Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEugeniusz Kucharski Został zmieniony 8 lat temu
2
Corporate Readiness Certificate Podstawowe informacje o programie Informacje przeznaczone dla Uczelni Śląskich CRC 2014
3
Cele programu Stworzenie we współpracy z uczelniami spójnego programu nauczania, który najzdolniejszym i najbardziej aktywnym studentom: umożliwi szybszy rozwój, umożliwi zdobycie przedmiotowej wiedzy praktycznej, wykształci umiejętności funkcjonowania w złożonym, nowoczesnym środowisku biznesowym.
4
Założenia programu 3 Partnerów programu z biznesu: IBM, ING Services Polska, ING Bank Śląski 2 regiony równolegle: Górny i Dolny Śląsk 6 przedmiotów w języku angielskim/ polskim na Śląsku (każdy rozpoczynający się i kończący egzaminem): 1. Wintel 4. Service Management 2. Unix/AIX 5. Project Management 3. Websphere 6. IT w nowoczesnej instytucji finansowej
5
Założenia programu 2 poziomy merytoryczne każdego z przedmiotów: - podstawowy – we współpracy z uczelniami (zajęcia/ laboratoria) - zaawansowany – dla najlepszych studentów każdego kierunku – płatne praktyki i staże w firmach Partnerów cykliczny charakter programu - w każdym semestrze - począwszy od semestru letniego 2014 r. -bezpłatne zajęcia/ wykłady/ laboratoria dla kilkuset studentów z 2 regionów -płatne praktyki/ staże w firmach Partnerów dla najlepszych studentów -dla pozostałych studentów – możliwość nabycia praktycznej wiedzy, która nie jest łatwo dostępna na rynku.
6
Unikalne umiejętności do zdobycia! Kierunek PROJECT MANAGEMENT – project manager: wprowadzenie do tematyki zarządzania projektami w organizacji umiejętności i zdolności ważne w pracy project manager’a zarządzanie komunikacją w projekcie zapoznanie z narzędziami i technikami – nabywanie praktycznych umiejętności zapoznanie z różnymi metodologiami w zakresie zarządzania projektami (PMI, Prince2, Agile, Scrum) Kierunek SERVICE MANAGEMENT service manager, problem/ incident/ change manager: wprowadzenie do tematyki zarządzania poziomem serwisów IT wiedza w zakresie celów i odpowiedzialności w obszarze zarządzania poziomem serwisów IT zapoznanie z rolą Service Manager’a w organizacji zapoznanie z procesami: Problem/ Incident/ Change/ Configuration Management w organizacji zapoznanie z metodologią ITIL, ogólna wiedza w zakresie Six Sigma, Lean, Kaizen
7
Unikalne umiejętności do zdobycia! Tworzymy oprogramowanie dla świata finansów - development w praktyce Kierunek IT w nowoczesnej instytucji finansowej: wiedza dotycząca architektury IT Banku (szyna danych, interfejsy zewnętrzne, architektura rozwiązań w obszarze płatności) omówienie WEB API i interfejsów bankowych zasady działania architektury rozwiązań aplikacyjnych w urządzeniach samoobsługowych (bankomaty, wpłatomaty, opłatomaty, recyclery) systemy regułowe stosowane w banku, przykłady zastosowań przekazanie wiedzy o zasadach testowania oprogramowania omówienie procesu wytwarzania i wdrażania aplikacji – agile i scrum w praktyce, podejście projektowe omówienie procesu tworzenia aplikacji mobilnych zagadnienia dotyczące wirtualizacji środowisk testowych, self-provisioning infrastruktury, architektury środowiska do budowania i deploymentu oprogramowania
8
Unikalne umiejętności do zdobycia! Kierunek Administracja Windows na x86: wprowadzenie do tematyki administracji systemu Windows Server wprowadzenie do ITIL pod kątem zarządzania systemami wiedza teoretyczna i praktyczna dotycząca Windows Core (zarządzanie pamięcią, siecią, wirtualizacją) zapoznanie z narzędziami XenServer, VMware ESX, Citrix, Kierunek Administracja Unix (AIX) na serwerach Power: wprowadzenie do tematyki administracji systemu AIX wirtualizacja na maszynach Power praca z narzędziami systemowymi: SMIT, HMC, etc zarządzanie pamięcią dyskową w systemie AIX diagnostyka systemu AIX, przeciwdziałanie błędom Kierunek Administracja WebSphere Application Server: podstawy administracji serwera WAS wdrażanie topologii serwera (integracja usług, klastry, wysoka dostępność, etc) narzędzia zarządzające dla serwera, usuwanie problemów podstawy specyfikacji JEE
9
