Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„SŁONECZKO” Gazetka Przedszkola nr 385 w Warszawie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„SŁONECZKO” Gazetka Przedszkola nr 385 w Warszawie."— Zapis prezentacji:

1 „SŁONECZKO” Gazetka Przedszkola nr 385 w Warszawie

2 „SŁONECZKO” „SŁONECZKO” GAZETKA PRZEDSZKOLA NR 385 Czy słońce świeci, czy też wiatr wieje W naszym przedszkolu zawsze dużo się dzieje Czyś pięciolatek, czy masz trzy latka Każdy dzień w naszym przedszkolu to jest wielka gratka Tutaj nasze dzieci - wielkie małe Zuchy. Na co dzień i od święta kształtują odruchy, Jak kochać, szanować, współpracować wiele I być wobec siebie wiernym przyjacielem. A nad tym wszystkim nasze Panie czuwają I ciepłymi sercami smutki usuwają

3 Uczą dzieci jak żyć i jak w siebie wierzyć Jak być dobrym człowiekiem i wysoko mierzyć. Jak się zgodnie bawić, tańczyć i rymować, Rysować, wycinać, kroić i gotować. Panie są tu mentorem i Aniołem Stróżem Kształcą w przedszkolu, zabierają w podróże Uczą samodzielności, piosenek, wierszyków Dorosłych zachowań, gier i zabaw bez liku Panie zapewniają przeżyć cudownych masę Potrafią się wygłupiać, ale mają też klasę Dbają o autorytet chociaż nie są srogie Każde dziecko w przedszkolu jest dla nas bardzo drogie Panie są Dobrym Duchem, z czułością przytulają Pomagają we wszystkim, ciekawe historie czytają Uczą codzienności, życia w grupie przedszkolnej To wszystko bardzo ważne, choć takie niepozorne Panie dzieci uczą, dbają o ich zdrowie Każdy tu rozkwita niczym paź królowej

4 Aby dzieci mogły wzruszać wszystkich do łez Panie robią co mogą aż po sił swych kres Dlatego w każdej grupie dwie Panie w duecie stwarzają dzieciom warunki najlepsze na świecie Czasem mama skarg wysłucha, wstydu naje się tata A dla dzieci to są przecież najpiękniejsze lata! By nie zaginęło w codzienności odmętach To co tu robimy na co dzień i od święta Stworzyliśmy „Słoneczko” – gazetkę przedszkolną Zapraszamy do przejrzenia – nie szybko a wolno! Olga Lis

5 Z przedszkola do pierwszej klasy Dzieci kończące edukację przedszkolną w roku szkolnym 2014/15 są pierwszym rocznikiem, który w całości pójdzie do szkoły w wieku 6 lat, nie mając prawa wyboru między pierwszą klasą a zerówką. Wiele dzieci rozpocznie naukę w pierwszej klasie nie mając ukończonych 6 lat, gdyż są urodzone pod koniec roku, co wzbudza liczne obawy wśród rodziców. Kwestia ta budzi wiele kontrowersji, należy jednak pamiętać, iż obecnie edukacja szkolna stanowi kontynuację wychowania przedszkolnego. Przedszkola kształtują gotowość szkolną de facto od 3 roku życia, w każdej grupie wiekowej zajęcia mają na celu wypracowanie normy rozwojowej, wszechstronne kształtowanie umiejętności i wiedzy dzieci, prawidłowe przygotowanie do podjęcia nauki w szkole bezpośrednio po ukończeniu przedszkola. Dzieci rozwijają się w różnym tempie, nie należy ich między sobą porównywać, są jednak pewne wyznaczniki określające normy rozwojowe. Rodzic może wspierać swoje dziecko poprzez różne formy aktywności. W razie obaw i wątpliwości zachęcamy do szukania informacji, służymy również fachową wiedzą.

