Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEmilia Żurek Został zmieniony 8 lat temu
1
TAJEMNICE DRZEW Szkoła z klasą 2.0
2
Realizację programu rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia TIK TIK czyli technologie informacyjno- - komunikacyjne to połączenie technologii informatycznej z innymi, głównie z technologią komunikacyjną, np. komputer wraz z oprogramowaniem, telefony komórkowe, telewizja oraz usługi z nimi związane ( np. wideo- konferencje, rozmowy on-line, zdalne uczenie się).
3
Podczas następnej godziny wychowawczej (09.12) w grupach opracowaliśmy kodeksy korzystania z TIK. Następnie na podstawie materiału wypracowanego przez cztery zespoły stworzyliśmy klasowy Kodeks 2.0. Oto on: 1. Internet w naszej szkole jest przyjacielem ucznia. 2. Kultura osobista jest obecna również w sieci. 3.Jesteśmy uczciwi - zawsze podajemy link z którego korzystaliśmy. 4. Nie udostępniamy swoich danych nieznajomym. 5. Korzystając z komputera i telewizji dbamy o własne zdrowie: a) robimy częste przerwy b) siedzimy w odpowiedniej pozycji 6. Oglądamy programy telewizyjne bez przemocy. 7. Komunikujemy się za pomocą e- maili z kolegami i nauczycielami. 8. Na lekcjach mamy wyłączone komórki. 9. Pomagamy rodzicom i dziadkom oswoić się z komputerem.
5
„Tajemnice drzew” cele projektu: · Rozpoznawanie podstawowych gatunków drzew w Polsce; · Uświadomienie zależności człowieka od obszarów leśnych jako miejsca schronienia, źródła pokarmu, oraz tlenu; · Samodzielne napisanie opowiadania lub innego utworu literackiego, którego bohaterem jest drzewo lub drzewa; · Rozumienie znaczenia drzew dla współczesnego człowieka oraz dla środowiska przyrodniczego; · Poznanie własnego drzewa genealogicznego; · Poznanie autorów i dzieł malarskich, których motywem są drzewa.
6
Z jakiego drzewa pochodzą te liście? WIERZBA BRZOZA DĄB LIPA
7
Czyje to liście i owoce ?
8
Jakie to drzewo? Uczniowie losowali drzewa i wykonywali albumy lub plakaty zawierające informacje o wybranym drzewie BRZOZA
9
KASZTAN
10
DĄB
11
SOSNA
12
KLON
13
BUK
14
Znaczenie drzew dla człowieka i środowiska naturalnego Znaczenie drzew w życiu codziennym człowieka: Tereny rekreacyjne, Przemysł meblowy i papierniczy, budownictwo Źródło tlenu, Kształtowanie klimatu, Schronienie dla zwierząt, Produkcja materii organicznej, Ochrona gleby przed erozją.
15
Kolejnym zadaniem było przygotowanie ulotki plakatu prezentującego znaczenie drzew dla człowieka i środowiska naturalnego Oto efekty naszej pracy:
16
Skąd się wziąłeś? To pytanie, na które każdy, biorący udział w naszym projekcie, musiał sobie odpowiedzieć. Wykonaliśmy drzewa genealogiczne swoich rodzin, które zostały zaprezentowane na godzinie wychowawczej. Uczniowie opowiadali historię własnych przodków kilka pokoleń wstecz.
17
Drzewo genealogiczne
18
Drzewa w literaturze Naszym zadaniem było napisanie opowiadania lub innego utworu literackiego, którego bohaterem jest drzewo lub drzewa. Drugim poleceniem w tej kategorii było wyszukanie baśni, legendy lub innego utworu literackiego, w którym występuje motyw drzewa.
19
Legendy o drzewach Legenda o świętym Buku Legenda o trzech drzewach Legenda o zdobyciu ognia poprzez pocieranie drewna Wielkie Drzewo Kapokowe
20
Ostatnim zadaniem projektu „Tajemnice drzew” było wyszukanie w Internecie dzieł malarskich, których tematem lub motywem będą drzewa. Następnie uczniowie wykonali prezentację multimedialną na ten temat.
22
Dzieci wykonały również, przy użyciu dowolnej techniki pracę plastyczną inspirowaną motywem drzewa w naturze lub na reprodukcji.
23
Prośba drzew do ludzi
24
Drzewa inspiracją dla artystów Drzewa Franka Wilsona Drzewa Franka Wilsona
26
Antoni Kawałko
27
Roman Czyrka
28
Drzewa na skalnym urwisku - „Pejzaż” Sesshu Toyo z 1495 r.
29
Dziękujemy
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.