Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSeweryna Barańska Został zmieniony 8 lat temu
1
„Od zabawy do klasowej oficyny Ortogratka”
2
Pierwsza Grupa Projektowa pod przewodnictwem nauczycieli: Aliny Biesiadeckiej oraz Haliny Książek realizowała temat „Od zabawy do klasowej oficyny Ortogratka”. Uczniowie w radosny, twórczy sposób rozwijali swoje umiejętności ortograficzne. Działania uczniów skorelowane były z zajęciami plastycznymi, muzycznymi i fizyczno- ruchowymi.
3
Ulubioną formą pracy jest konstruowanie samodzielnie przez uczniów krzyżówek ortograficznych, rebusów, loteryjek.
4
Dużym zainteresowaniem cieszą się ćwiczenia ortograficzne wykonywane przy użyciu tablicy interaktywnej.
5
W edukacji wczesnoszkolnej ulubionymi formami pracy wszystkich uczniów są zabawa, ruch, śpiew i taniec. Ortografia w rytmie „hip-hop”.
6
Ortograficzna gimnastyka. Przyporządkowujemy literom gesty. Uczniowie reagują ruchami na podane wyrazy.
7
Ulubione piosenki ortograficzne, podczas śpiewania, których uczniowie w przyjemny sposób zapamiętują zasady ortograficzne. Mel.: Krakowiaczek jeden Krakowiak na rz Są pewne zasady, gdzie „rz” się pisze. Chcemy je przypomnieć, Prosimy o ciszę. Dworzec, bo dworcowy lekarz, bo lekarski, marzec, bo marcowy, kucharz, bo kucharski. Rzeka, orzech, rzadko, twarz, rzodkiewka, wierzba, warzywa, korzenie – te są niewymienne. Po spółgłoskach takich, jak: p, b, d, t, k, cztery nam zostały: g, j, w, i ch. Są te_ tu wyjątki, gdzie „sz” piszemy: Kształt, pszenica, pszczoła, inne pominiemy.
8
Wierszyki, rymowanki zainspirowały dzieci do własnej twórczości artystycznej. Powstało wiele pięknych wierszy oraz innych utworów literackich. Swoje dzieła uczniowie prezentowali chętnie w Sali lekcyjnej oraz w korytarzu szkolnym.
9
Dzięki atrakcyjnym metodom oraz formom zajęć, uczniowie jeszcze bardziej stali się odpowiedzialni i świadomi potrzeby zachowywania czujności i dojrzałości ortograficznej. DZIĘKUJĘ ;)
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.