Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Znaczenie centrów handlowych dla rozwoju rynków lokalnych dr Jan Mikołajczyk Katedra Handlu i Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Znaczenie centrów handlowych dla rozwoju rynków lokalnych dr Jan Mikołajczyk Katedra Handlu i Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu."— Zapis prezentacji:

1 Znaczenie centrów handlowych dla rozwoju rynków lokalnych dr Jan Mikołajczyk Katedra Handlu i Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

2 Struktura prezentacji  Wprowadzenie  Rynek centrów handlowych w Polsce  Główne obszary oddziaływania centrum handlowego  Ocena wpływu centrów handlowych na rozwój rynków lokalnych  Podsumowanie

3 Handel w Polsce wczoraj

4 4 Handel w Polsce dzisiaj

5 Rynek centrów handlowych w Polsce*  360 – liczba centrów handlowych w Polsce  10 539 000 m 2 - powierzchnia całkowita  8 380 000 m 2 – powierzchnia najmu GLA** (20% powierzchni handlu detalicznego w Polsce)  220m 2 – wskaźnik powierzchni najmu w centrach handlowych w przeliczeniu na 1000 mieszkańców  400 tys. – liczba osób pracujących w CH * dane na koniec I półrocza 2011 ** Gross Leasable Area

6 Powierzchnia najmu w centrach handlowych w wybranych krajach europejskich, w przeliczeniu na 1000 mieszkańców (w m 2 ). Źródło: Rozwój rynku centrów handlowych w Europie, Raport Marketbeat, Cushman & Wakefield, 2011

7 Powierzchnia centrów handlowych wg. kryterium wielkości miast

8 Wskaźnik powierzchni najmu centrów handlowych w największych miastach Polski (w m 2 na 1000 mieszkańców) Źródło: Retail Research Forum, Raport PRCH, II połowa 2010 r. s. 5

9 Interesariusze centrum handlowego Interesariusze drugoplanowi Mieszkańcy Producenci Dostawcy Pośrednicy Interesariusze główni Banki Urzędy Właściciele Najemcy Klienci Transport Firmy serwisujące Reklamodawcy Developerzy Agencje marketingowe Administracja Inne grupy interesu

10 Główne obszary oddziaływania centrum handlowego  Handel tradycyjny  Rynek pracy  Komunikacja  Budżety lokalne (i centralny)  Ruch turystyczny  Architektura  Wizerunek miasta

11 Badania dotyczące wpływu centrów handlowych Badania przeprowadzone wśród: 1.Wszystkich zarządów centrów handlowych w Polsce (N=304, zwrotność 33 ankiety, tj. 10,86%) 2. Najemców powierzchni w centrach handlowych (N=315) 3. Klientów centrów handlowych (N=1200)

12 Oddziaływanie centrów handlowych na handel tradycyjny

13 Oddziaływanie centrów handlowych na wygodę robienia zakupów

14 Oddziaływanie centrów handlowych na ofertę usług gastronomicznych

15 Oddziaływanie centrów handlowych na rynek pracy

16 Oddziaływanie centrów handlowych na komunikację

17 Oddziaływanie centrów handlowych na budżet miasta

18 Oddziaływanie centrów handlowych na ruch turystyczny

19 Oddziaływanie centrów handlowych na architekturę miasta

20 Oddziaływanie centrów handlowych na wizerunek miasta

21 Rewitalizacja centrum miast

22 Ulica Półwiejska w Poznaniu tak było – a tak jest

23 Oddziaływania centrum handlowego – główne korzyści  Inwestycja budowlana  Dostawcy infrastrukturalni  Producenci  Banki i instytucje ubezpieczeniowe  Budżety lokalne i centralny (podatki: od nieruchomości, PIT, CIT)  Klienci

24 Dziękuję za uwagę j.mikolajczyk@ue.poznan.pl Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu


Pobierz ppt "Znaczenie centrów handlowych dla rozwoju rynków lokalnych dr Jan Mikołajczyk Katedra Handlu i Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google