6 Rozwój dziecka odbywa się na kilku płaszczyznach. Zadaniem przedszkola jest wyposażenie wychowanków w pożądane kompetencje. Dzieci uczęszczające do przedszkola od 3 roku życia przygotowują się do szkoły przez trzy lata pod kierunkiem nauczycieli posiadających odpowiednie kwalifikacje. Małe dzieci przychodzące do przedszkola mają dużo czasu na opanowanie niezbędnych umiejętności, bez względu na to, na jakim poziomie rozwoju rozpoczynają edukację przedszkolną. Od 3-go roku życia kształtujemy u dzieci umiejętności w różnych obszarach – w zakresie rozwoju społeczno-emocjonalnego, rozwoju mowy i myślenia, w zakresie wychowania muzycznego i plastycznego, w zakresie rozwoju pojęć matematycznych, w zakresie wiadomości o świecie, w zakresie rozwoju fizycznego i motorycznego. W wyniku odpowiedniej pracy nauczyciela, który uwzględnia predyspozycje wychowanka, traktuje go indywidualnie, zna i respektuje jego oczekiwania oraz potrzeby, dziecko staje się aktywniejsze, coraz mniej zależne od dorosłych, coraz bardziej sprawne i samodzielne. Indywidualne i stopniowe oddziaływanie, wyrabianie określonych umiejętności i zachowań oraz przekazywanie wiadomości sprzyja właściwemu przygotowaniu do edukacji szkolnej. Rozpoczęcie przez dziecko nauki w szkole wzbudza emocje – jest to zmiana w życiu dziecka i rodzica. Należy jednak zwrócić uwagę, iż wiele emocji wzbudza

7 również pójście dziecka do przedszkola. Kiedy dziecko 3-letnie zaczyna chodzić do przedszkola jest to równie wielkie wydarzenie dla niego, jak i dla rodzica. Większość dzieci szybko adaptuje się do nowej sytuacji. Podobne przeżycia towarzyszą dziecku rozpoczynającemu naukę w szkole. Adaptacja do nowych warunków zależy od przebiegu procesu wychowawczego w przedszkolu. Dziecko, przekraczając próg szkolny z własnym bagażem doświadczeń, nawyków, przyzwyczajeń i określonych umiejętności, w nowym środowisku zetknie się z wieloma wymaganiami, ograniczeniami, zasadami, jak również obowiązkami. Pewny siebie pierwszoklasista, przyjazny, chętny do podejmowania nowych zadań, wyrażający swoje potrzeby, panujący nad emocjami – ma ogromną szansę na odniesienie sukcesów w nauce. Dziecko uczęszczające do przedszkola na ogół jest odpowiednio przygotowane do rozpoczęcia nauki czytania, pisania, liczenia, potrafi nawiązywać dobre relacje z rówieśnikami, umie samodzielnie planować działania i pokonywać trudności, wykazuje się sprawnością ruchową (motoryka duża), ma prawidłowo wykształconą sprawność palców dłoni (motoryka mała), potrafi prawidłowo wykonywać czynności ruchowe pod kontrolą wzroku (koordynacja wzrokowo-ruchowa).

8 Z ŻYCIA PRZEDSZKOLA - - czyli jak kształtujemy gotowość szkolną od 3-latka do 5-latka Przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole odbywa się w każdej grupie wiekowej. W naszym przedszkolu szczególny nacisk kładziemy na aktywność własną dziecka. Poprzez różne zabawy dzieci zdobywają nowe wiadomości, umiejętności, nową wiedzę, nowe doświadczenia. Nauczyciel pełni funkcję koordynatora działania, kierownika procesu uczenia, dzięki czemu dziecko ma możliwość samodzielnego dochodzenia do wiedzy, jest twórcze, aktywne, łatwiej i więcej zapamiętuje i rozumie otaczający go świat, który dopiero odkrywa. Osiągamy to poprzez zachęcanie dzieci, zainteresowanie, dając im poczucie bezpieczeństwa, budując poczucie własnej wartości. W przedszkolu dzieci uczą się poprzez zabawę, poprzez przeżywanie. Gdy procesowi edukacji towarzyszą emocje, gdy dziecku pozwala się na szeroką samodzielność, gdy docenia się jego aktywność, wówczas łatwiej i więcej zapamiętuje – w myśl chińskiego przysłowia: „powiedz - a zapomnę, pokaż - a zapamiętam, pozwól wziąć udział - a zrozumiem” Aktywność własna dzieci, samodzielność, poczucie własnej wartości pozwalają na rozwijanie własnych sposobów uczenia się, wyzwalają motywację i ciekawość. Kształtując głód wiedzy od najmłodszych lat – kreujemy postawę twórczą, aktywną, otwartą, nauka staję się naturalnym nawykiem a nie

