Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałRoman Cieślik Został zmieniony 8 lat temu
1
Sprawozdanie z realizacji programu innowacji pedagogicznej „Młody Europejczyk – poliglota, naukowiec i przedsiębiorczy podróżnik” Autorzy: mgr Izabela Klonowska mgr Olga Twarda
2
Podziękowania i gratulacje ! Chciałybyśmy w szczególności podziękować wszystkim nauczycielom zaangażowanym w realizację założeń trzeciego roku innowacji. Zdajemy sobie sprawę z ogromu wykonanej pracy, dziękujemy za wyrozumiałość wobec naszego ambitnego planu oraz gratulujemy dotrwania do końca i satysfakcjonujących wyników końcowych. Zaangażowani nauczyciele to: p. Izabela Zmuda – nauczyciel geografii p. Izabela Klonowska – nauczyciel geografii p. Beata Konstańczak – nauczyciel chemii p. Irena Pilarczyk – nauczyciel fizyki p. Elżbieta Witczak – nauczyciel muzyki p. Danuta Żerdzicka – nauczyciel plastyki p. Renata Gendaszyk – nauczyciel historii p. Diana Biegańska – nadzór nad częścią teatralną p. Joanna Kołaczyńska – pomoc w napisaniu scenariusza do przedstawienia p. Anna Kowalewska – nauczyciel j. polskiego p. Olga Twarda– nauczyciel j. angielskiego
3
Cel ogólny na rok 2012/2013. Cel główny: Doskonalenie znajomości języka angielskiego, w oparciu o treści ekologiczne dotyczące potrzeby ochrony, badania i pogłębiania wiedzy o aktualnym stanie środowiska oraz treści kulturowe umożliwiające propagowanie kultury Wielkiej Brytanii.
4
Zajęcia w ramach innowacji odbywały się w dwóch modułach Moduł pierwszy: kulturowy LIPS został poświęcony szeroko pojętej kulturze (kino, literatura, teatr, muzyka, historia itd.) Wielkiej Brytanii. Moduł drugi: naukowo- badawczy obejmował zintegrowane nauczanie przedmiotów przyrodniczych (biologia, fizyka, chemia i geografia), prowadzone w oparciu o treści ekologiczne, dotyczące badania i pogłębiania wiedzy o aktualnym stanie powietrza w okolicach szkoły
5
MODUŁ KULTUROWY LIPS ROK ANGIELSKI (WIELKA BRYTANIA)
6
Zrealizowane ogólne cele operacyjne: zdobycie wiedzy na temat literatury, historii, sztuki oraz geografii i turystyki Wielkiej Brytanii, doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim, rozwijanie zainteresowań przyrodniczych w oparciu o język angielski – wykorzystanie metody CLIL, doskonalenie umiejętności korzystania z TIK, kształtowanie wrażliwości i rozwijanie wyobraźni twórczej, rozwijanie umiejętności wyrażania siebie poprzez sztukę, uwrażliwianie się na odmienność kulturową i rozwijanie umiejętności promowania kultury polskiej oraz poznanie kultury Wielkiej Brytanii.
7
JĘZYK POLSKI Zrealizowane cele: wykonanie prezentacji multimedialnej na temat brytyjskiej powieści detektywistyczno- kryminalnej (zał. 1), wyszukanie informacji z różnych źródeł dot. postaci/bohaterów /autorów związanych z powieścią detektywistyczną, wykonanie projektów okładek do powieści A. C. Doyle’a Pies Baskerville’ów, wykonanie zakładek do książek z postacią Kubusia Puchatka, zapoznanie się z angielskimi terminami pojęć związanych z powieścią detektywistyczną (metodą CLIL). OKŁADKI DO POWIEŚCI A. C. Doyle’a: „Pies Baskerville’ów ”
8
Kolorowe zakładki do książek inspirowane Kubusiem Puchatkiem A. A. Milne ’ a. Zawierają obrazek tytułowego bohatera oraz złote myśli zaczerpnięte z treści lektury.
9
PROJEKT TEATRALNO- MUZYCZNY Zrealizowane cele: zapoznanie się z historią grupy the Beatless, napisanie scenariusza przedstawienia o fankach wybierających się na koncert grupy, przygotowanie kostiumów i scenografii, praca w zespole nad ostatecznym kształtem przedstawienia, wystawienie inscenizacji przygotowanie oprawy muzycznej do przedstawienia.
10
„Amory z Beatlesami ” „Amory z Beatlesami ” „Yesterday” zaśpiewane przez Julię Czarnyszewicz „Let it be” zaśpiewane przez Urszulę Laudańską
11
Dziewczęta wcieliły się w legendarny zespół i zaśpiewały i zatańczyły do piosenki: „All my loving” Zespół muzyczny ze szkoły podstawowej zagrał na flażoletach: „Yellow submarine”
12
Wystąpili uczniowie III B: A.Tylińska, B. Bróździńska, J. Matuszewski, D. Gryczewski, M. Beska, K. Kaniecka, A. Nowak.
13
PLASTYKA wykonanie ozdobnych ram z motywami nawiązującymi do sztuki celtyckiej, rozwijającej się między innymi na terenach obecnej Wielkiej Brytanii. Tekturowe ramy zostały ozdobione malarską kompozycją z elementami techniki decoupage, zbudowaną z dekoracyjnego ornamentu, splątanego w misterny wzór inspirowany światem roślinnym.
14
Prace wykonane przez: Kaję Kaniecką, Barbarę Bróździńską oraz Klaudię Wojciechowską.
15
HISTORIA Zrealizowane cele: poszerzenie wiedzy historycznej, zapoznanie się z historią i kulturą Celtów, udoskonalenie umiejętności współdziałania w grupie oraz poszukiwania informacji z różnych źródeł, udoskonalenie umiejętności selekcji zebranego materiału oraz obróbki merytorycznej i graficznej, utworzenie dwóch zespołów roboczych, które wykonały: portfolio (zdjęcia obok) i prezentację multimedialną (zał.2), zapoznanie się z angielskim odpowiednikami niektórych pojęć związanych z kulturą Celtów (metoda CLIL).
16
JĘZYK ANGIELSKI Zrealizowane cele: zastosowanie elementów metody CLIL na przedmiotach artystyczno- humanistycznych i przyrodniczych – ćwiczenia, rebusy, zadania słownikowe, przygotowanie prezentacji pt: „UK and its culture” (zał. 3), przygotowanie warsztatów językowych w Londynie – wykonanie zadań językowo-turystycznych, zajęcia w terenie w naturalnych warunkach, poznanie zasobu kulturowego, geografii i przemysłu turystycznego Wielkiej Brytanii oraz poznanie stereotypu Brytyjczyka - lekcje kulturowe (zał.4), realizacja projektu edukacyjnego pt: „Czytać czy nie? – oto jest pytanie. Kultura brytyjska na wybranych przykładach literackich” (zał.5).
17
Warsztaty językowe w Londynie
18
„Czytać czy nie? – oto jest pytanie. Kultura brytyjska na wybranych przykładach literackich”
19
SERDECZNE GRATULACJE I PODZIĘKOWANIA ZA TRZY LATA OWOCNEJ WSPÓŁPRACY.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.