Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJanina Michałowska Został zmieniony 8 lat temu
1
A.M. Zarzycka
2
strategie cen wysokich strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich) strategie cen niskich A.M. Zarzycka
3
strategia kooperacyjna strategia adaptacyjna strategia oportunistyczna strategia atakująca A.M. Zarzycka
4
strategia zbierania śmietanki (skimming) strategia cen prestiżowych A.M. Zarzycka
5
strategia dumpingu strategia dominacji strategia parasola strategia przechwycenia strategia porzucenia strategia penetracji rynku A.M. Zarzycka
6
Cena pobierana przez działających na własny rachunek pośredników handlowych za świadczone przez nich usługi dystrybucyjne na rzecz sprzedającego produkty marża hurtowa, marża detaliczna Marża = cena sprzedaży – cena zakupu A.M. Zarzycka
7
Rodzaj produktu Zakres funkcji pełnionych przez pośrednika Pozycja przetargowa pośrednika Zwyczaje panujące w danej branży lub na danym rynku Kosztochłonność sprzedaży danego produktu Ryzyko towarzyszące sprzedaży A.M. Zarzycka
8
Wysokie marże (ekskluzywne sklepy specjalistyczne, produkty modne) Przeciętne marże (supermarkety, sklepy osiedlowe) Niskie marże (hipermarkety, sklepy dyskontowe, branża spożywcza, produkty o dłuższym cyklu życia) A.M. Zarzycka
9
Zmniejszenie ustalonej ceny o pewną kwotę lub procent tym pośrednikom handlowym lub nabywcom finalnym, którzy spełniają określone warunki zakupu produktów A.M. Zarzycka
10
Rabat ilościowy Rabat handlowy (funkcjonalny, ryczałtowy) Rabat czasowy (sezonowy) Rabat wierności Rabat gotówkowy (skonto) A.M. Zarzycka
12
globalna, ujednolicona polityka cenowa odrębne, policentryczne ustalanie cen dla poszczególnych rynków A.M. Zarzycka
13
cele strategiczne kontrola cen horyzont zaangażowania umiędzynarodowienie A.M. Zarzycka
14
presja konkurencyjna popyt restrykcje prawno-administracyjne ogólna sytuacja ekonomiczna dostępność walut wymienialnych A.M. Zarzycka
15
popytowej – ceny prestiżowe kosztowej – ceny konkurencyjne: niższe na rynkach zagranicznych wyższe na rynkach zagranicznych A.M. Zarzycka
17
Standaryzacja cen Adaptacja cen produkty zaawansowane technologicznie p. konsumpcyjne użytkowane poza domem p. konsumpcyjne domowego użytku A.M. Zarzycka
18
dystrybucja nieplanowana, towar oznakowany marką producenta, znaczące różnice w cenach A.M. Zarzycka
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.