Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAniela Markowska Został zmieniony 8 lat temu
1
1 22-400 Zamość ul. Okrzei 24 84 639 56 99; 84 639 07 09 http://pppnr1zamosc.pl e-mail:pppnr1@pppnr1.enetia.pl
2
2
3
3 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO Co mogą poradnie: Przesiewowe badania: logopedyczne, ryzyka dysleksji, trudności matematycznych. Teatroterapia dla nieśmiałych dzieci.
4
4 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO Co mogą poradnie: Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Programy zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz warsztaty dla rodziców np. „Akademia Kreatywności”.
5
5 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO Co mogą poradnie: Diagnozowanie, opiniowanie, terapia indywidualna i grupowa. Diagnozowanie, opiniowanie, terapia indywidualna i grupowa. Szkolenia dla nauczycieli, porady, konsultacje, zajęcia i prelekcje dla rodziców.
6
6 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO Co mogą przedszkola i szkoły: - Dostosowanie dorosłych, - Uspokojenie i zapewnienie rodziców, współpraca z nimi, - Zmiana!
7
7 WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA MŁODSZEGO Co możemy wszyscy razem? - WSPÓŁPRACA ! - WSPÓŁPRACA ! Szkolenia, wymiana doświadczeń, szkoła dla rodziców i wychowawców, konferencje, wspólne spotkania i konsultacje, inne…
8
8 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY Po pierwsze – diagnoza problemu, Po drugie – konfrontacja z wynikiem, „nie zamiatanie pod dywan”, wszelkie zaniedbanie zemści się w przyszłości po stokroć, Po trzecie - korzystanie z rekomendowanych programów:
9
9 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY Programy rekomendowane przez ORE; PARPA; KBPN. Dobra praktyka poradni: „Program przeciwdziałania agresji w szkole” realizowany jest w szkołach od 2008/2009 objęto nim dotychczas 386 nauczycieli, 995 rodziców oraz 1937 uczniów.
10
10 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY po czwarte: ustalenie zasad i konsekwencji, przestrzeganie „Procedur postępowania w szkole w sytuacji przemocy” (opracowanych przez policję).
11
11 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY Zdecydujcie Państwo czy dominować w szkole ma profilaktyka: a) Defensywna Cel: „Żeby chwasty nie zagłuszyły zboża” Czynności destrukcyjne -(tępienie chwastów) Eliminowanie lub redukcja czynników ryzyka. Czy ? b) Kreatywna (Pozytywna) Cel: „Żeby zboże zagłuszyło chwasty” Czynności konstrukcyjne (podlewanie i nawożenie zboża) Wzmacnianie czynników chroniących, budowanie odporności, rozwijanie potencjału.
12
12 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY jeśli skłaniasz się ku odpowiedzi „b” – proponujemy program Golden Five; Po piąte – spróbujmy nowego czyli kompleksowe wspomaganie rozwoju szkoły (zaprośmy do szkoły lub placówki SORE);
13
13 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY Ponadto poradnia proponuje: Kurs umiejętności wychowawczych; Spotkania z pedagogami szkolnymi; Program „Internet Tak Uzależnienie Nie”; Szkolenia, warsztaty, konferencje; Porady i konsultacje…
14
14 PROFILAKTYKA AGRESJI I PRZEMOCY Program rządowy na lata 2014-2016 „Bezpieczna i przyjazna szkoła”
15
15 Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.