CRC jako propozycja współpracy pomiędzy biznesem a środowiskiem akademickim Kilka różnych uniwersytetów z obu regionów: Odpowiedzialność uczelni: pomoc w zaadresowaniu programu do odpowiednio dopasowanej grupy studentów – zachęcenie studentów do wzięcia udziału w programie wsparcie komunikacyjne i PR-owe na uczelniach pomoc w organizacji egzaminów wstępnych na uczelniach udostępnienie wyposażonych sal szkoleniowych wsparcie podczas egzaminów końcowych na uczelniach Odpowiedzialność partnerów biznesowych: stworzenie programu nauczania dla każdego z przedmiotów zapewnienie wykładowców oraz materiałów szkoleniowych (podręczników/ prezentacji/ przyborów etc.) zapewnienie praktyk i staży dla najlepszych studentów w firmach partnerów
10
Profil kandydata do programu CRC Wymagania: studenci ostatnich lat (III rok studiów licencjackich/inżynierskich i/lub studenci I/ II roku studiów magisterskich uzupełniających), preferowany profil techniczny, informatyczny lub informatyczno – ekonomiczny silna motywacja i chęć rozwoju/ zdobywania nowej wiedzy w obszarze IT znajomość języka angielskiego na poziomie min. dobrym umiejętność analitycznego myślenia umiejętność pracy w grupie/ współpracy z innymi wysokie umiejętności interpersonalne, w tym w zakresie komunikowania się z innymi Dodatkowy atut: mile widziana teoretyczna znajomość przynajmniej jednego z systemów: UNIX, LINUX, WINDOWS wiedza z zakresu zarządzania ryzykiem operacyjnym i informacyjnym wiedza z zakresu bezpieczeństwa systemów IT umiejętność sporządzania dokumentacji, raportów
11
CRC – oczekiwane rezultaty Działalność na rzecz społeczeństwa lokalnego oraz środowisk akademickich - utworzenie idei zintegrowanego nauczania Potwierdzenie założenia, że możliwa jest do osiągniecia równowaga pomiędzy wiedzą teoretyczną, praktycznym doświadczeniem oraz proaktywnym i otwartym podejściem w trakcie studiowania Rozpoczęcie dyskusji na temat tworzenia nowego modelu w zakresie nowoczesnego podejścia do edukacji
12
Lokalizacja przedmiotów Edycji 1 Project Management: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice, Bogucicka 5 Termin zajęć:, Budynek: CNTI, Sala: Service Management: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice, Bogucicka 5 Termin zajęć:, Budynek: CNTI, Sala: IT w nowoczesnej instytucji finansowej: Edycja Katowice: Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice, Bogucicka 5 Termin zajęć:, Budynek: CNTI, Sala: Edycja Gliwice: Politechnika Sląska w Gliwicach, WMS, Gliwice, Kaszubska 23 Termin zajęć:, Budynek: WMS, Sala:
13
Lokalizacja przedmiotów Edycji 1 Administracja Windows na x86: Politechnika Sląska w Gliwicach, AEiI, Gliwice, Akademicka 16 Termin zajęć:, Budynek: AEiI, Sala: Administracja UniX (AIX) na Power: Politechnika Sląska w Gliwicach, AEiI, Gliwice, Akademicka 16 Termin zajęć:, Budynek:, Sala: Administracja WebSphere Application Server: Politechnika Sląska w Gliwicach, AEiI, Gliwice, Akademicka 16 Termin zajęć:, Budynek:, Sala:
14
Harmonogram Edycji 1 Ramy czasowe edycji: Egzaminy wstępne: 5-10.03.2014 Rozpoczęcie zajęć: począwszy od 17.03 co tydzień Długość trwania zajęć: 8-11 spotkań, 90-120 min w zależności od przedmiotu Objętość godzinowa: ok. 20 – 26 godzin lekcyjnych + egzaminy Zakończenie zajęć: koniec czerwca 2014 Egzaminy końcowe: początek lipca 2014 Uwagi: Każdy kandydat/student może przystąpić do egzaminu wybierając tylko i wyłącznie jeden przedmiot egzaminy wstępne obejmują: –wiedzę z języka angielskiego –wiedzę podstawową z dziedziny, która jest objęta przedmiotem po zakończeniu przedmiotu, uczestnicy którzy zdali egzamin otrzymają stosowne zaświadczenia zgłoszenia są przyjmowane przez Biura Karier uczelni, które uczestniczą w programie CRC: –Politechnika Śląska –Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach –Uniwersytet Śląski –Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej Pozostałych informacji o programie należy szukać na stronach uczelni uczestniczących w programie
15
Zapraszamy do współpracy! IBM Joanna Ciołek tel. 727 061 181 e-mail: joanna.ciolek@pl.ibm.com ING Services Polska Magdalena Kopańska – Zabiegała tel. 505 663 024 e-mail: magdalena.kopanska-zabiegala@ingservicespolska.pl ING Bank Śląski Bożena Krawczyk tel. 797 903 088 e-mail: bozena.krawczyk@ingbank.pl
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.