9 przymusem. Dziecko otwarte na nowe doświadczenia, będzie zainteresowane zdobywaniem kolejnych informacji. Jeśli dziecko będzie wiedziało jak się uczyć, to będzie lepiej przygotowane do nauki w szkole. Przy zdobywaniu wiedzy w każdym wieku nie jest ważne jedynie czego się uczymy, ale przede wszystkim jak. Wiedząc w jaki sposób poszerzać swoje horyzonty człowiek nie zamyka się na otaczający go świat, a nieustannie chłonie go całym sobą do końca życia. Tego pragniemy dla naszych wychowanków – zaszczepić im niegasnącą fascynację otaczającym światem. Rok szkolny 2014/15 w naszym przedszkolu przebiega pod hasłem „Jestem przedszkolakiem – jestem twórczy, dzielny i czuję się bezpiecznie”. Koncepcję naszą realizujemy przy użyciu technik C. Freineta – założenia jego pedagogiki stanowią innowację pedagogiczną wprowadzoną niedawno w naszej placówce. Oznacza to, iż pozwala się dzieciom na dużą swobodę twórczą, aktywność własną, wszechstronne rozwijanie umiejętności i osobowości od najmłodszych lat. Szczegółowo o naszej koncepcji oraz o technikach freinetowskich można przeczytać na naszej stronie internetowej w zakładce „Nasza Koncepcja”.

10 Zgodnie z naszą tegoroczną koncepcją każdy miesiąc przynosił naszym wychowankom nowe doświadczenia, nowe przygody, nowe umiejętności. Każde wydarzenie opisujemy na naszej stronie internetowej – każda grupa informuje na bieżąco o swoich aktywnościach na swojej podstronie, również w zakładce WYDARZENIA znajdują się wszystkie informacje dotyczące wszelkich akcji, które mają miejsce w naszym przedszkolu. Jednym z pierwszych wydarzeń w roku szkolnym był obchodzony przez nas bardzo uroczyście DZIEŃ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO – zwany inaczej Dniem Przedszkolaka. W tym dniu dzieci ze śpiewem na ustach obeszły przedszkole, by swą wyprawę zakończyć w specjalnie przygotowanym ogrodzie przedszkolnym – miały tam dmuchany zamek do skakania, dyskotekę, konkursy i zabawy sportowe dla chętnych.

11 Równie aktywnie witaliśmy pory roku – w tym roku witamy Damy Roku, a zatem w pierwszym półroczu zdążyliśmy powitać Damę Jesień i Damę Zimę. Witanie pór roku wiąże się u nas w tym roku z przedstawieniem dzieciom niebezpieczeństw związanych z danym okresem (zgodnie z hasłem „czuję się bezpieczny”) W listopadzie najmłodsze przedszkolaki oficjalnie wstąpiły w szeregi wielkiej przedszkolnej rodziny na mocy uroczystego pasowania na przedszkolaka.

12 W bieżącym roku szkolnym braliśmy udział w szeregu różnych akcji, np: - bicie rekordu Guinnesa w myciu zębów (wrzesień 2014) - Dzień Edukacji Narodowej (październik 2014) - Góra Grosza (listopad 2014) - Paczka dla Polaków na Kresach (listopad 2014) - Światowy Dzień Pluszowego Misia (listopad 2014) - International Kindergarden (listopad 2014) - otrzymaliśmy certyfikat LCAE, ubiegamy się o certyfikat „Zielona Flaga” (2014/15) Organizujemy różne konkursy, bierzemy udział w konkursach zewnętrznych organizowanych przez innych: - Najpiękniejsza Dama Jesień (wrzesień 2014) – ogólnoprzedszkolny rodzinny konkurs plastyczny - własny kostium teatralny (listopad 2014) – ogólnoprzedszkolny konkurs rodzinny - ulubiony bohater literacki (październik 2014) – wykonanie kukiełki przez dzieci i rodziców, konkurs dla dzieci 5-letnich. Przedszkolna komisja wybrała 4 prace, które zostały zakwalifikowane do kolejnego etapu. Były to kukiełki wykonane przez Piotra K., Filipa M., Oliwię K. i Kacpra P. z gr V. Praca Kacpra w finale zdobyła wyróżnienie! - marchewkowy stworek (grudzień 2014) – rodzinny konkurs grupowy - kartka świąteczna (grudzień 2014) – wykonanie kartki na Święta przez dzieci i rodziców

