO XVIII LO XII LOVIII LO X LO XXIII ZS NR 2 ZCEMIP ZSB

3 ILOŚĆ OSÓB OBJĘTYCH BADANIEM UCZNIOWIE KLAS PIERWSZYCH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH 562 LICEA 250 TECHNIKA 312

4 BADANE TREŚCI Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ 1.Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji. 2. Analiza i interpretacja tekstów kultury. 3. Tworzenie wypowiedzi.

5 STRUKTURA ARKUSZA Test diagnostyczny zawierał 11 zadań: zadanie zamknięte, zadania z luką, zadania wielokrotnej odpowiedzi, zadania typu prawda fałsz, zadania na dobieranie, zadania krótkiej odpowiedzi, zadanie dłuższej odpowiedzi rozprawka

6 STRUKTURA ARKUSZA Test odwoływał się do bajki Ignacego Krasickiego/teksty oznaczone gwiazdką w podstawie programowej III etapu kształcenia/oraz tekstu publicystycznego Jakuba Sochy zamieszczonego w Gazecie Wyborczej

7 WYNIKI

8 WYNIKI Z PODZIAŁEM TECHNIKA I LICEA

9 CAŁY ARKUSZ TRUDNY TECHNIKA LICEA

10 CAŁY ARKUSZ TRUDNY LTECHNIKA LICEA

11 ZADANIE 1 TRUDNE 3. Tworzenie wypowiedzi. 3.2.2. Świadomość językowa. Uczeń sprawnie posługuje się oficjalną i nieoficjalną odmianą polszczyzny, zna granice stosowania slangu młodzieżowego.

12 UCZNIOWIE NIE ZNAJA ETYKIETY JĘZYKOWEJ, TRUDNOŚĆ SPRAWIŁO IM WSKAZANIE SŁÓW CHARAKTERYZUJĄCYCH OFICJALNĄ POLSZCZYZNĘ

13 ZADANIE 2 BARDZO TRUDNE 2. Analiza i interpretacja tekstów kultury. 2.2.5. Analiza. Uczeń omawia funkcje elementów konstrukcyjnych utworu (tytułu, podtytułu, motta, apostrofy, puenty, punktu kulminacyjnego).

14 DLA UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH SZCZECIŃSKICH SZKÓŁ ZADANIEM BARDZO TRUDNYM OKAZAŁO SIĘ WSKAZANIE FUNKCJI KONSTRUKCYJNEJ WYPOWIEDZENIA W PODANYM AKAPICIE

15 ZADANIE 3 ŁATWE 0,77 1.Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji. 1.1.2. Czytanie i słuchanie. Uczeń wyszukuje w wypowiedzi potrzebne informacje oraz cytuje odpowiednie fragmenty tekstu. 1.1.4. Czytanie i słuchanie. Uczeń odróżnia informacje o faktach od opinii.

16 ZADANIE 3 ŁATWE 0,77

17 UCZNIOWIE ODRÓŻNIAJA FAKT OD OPINII. PODEJMUJĄ REFLEKSJĘ NAD ZNACZENIEM SŁÓW. KRYTYCZNIE OCENIAJĄ ZAWARTOŚĆ KOMUNIKATÓW.

18 UCZNIOWIE ODRÓŻNIAJA FAKT OD OPINII. PODEJMUJĄ REFLEKSJĘ NAD ZNACZENIEM SŁÓW. KRYTYCZNIE OCENIAJĄ ZAWARTOŚĆ KOMUNIKATÓW.

19 ZADANIE 4 LICEA ŁATWE TECHNIKA UMIARKOWANIE TRUDNE 1.Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji. 1.1.2. Czytanie i słuchanie. Uczeń wyszukuje w wypowiedzi potrzebne informacje oraz cytuje odpowiednie fragmenty tekstu. 1.1.4. Czytanie i słuchanie. Uczeń odróżnia informacje o faktach od opinii.

20 ZADANIE 4 LICEA ŁATWE TECHNIKA UMIARKOWANIE TRUDNE

21 UCZNIOWIE ODRÓŻNIAJA FAKT OD OPINII. PODEJMUJĄ REFLEKSJĘ NAD ZNACZENIEM SŁÓW. KRYTYCZNIE OCENIAJĄ ZAWARTOŚĆ KOMUNIKATÓW.

22 ZADANIE 5 TRUDNE 1. Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji. 2. Analiza i interpretacja tekstów kultury. 1.3.2. Świadomość językowa. Uczeń rozpoznaje wyrazy wieloznaczne i rozumie ich znaczenia w tekście. 2.3.1. Interpretacja. Uczeń przedstawia propozycję odczytania konkretnego tekstu kultury i uzasadnia ją.

23 ZADANIE 5 TRUDNE

24 UCZNIOWIE NIE ROZPOZNAJĄ PODSTAWOWYCH CZĘŚCI MOWY NIE ROZPOZNAJĄ WYRAZÓW WIELOZNACZNYCH NIE POTRAFIĄ ODCZYTAĆ SENSÓW PRZENOŚNYCH

25 ZADANIE 6 TRUDNE 3. Tworzenie wypowiedzi. 3.1.5. Mówienie i pisanie. Uczeń uczestniczy w dyskusji, uzasadnia własne zdanie, przyjmuje poglądy innych lub polemizuje z nimi.

