Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka."— Zapis prezentacji:

1 A.M. Zarzycka

2  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka

3  strategia kooperacyjna  strategia adaptacyjna  strategia oportunistyczna  strategia atakująca A.M. Zarzycka

4  strategia zbierania śmietanki (skimming)  strategia cen prestiżowych A.M. Zarzycka

5  strategia dumpingu  strategia dominacji  strategia parasola  strategia przechwycenia  strategia porzucenia  strategia penetracji rynku A.M. Zarzycka

6  Cena pobierana przez działających na własny rachunek pośredników handlowych za świadczone przez nich usługi dystrybucyjne na rzecz sprzedającego produkty marża hurtowa, marża detaliczna Marża = cena sprzedaży – cena zakupu A.M. Zarzycka

7  Rodzaj produktu  Zakres funkcji pełnionych przez pośrednika  Pozycja przetargowa pośrednika  Zwyczaje panujące w danej branży lub na danym rynku  Kosztochłonność sprzedaży danego produktu  Ryzyko towarzyszące sprzedaży A.M. Zarzycka

8  Wysokie marże (ekskluzywne sklepy specjalistyczne, produkty modne)  Przeciętne marże (supermarkety, sklepy osiedlowe)  Niskie marże (hipermarkety, sklepy dyskontowe, branża spożywcza, produkty o dłuższym cyklu życia) A.M. Zarzycka

9 Zmniejszenie ustalonej ceny o pewną kwotę lub procent tym pośrednikom handlowym lub nabywcom finalnym, którzy spełniają określone warunki zakupu produktów A.M. Zarzycka

10  Rabat ilościowy  Rabat handlowy (funkcjonalny, ryczałtowy)  Rabat czasowy (sezonowy)  Rabat wierności  Rabat gotówkowy (skonto) A.M. Zarzycka

11

12  globalna, ujednolicona polityka cenowa  odrębne, policentryczne ustalanie cen dla poszczególnych rynków A.M. Zarzycka

13  cele strategiczne  kontrola cen  horyzont zaangażowania  umiędzynarodowienie A.M. Zarzycka

14  presja konkurencyjna  popyt  restrykcje prawno-administracyjne  ogólna sytuacja ekonomiczna  dostępność walut wymienialnych A.M. Zarzycka

15  popytowej – ceny prestiżowe  kosztowej – ceny konkurencyjne:  niższe na rynkach zagranicznych  wyższe na rynkach zagranicznych A.M. Zarzycka

16

17 Standaryzacja cen Adaptacja cen produkty zaawansowane technologicznie p. konsumpcyjne użytkowane poza domem p. konsumpcyjne domowego użytku A.M. Zarzycka

18  dystrybucja nieplanowana,  towar oznakowany marką producenta,  znaczące różnice w cenach A.M. Zarzycka


Pobierz ppt "A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google