13 - „Zwierzakolubni” (listopad 2014) – ogólnopolski konkurs dla przedszkoli - aukcja na rzecz hospicjum onkologicznego – wykonanie pracy plastycznej „Przyjaźń, Radość, Szczęście”. Na aukcję został przekazany plakat Tosi i Helenki z gr IV - bombka dla Ratusza (grudzień 2014) – konkurs dla przedszkoli na Ursynowie - plakat „4 żywioły” (styczeń 2015) – konkurs grupowy na jeden z wybranych tematów: Ostrożnie z ogniem, Oszczędzaj wodę, Dbaj o ziemię, Nie zanieczyszczaj powietrza Prace konkursowe zawsze prezentowane są w specjalnych galeriach. Po każdym konkursie uczestnicy zostają nagrodzeni i uhonorowani pamiątkowym dyplomem.

14 Do przedszkola zapraszamy ludzi różnych zawodów. W bieżącym roku szkolnym gościliśmy: - Panią stomatolog (wrzesień 2014) - Panią leśnik (grudzień 2014) - Św. Mikołaja (grudzień 2014) - aktorów - raz w miesiącu (teatrzyki) - muzyków - raz w miesiącu (koncerty) - cykliczne warsztaty przyrodnicze dla 5-latków - cotygodniowe zajęcia sportowe z 5-latkami „sportowe przedszkole” - policjantki (wrzesień 2014) - ratownika medycznego – uczył dzieci udzielania pierwszej pomocy - strażnika miejskiego – rozmawiał z dziećmi na temat bezpieczeństwa - członków rodzi, którzy opowiedzieli nam o swoich ciekawych zajęciach (dziadek - pszczelarz, tata - policjant, dziadek innej narodowości) - naszych rodziców chętnie uczestniczą w akcji „Cała Polska czyta dzieciom” Organizujemy również: - spotkania integracyjne (październik 2014) - spotkania Świąteczne (grudzień 2014) - spotkanie z babciami i dziadkami z okazji ich święta (styczeń 2015) - „Jasełka” – występ przedszkolaków dla gości dorosłych – naszych rodzin oraz dla dzieci zaproszonych ze szkoły podstawowej

15 Przedszkolaki od września odwiedziły wiele ciekawych miejsc: - Festiwal Owoców i Warzyw Świata (październik 2014) - szkoła nauki jazdy (listopad 2014) – zapoznanie z bezpiecznym poruszaniem się w ruchu drogowym - Kinoteka (wrzesień 2014) - teatr Guliwer – akademia teatralna - biblioteka szkolna - poczta - fabryka cukierków - „krówek” (grudzień 2014) - galeria obrazów (styczeń 2014) - pracownia ceramiczna (styczeń 2014) - manufaktura czekolady (styczeń 2014) Każda wycieczka uczy dzieci zachowania się w komunikacji miejskiej, w autokarze, uczy bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Tradycją naszego przedszkola jest organizowanie tygodni tematycznych. W I-szym półroczu odbyły się: - tydzień małego badacza – zabawy w doświadczenia i eksperymenty (październik 2014)

16 - tydzień małego aktora – czym zajmuje się aktor, co się dzieje w teatrze, występy wszystkich grup przed całym przedszkolem (listopad 2014) - tydzień małego plastyka – poznawanie różnych technik plastycznych (styczeń 2015) W różnych formach dbamy również o rozwój fizyczny: - w listopadzie odbyła się w naszym przedszkolu Mała Olimpiada Jesienna. Dzieci z wszystkich grup poprzez zabawy sportowe poznawały zasady zdrowej rywalizacji, współdziałania w zespole, sposoby dbania o zdrowie;

17 - „sportowe przedszkole” – zajęcia sportowe dla 5-latków z instruktorem - codzienne zabawy ruchowe w salach i na terenie ogrodu przedszkolnego Każdego dnia wspieramy wszechstronny rozwój dzieci, organizujemy zajęcia pozostawiając również czas na spontaniczne samodzielne organizowanie sobie zabaw przez dzieci, co jest nieocenioną formą rozwijania osobowości, wyobraźni, kształtowania umiejętności społecznych. W przedszkolu dużo się dzieje. Zachęcamy wszystkich do śledzenia naszych działań i włączenie się do dalszej współpracy. Gazetkę opracowała: Olga Lis Pod redakcją: Dyr. Gra ż yny Nowak


Pobierz ppt "„SŁONECZKO” Gazetka Przedszkola nr 385 w Warszawie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google