Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałAlicja Nowakowska Został zmieniony 8 lat temu
1
Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące im. Zbigniewa Herberta w Gdańsku
2
Założenia ogólne: Program jest innowacją pedagogiczną o charakterze: programowym organizacyjnym metodycznym Autorzy innowacji: Szymon Dobecki, Kamil Żmudziński, Mikołaj Sochacki, Bożena Kondratiuk Opieka naukowa: Prof. dr hab. Eligiusz Mieloszyk
3
Projekt nowatorski (pierwszy na taką skalę w Polsce) skierowany do uczniów pasjonujących się matematyką, wykazujących uzdolnienia z przedmiotów ścisłych. Powstał przy współpracy z Fundacją Charytatywną Roberta Kytsa i Jadwigi Roguskiej – Kyts z Chicago, Prezydentem Miasta Gdańska i naukowej z Politechniką Gdańską. Uczniowie zostali obj ę ci opieką Psychologiczną Poradni nr 5.
4
W zakresie przedmiotów ścisłych: kształcenie umiejętności na poziomie rozszerzonym plus w stopniu znacznie wykraczającym poza program nauczania dla każdego z przedmiotów został przygotowany program autorski Ponadto realizowanie programu rozszerzonego z języka angielskiego. Możliwość zaliczania przedmiotów na PG.
5
Zajęcia będą odbywały się: w XX LO im. Zbigniewa Herberta w Gdańsku na Politechnice Gdańskiej w parkach naukowo-technologicznych innych instytucjach o charakterze naukowym Uczniowie realizują program z użyciem nowych technologii unowocześniona została baza szkoły zajęcia z matematyki prowadzone są z użyciem indywidualnych tabletów
6
Cel główny: popularyzowanie wśród młodzieży przedmiotów ścisłych oraz wykorzystanie ich integrującej roli we współczesnym świecie. Cele szczegółowe: rozwijanie zainteresowań, uzdolnień umiejętności uczniów zwłaszcza w zakresie matematyki, fizyki i informatyki oraz języka angielskiego promowanie osiągnięć uczniów na terenie szkoły i w środowisku zewnętrznym podniesienie efektów kształcenia i rangi szkoły umożliwienie absolwentom startu na wyższych uczelniach technicznych na powszechnie niespotykanym poziomie przygotowanie do planowania własnej kariery zawodowej i naukowej
7
Realizatorzy innowacji: cała klasa – liczba uczniów w oddziale do 18 osób Finansowanie: środki na pokrycie kosztów utrzymania oddziału zabezpiecza Gmina Miasta Gdańska 30 000$ na dodatkowe zaj ę cia oraz inne wydatki pochodzą z Fundacji
8
Dodatkowe zaj ę cia w ciągu tygodnia: matematyka 6 (36 godzin w cyklu trzyletnim) informatyka 5 (16 w cyklu trzyletnim. ) fizyki 3 (18 w cyklu trzyletnim) język angielski (15 godzin w trzyletnim cyklu ) Indywidualny tok nauczania
9
Przewidywany czas realizacji: od początku roku szkolnego 2013/2014 do końca roku szkolnego 2015/2016. Nabór: dodatkowo wymagany był sprawdzianu uzdolnień kierunkowych z matematyki próg punktowy minimum 180 uczniowie zostali przebadani pod względem psychologicznym.
10
Przewidywane efekty: uczniowie osiągną wiedzę i umiejętności większe niż przewiduje program realizowany w stopniu rozszerzonym z matematyki, fizyki i informatyki osiągną biegłość w zakresie posługiwania się nowoczesną technologią informatyczno- komunikacyjną rozwin ą twórcz ą wyobraźnię i samodzielność w rozwiązywaniu różnych problemów w dziedzinie nauk ścisłych autorzy projektu wyrażaj ą przekonanie, że młodzież, która ukończy klasę autorską matematyczno–fizyczno-informatyczną odegra w przyszłości ogromną rol ę w umocnieniu dialogu między światem nauki a życiem codziennym.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.