Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJerzy Olejniczak Został zmieniony 8 lat temu
1
Decyzje dotyczące cen na rynku UE A.M. Zarzycka
2
Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - adaptacja zróżnicowana struktura konkurencji zróżnicowana struktura dystrybucji różny poziom marż oraz prowizji różna faza cyklu życia produktu zróżnicowane stawki VAT oraz akcyzy A.M. Zarzycka
3
Czynniki wpływające na kształtowanie cen na eurorynku - standaryzacja międzynarodowe sieci dystrybucji działania integracyjne wspólna waluta euro (16 krajów) A.M. Zarzycka
4
Wpływ euro na ceny w UE wyeliminowanie kosztów związanych z wymianą walut oraz ryzykiem kursowym większa przejrzystość cen ujednolicenie cen A.M. Zarzycka
5
Zróżnicowanie cen na eurorynku w strefie euro we wszystkich krajach UE ▫ towary luksusowe ▫ produkty innowacyjne A.M. Zarzycka
6
RÓŻNICA CEN TOWARÓW LUKSUSOWYCH W POLSCE I W KRAJACH STAREJ UE A.M. Zarzycka
7
transakcje arbitrażowe „szary marketing” „szary import” „import równoległy” „szare rynki” A.M. Zarzycka
8
„Europejski korytarz cenowy” A.M. Zarzycka
9
Strategie cenowe strategia penetracji rynku (maksymalizacji udziału w rynku) strategia „zbierania śmietanki” – skimming A.M. Zarzycka
10
Dystrybucja produktów na obszarze eurorynku A.M. Zarzycka
11
Dystrybucja na rynku UE – mała podatność na standaryzację struktury dystrybucji zakorzenione w uwarunkowaniach lokalnych ograniczona możliwość przenoszenia za granicę interakcje pomiędzy uczestnikami kanałów A.M. Zarzycka
12
Ogólnoeuropejskie tendencje w dystrybucji konsolidacja w handlu detalicznym rozwój tzw. „zabójców kategorii” (category killers) rozwój handlu elektronicznego A.M. Zarzycka
13
Rekonfiguracja europejskich struktur dystrybucji wzrost atrakcyjności Europy Środkowo- Wschodniej po roku 2004 konsolidacja europejskich systemów produkcji i dystrybucji scentralizowany model dystrybucji
14
Działania promocyjne w krajach UE A.M. Zarzycka
15
Ograniczenia standaryzacji działań promocyjnych w UE przepisy prawne dostęp do mediów i ich popularność różne znaczenie poszczególnych form promocji różnice kulturowe A.M. Zarzycka
16
Różnice w przepisach prawnych dotyczących reklamy reklamowanie farmaceutyków reklamowanie wyrobów alkoholowych reklamowanie wyrobów tytoniowych reklama porównawcza reklama a dzieci A.M. Zarzycka
17
Różnice pomiędzy stylami reklamowymi dotyczą znaczenia humoru prostej informacji podkładu muzycznego tzw. liderów opinii tradycji języka niewrbalnego A.M. Zarzycka
18
Style reklamy w wybranych krajach UE A.M. Zarzycka KrajStyl reklamy NiemcyRacjonalność, opis, informacja Wielka BrytaniaSubtelność, niedopowiedzenie, ironia, humor HiszpaniaMetafory wizualne, tradycja, szacunek wobec osób starszych, jedzenie i picie FrancjaInnowacyjność, przyciąganie uwagi, styl teatralny SzwecjaReklama w formie rozrywki, przejawy kultury feministycznej, spotkania grupy ludzi
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.