26 ZADANIE 6 TRUDNE

27 UCZNIOWIE NIE MAJĄ ŚWIADOMOŚCI FUNKCJI ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH, KTÓRE SŁUŻĄ FORMUŁOWANIU WYPOWIEDZI; PROBLEM SPRAWIA IM ODZCYTANIE TEKSTU METAFORYCZNEGO

28 ZADANIE 7 LICEUM BARDZO ŁATWE TECHNIKUM ŁATWE 1. Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji. 1.1.7. Czytanie i słuchanie. Uczeń rozpoznaje intencje wypowiedzi (aprobatę, dezaprobatę, negację, prowokację). 2.1.2. Wstępne rozpoznanie. Uczeń rozpoznaje problematykę utworu.

29 ZADANIE 7

30 ZADANIE 8 TRUDNE 2. Analiza i interpretacja tekstów kultury. 2.3.1. Interpretacja. Uczeń przedstawia propozycję odczytania konkretnego tekstu kultury i uzasadnia ją. 3.2.4. Świadomość językowa. Uczeń stosuje związki frazeologiczne, rozumiejąc ich znaczenie.

31 ZADANIE 8 TRUDNE 2. Analiza i interpretacja tekstów kultury. 2.3.1. Interpretacja. Uczeń przedstawia propozycję odczytania konkretnego tekstu kultury i uzasadnia ją. 3.2.4. Świadomość językowa. Uczeń stosuje związki frazeologiczne, rozumiejąc ich znaczenie.

32 ZADANIE 8 TRUDNE.

33 Uczniowie mają problem z odczytaniem związków frazeologicznych. Uczniowie mają problem z odczytaniem przesłania bajki.

34 ZADANIE 9 LICEA ŁATWE TECHNIKA UMIARKOWANIE TRUDNE 3.1.5. Mówienie i pisanie. Uczeń uczestniczy w dyskusji, uzasadnia własne zdanie, przyjmuje poglądy innych lub polemizuje z nimi.

35 ZADANIE 9 LICEA ŁATWE TECHNIKA UMIARKOWANIE TRUDNE

36 Uczniowie liceów w większości potrafią odczytać pouczenie wynikające z bajki, zadaniem umiarkowanie trudnym okazało się to dla uczniów techników.

37 ZADANIE 10 TRUDNE 2.1.2. Wstępne rozpoznanie. Uczeń rozpoznaje problematykę utworu. 3.1.5. Mówienie i pisanie. Uczeń uczestniczy w dyskusji, uzasadnia własne zdanie, przyjmuje poglądy innych lub polemizuje z nimi. 3.2.4. Świadomość językowa. Uczeń stosuje związki frazeologiczne, rozumiejąc ich znaczenie.

38 ZADANIE 10 TRUDNE

39 Uczniowie mieli podać przykłady sytuacji, w której ktoś zachował się podobnie jak dudek z bajki. Uczniowie mieli problem z uzasadnieniem swojego zdania oraz poprawnością językową.

40 ZADANIE 11 ROZPRAWKA 3.1.1. Mówienie i pisanie. Uczeń tworzy spójne wypowiedzi ustne (monologowe i dialogowe) oraz pisemne w następujących formach gatunkowych: urozmaicone kompozycyjnie i fabularnie opowiadanie, opis sytuacji i przeżyć, zróżnicowany stylistycznie i funkcjonalnie opis zwykłych przedmiotów lub dzieł sztuki, charakterystyka postaci literackiej, filmowej lub rzeczywistej, sprawozdanie z lektury, filmu, spektaklu i ze zdarzenia z życia, rozprawka, podanie, życiorys i CV, list motywacyjny, dedykacja/ dostosowuje odmianę i style języka do gatunku, w którym się wypowiada. 3.1.2. Mówienie i pisanie. Uczeń stosuje zasady organizacji tekstu zgodne z wymogami gatunku, tworząc spójną pod względem logicznym i składniowym wypowiedź na zadany temat.

41 ZADANIE 11 SFORMUŁOWANIE STANOWISKA WOBEC PROBLEMU PODANEGO W POLECENIU

42 ZADANIE 11 SFORMUŁOWANIE STANOWISKA WOBEC PROBLEMU PODANEGO W POLECENIU UMIARKOWANIE TRUDNE I TRUDNE Uczniowie liceów i techników najczęściej uzyskiwali 3 punkty, czyli ich stanowisko jest częściowo adekwatne do problemu podanego w poleceniu Licea-0,55 Tecnika-0,43

43 ZADANIE 11 UZASADNIENIE STANOWISKA ZADANIE TRUDNE I BARDZO TRUDNE

44 ZADANIE 11 STYL TEKSTU, POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA I ZAPISU TRUDNE

45 WSPÓŁCZYNNIKI ŁATWOŚCI DLA POSZCZEGÓLNYCH UCZNIÓW

46 WSPÓŁCZYNNIKI ŁATWOŚCI DLA POSZCZEGÓLNYCH UCZNIÓW LICEÓW

47 WSPÓŁCZYNNIKI ŁATWOŚCI DLA POSZCZEGÓLNYCH UCZNIÓW TECHNIKÓW

48 REKOMENDACJE SIEĆ POLONISTÓW/ NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE/ DIAGNOZA PO KLASIE PIERWSZEJ SPOTKANIA ZESPOŁÓW HUMANISTYCZNYCH KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH W CELU POPRAWY EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA Z JĘZYKA POLSKIEGO

49 Dagmara Lewartowska dlewartowska@zce.szczecin.pl dlewartowska@zce.szczecin.pl


Pobierz ppt "DIAGNOZA WSTĘPNA Z JĘZYKA POLSKIEGO. LO XVIII LO XII LOVIII LO X LO XXIII ZS NR 2 ZCEMIP ZSB."

Podobne prezentacje


Reklamy Google