Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWacława Rudnicka Został zmieniony 8 lat temu
1
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego
2
MOCNE STRONY - 1 tradycja stosunkowo wysokie kwalifikacje siły roboczej (O) względnie wysoka jakość produktów rozwój marek (znajomość marek przez konsumentów, promocja w punktach sprzedaży) - (O) racjonalizacja zarządzania produkcją - podwykonawstwo (O)
3
MOCNE STRONY - 2 Rynkowe ukierunkowanie produkcji, zgodność z trendami mody (O) Niski bezpośredni koszt siły roboczej przy dobrych kwalifikacjach (G) Wolne moce produkcyjne
4
SŁABE STRONY - 1 Niewystarczająca dostępność surowców - brak lokalnych materiałów z powodu wysokiego eksportu bydła (G) Niewykorzystanie bazy produkcyjnej - nadmierne moce produkcyjne, niska produktywność siły roboczej - zła organizacja pracy Dostępność funduszy - brak kapitału produkcyjnego, brak funduszy na inwestycje i modernizację Niski lub malejący udział w lokalnych rynkach ze względu na brak dostosowania produktów do potrzeb rynku (G)
5
SŁABE STRONY - 2 Inne czynniki: –brak marek (G) –nierozwinięte kanały dystrybucji –brak (G) lub słabo rozwinięte (O) umiejętności marketingowe –problemy z zarządzaniem –niska elastyczność wobec potrzeb klientów (G) –brak kooperacji –brak chęci podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników
6
SŁABE STRONY - 3 Niskie lub brak zrozumienia dla konieczności i zrozumienia potrzeby konsolidacji i wspólnego działania sektora Zatory płatnicze - bardzo długie terminy płatności
7
SZANSE - 1 Dostęp do rynków UE: –łatwiejsza penetracja rynków UE –równe prawa –możliwość zbliżenia rynków krajów bałtyckich Dostęp do rynków wschodnich
8
SZANSE - 2 Napływ środków finansowych i inwestycji –fundusze strukturalne UE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! –bezpośrednie inwestycje zagraniczne, joint ventures –Rozwój rynku gwarancji kredytowych i ubezpieczeń
9
SZANSE - 3 Tendencje rynkowe –powrót do surowców naturalnych –rozwój rynku gotowych artykułów skórzanych –rozwój marek (O) –rosnąca produktywność i efektywność –nowe linie produktowe –wyższa wartość dodana produktów
10
ZAGROŻENIA - 1 Rosnąca konkurencyjność tanich produktów i surowców z krajów azjatyckich !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Duża „przychylność” sieci detalicznych i hurtowni wobec towarów pochodzenia azjatyckiego Import wyrobów gotowych!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Import surowców (G)!!!!!!!!!!!!!!!!!
11
ZAGROŻENIA - 2 Rosnące bezpośrednie i POŚREDNIE koszty pracy Słaba pozycja MSP Brak polityki przemysłowej Ograniczona siła nabywcza społeczeństwa
12
ZAGROŻENIA - 3 Brak działań promujących dla przedsiębiorstw Brak stabilności i spójności prawodawstwa, brak zgodnych interpretacji Sposób transformacji prawa UE na warunki polskie
13
ZAGROŻENIA - 4 Nierozwinięte kanały dystrybucji Podwykonawstwo: –przenoszenie produkcji poza kraje europejskie –bez restrukturyzacji, kraje o niskich wynagrodzeniach mogą stać się eksporterami surowych materiałów i półproduktów
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.