Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji."— Zapis prezentacji:

1 Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka

2 Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji zróżnicowana struktura dystrybucji różny poziom marż oraz prowizji różna faza cyklu życia produktu zróżnicowane stawki VAT oraz akcyzy A.M. Zarzycka

3 Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - standaryzacja międzynarodowe sieci dystrybucji działania integracyjne wspólna waluta euro (16 krajów) A.M. Zarzycka

4 Wpływ euro na ceny w UE wyeliminowanie kosztów związanych z wymianą walut oraz ryzykiem kursowym większa przejrzystość cen ujednolicenie cen A.M. Zarzycka

5 Zróżnicowanie cen na eurorynku w strefie euro we wszystkich krajach UE ▫ towary luksusowe ▫ produkty innowacyjne A.M. Zarzycka

6 RÓŻNICA CEN TOWARÓW LUKSUSOWYCH W POLSCE I W KRAJACH STAREJ UE A.M. Zarzycka

7 transakcje arbitrażowe „szary marketing” „szary import” „import równoległy” „szare rynki” A.M. Zarzycka

8 „Europejski korytarz cenowy” A.M. Zarzycka

9 Strategie cenowe strategia penetracji rynku (maksymalizacji udziału w rynku) strategia „zbierania śmietanki” – skimming A.M. Zarzycka

10 Dystrybucja produktów na obszarze eurorynku A.M. Zarzycka

11 Dystrybucja na rynku UE – mała podatność na standaryzację  struktury dystrybucji zakorzenione w uwarunkowaniach lokalnych  ograniczona możliwość przenoszenia za granicę  interakcje pomiędzy uczestnikami kanałów A.M. Zarzycka

12 Ogólnoeuropejskie tendencje w dystrybucji  konsolidacja w handlu detalicznym  rozwój tzw. „zabójców kategorii” (category killers)  rozwój handlu elektronicznego A.M. Zarzycka

13 Rekonfiguracja europejskich struktur dystrybucji wzrost atrakcyjności Europy Środkowo- Wschodniej po roku 2004 konsolidacja europejskich systemów produkcji i dystrybucji scentralizowany model dystrybucji

14 Działania promocyjne w krajach UE A.M. Zarzycka

15 Ograniczenia standaryzacji działań promocyjnych w UE  przepisy prawne  dostęp do mediów i ich popularność  różne znaczenie poszczególnych form promocji  różnice kulturowe A.M. Zarzycka

16 Różnice w przepisach prawnych dotyczących reklamy  reklamowanie farmaceutyków  reklamowanie wyrobów alkoholowych  reklamowanie wyrobów tytoniowych  reklama porównawcza  reklama a dzieci A.M. Zarzycka

17 Różnice pomiędzy stylami reklamowymi dotyczą znaczenia humoru prostej informacji podkładu muzycznego tzw. liderów opinii tradycji języka niewrbalnego A.M. Zarzycka

18 Style reklamy w wybranych krajach UE A.M. Zarzycka KrajStyl reklamy NiemcyRacjonalność, opis, informacja Wielka BrytaniaSubtelność, niedopowiedzenie, ironia, humor HiszpaniaMetafory wizualne, tradycja, szacunek wobec osób starszych, jedzenie i picie FrancjaInnowacyjność, przyciąganie uwagi, styl teatralny SzwecjaReklama w formie rozrywki, przejawy kultury feministycznej, spotkania grupy ludzi


Pobierz ppt "Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka. Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google