Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Marka Lokalna Naszyjnik Północy. DEFINICJA  Produkt lokalny - wyrób lub usługa, z którą utożsamiają się mieszkańcy regionu, produkowana w sposób „niemasowy”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Marka Lokalna Naszyjnik Północy. DEFINICJA  Produkt lokalny - wyrób lub usługa, z którą utożsamiają się mieszkańcy regionu, produkowana w sposób „niemasowy”"— Zapis prezentacji:

1 Marka Lokalna Naszyjnik Północy

2 DEFINICJA  Produkt lokalny - wyrób lub usługa, z którą utożsamiają się mieszkańcy regionu, produkowana w sposób „niemasowy” i przyjazny dla środowiska, z surowców lokalnie dostępnych.  Produkt lokalny staje się wizytówką regionu poprzez wykorzystanie jego specyficznego i niepowtarzalnego charakteru oraz angażowanie mieszkańców w rozwój przedsiębiorczości lokalnej.

3 WARTOŚĆ PRODUKTU LOKALNEGO DLA REGIONU  producent wykorzystuje lokalny surowiec do produkcji – minimalizuje koszty związane z pozyskaniem, transportem surowca, minimalizując jednocześnie szkodliwy wpływ na środowisko przyrodnicze;  surowiec naturalny użyty do produkcji decyduje o przyjazności produktu dla środowiska i klienta;  wykorzystuje potencjał miejsca do budowania marki produktu: tradycje, snucie legend, historia produktu, związana z regionem, jego twórcami i gronem klientów;  producent zwiększa szansę na znalezienie współpracowników w regionie: rodzinne tradycje, warunki do przeprowadzenia warsztatów, przygotowania do zawodu;  wytworzenie produktu jest czasochłonne, daje tym samym sporo miejsc pracy, w przypadku odpowiedniego popytu na produkt;

4 WARTOŚĆ PRODUKTU LOKALNEGO DLA REGIONU taki rodzaj działalności pozwala chronić przed zaginięciem zawód zabawkarza, rzemieślnika; - pozycjonowanie produktu w kategorii „produkt niepowtarzalny, ekologiczny, autentyczna pamiątka z regionu, hand made” daje wartość dodaną dla świadomych konsumentów; - produkt promuje region, z którego pochodzi wywołując pozytywne skojarzenie z miejscem i producentem; - rozszerzenie działalności o kolejnych producentów nie wywołuje załamania sprzedaży – w przypadku produktów lokalnych zastosowanie na prawo gromady – im więcej znanych, uważanych za autentyczne produktów lokalnych z danego regionu tym większe zainteresowanie ze strony klientów, wrażenie dostępności i różnorodności powoduje że klienci wracają

5 Sposoby promocji produktów lokalnych  Tworzenie sieci producentów – wspólna oferta (dostarczanie do sklepów, restauracji, szpitali, tworzenie sklepów internetowych, organizacja sprzedaży wysyłkowej);  W gospodarstwach agroturystycznych (pokazy, poczęstunki, podarunki wliczone w cenę noclegu);  Wraz z ofertą turystyczną – gadżety (np. plakietka, prezenty);  Jarmarki regionalne, targi ogólnopolskie i międzynarodowe;  Sklepiki lokalne (np. w centrum ruchu turystycznego, informacji turystycznej, gminnym ośrodku kultury);  Stoiska w supermarketach, sklepach, restauracjach (stoiska patronackie, specjalne gabloty z produktami);  Specjalna sieć sklepów (np. Sieć Babiogórskie Sklepiki);

6 Sposoby promocji produktów lokalnych  Podarunki z regionu - oferta prezentów dla urzędu marszałkowskiego, urzędu miasta, gminy itp. (podarunki dla delegacji krajowych, zagranicznych);  Stworzenie firmy reprezentującej producentów (np. firmy społecznej, której działania na rynku są etyczne;  Tworzenie marki produktu lokalnego – wykreowanie jednego produktu kojarzonego z konkretnym miejscem (np. śliwowica łącka, kapusta charsznicka, ptaszek stryszawski);  Budowanie marki lokalnej – promocja i sprzedaż produktów z konkretnego regionu pod jedną marką (konkurs promocyjny, system certyfikacji i kontroli).

7 Parasolowa marka lokalna jest narzędziem promocji produktów lokalnych i regionu Funkcje marki lokalnej:  funkcjonuje w świadomości lokalnej społeczności jako nobilitacja, wyróżnik,  stanowi dodatkowy argument dla klienta przemawiający za wyborem produktu nią opatrzonego (jakość, wiarygodność, trwałość),  przynosi korzyści dla przedsiębiorcy

8 Lokalny produkt spożywczy  Stanisława Uszak – Miody spadziowe, Miód kremowy z pyłkiem kwiatowym, Borki, gm. Okonek  Danuta Szlaz – Chleb pszenno- żytni z pieca chlebowego z Gwdy Wielkiej, gm. Szczecinek  Leszek Gliszczyński – Gliszczyńskie Kwaszonki z Debrzna  Cukiernia „Angelika” Józef Berendt – Mleczko z Doliny z Debrzna

9 Artystyczny i użytkowy wyrób rękodzielniczy  Waldemar Romaniszyn – Drewniane grzyby z Drzonowa  Małgorzata i Zbigniew Olczyk- Zabawki drewniane z Czarnego  Tomasz Szyszka – Garncarstwo tradycyjne z Sokola, gm. Człuchów  Małgorzata Zachciał – Obrazki igłą malowane z Człuchowa  Maria i Antoni Wójcik – Zwierzątka z witek brzozowych ze Skowarnek  Jolanta Dolat – Ręcznie malowana ceramika z Samborska, gm. Jastrowie  Jolanta Dolat – Obrazy wstążeczkowe z Samborska, gm. Jastrowie

10 Ważna społecznie inicjatywa  Stowarzyszenie Złotowski Korpus Ekspedycyjny w Złotowie  Stowarzyszenie „Przyjazna Edukacja” w Złotowie  Strzeleckie Bractwo Kurkowe Czarne  Zespół Mandolinistów z Łąkie  Przedsiębiorstwo Usługowo- Handlowe „Pośrednik” Mieczysław Bloch  Zespół folklorystyczny Słowinki z Debrzna

11 Doceniamy partnerów

12 To co dała ziemia

13 Czerpiemy z przyrody

14 W pocie czoła

15 Natura i precyzja

16 Przykłady: piękno i smak

17 Dziękuję za uwagę Zapraszam do Współpracy Marek Romaniec Tel: 509810249 marekromaniec@interia.pl


Pobierz ppt "Marka Lokalna Naszyjnik Północy. DEFINICJA  Produkt lokalny - wyrób lub usługa, z którą utożsamiają się mieszkańcy regionu, produkowana w sposób „niemasowy”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google