Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJan Sobczak Został zmieniony 8 lat temu
1
Ankieta o lekcji matematyki RK
2
Klasy 6 28 osób wypełniło ankietę, niektórzy nie chcieli.
3
1. Oceń trudność lekcji w skali 0 – 10 (0 – bardzo łatwa, 10 – bardzo trudna)
4
2. Oceń swoje zaciekawienie lekcjami w skali 0 – 10 (0 – bardzo nudna, 10 – bardzo ciekawa)
5
3. Ocen swoje zachowanie podczas lekcji. Podaj przyczyny. Dobre – 6 Bardzo dobre, aktywne – 7 Czasami przeszkadzam – 6 Po prostu słucham – 5 Wzorowe – 3 Dobre – 2 Rozkojarzony – 1 Często nie piszę, rozpraszam się, jest za głośno, inni przeszkadzają, za mało nowych tematów.
6
4. Co podoba ci się podczas lekcji? Trudniejsze zadania z poza podstawy – 6 Miła atmosfera lekcji – 5 Miły nauczyciel – 3 Nic – 3 Praca w grupach – 2 Wszystko – 1 Brak konieczności pisania w zeszycie – 1 Sowy na parapecie – 1
7
5. Podaj kilka przykładów, co najbardziej przeszkadza ci podczas lekcji. Hałas – 19 Koledzy i koleżanki – 11 Nic – 3 Nudny materiał – 2 Dziewczyny – 1 Nauczyciel nie odpowiada na pytania – 1 Jest pan miłym i dobrym nauczycielem, ale brak dyscypliny powoduje, że mało robimy. Niektórzy są pupilkami nauczyciela. Niektórzy szczególnie mocno przeszkadzają. Tu podane są inicjały i nawet nazwiska. Brak konsekwencji – ostrzeżenia o uwagach, które jednak nie są wpisywane.
8
6. Co chciałbyś zmienić w lekcjach matematyki? W jaki sposób proponujesz to zmienić? Wpisywać uwagi a nie tylko mówić – 10 Więcej dyscypliny, żeby było cicho – 8 Ciekawszy materiał, nowe tematy – 5 Zaklejać buzie taśmą – 3 Nic – 3 Praca za plusy i atuty, gry, konkursy – 2 Wszystko – 2 Żeby nie przeszkadzali w lekcji – 2 Bardziej pilnować, żeby nie używali telefonów – 2 Zamiana na p. Pawłowską – 2 Uczyć z podstawy programowej – 1 Brak podstawy programowej – 1 Żeby pan R. K. był naszym wychowawcą – 1
9
6. Przydatność lekcji do sprawdzianu szóstoklasisty
10
7. Czy chcesz, żeby w przyszłym roku uczył Cię R. K.?
11
6. Oceń przydatność lekcji w przygotowaniu do sprawdzianu szóstoklasisty w skali 0 – 10 (0 – nieprzydatne, 10 – bardzo przydatne)
12
Klasy 1 gimnazjum 32 osoby wypełniły ankietę.
13
1. Oceń trudność lekcji w skali 0 – 10 (0 – bardzo łatwa, 10 – bardzo trudna)
14
2. Oceń swoje zaciekawienie lekcjami w skali 0 – 10 (0 – bardzo nudna, 10 – bardzo ciekawa)
15
3. Ocen swoje zachowanie podczas lekcji. Podaj przyczyny. Przeszkadzam, bo inni przeszkadzają – 10 Dobre – 6 Bardzo dobre – 4 Wzorowe – 4 Bardzo dobre, ale zbyt luźne – 2 Nudzę się podczas powtórek – 2 Zawsze słucham – 2 Robię zadania domowe z innych lekcji – 1 Czasami mam odpały – 1
16
4. Co podoba ci się podczas lekcji? Ciekawe i dobre tłumaczenie – 6 Poczucie humoru nauczyciela – 5 Atmosfera lekcji – 4 Miły i życzliwy/dobry – 3 Nic – 2 Sala i stoliki– 2 Czytelnie i wszystko na tablicy – 2 Trudniejsze zadania – 2 Ogólnie lekcje są OK. – 2 Dziewczyny – 2
17
4. Co podoba ci się podczas lekcji? Materiał – 2 Możliwość konsultacji między uczniami – 1 Zastępstwa – 1 Tenisówki koleżanek – 1 Luz/brak stresu – 1 Możemy odpocząć od innych lekcji – 1
18
5. Podaj kilka przykładów, co najbardziej przeszkadza ci podczas lekcji. Hałas – 17 Brak dyscypliny – 5 Częste powtarzanie materiału – 4 Dygresje – 2 Stoliki 6-cio kątne – 2 Nie rozumiem lekcji– 2 Zbyt szybkie tempo pisania – 2 Za mało zadań domowych – 2 Dziewczyny – 2
19
6. Co chciałbyś zmienić w lekcjach matematyki? W jaki sposób proponujesz to zmienić? Więcej dyscypliny – 6 Nic – 5 Mniej powtarzania materiału – 4 Ciekawsze zadania – 4 Zgranie między uczniami a nauczycielem – 4 Trudniejszy materiał – 3 Większe tablice – 2 Zmienić nauczyciela – 2 Wpisywać uwagi a nie tylko mówić – 2 Podążać za podstawą programową – 1
20
7. Czy chcesz, żeby w przyszłym roku uczył Cię R. K.?
21
Wnioski - Głównym czynnikiem przeszkadzającym uczniom jest hałas. -Brak dyscypliny prowadzi do chaosu podczas lekcji. - Ważnym oczekiwaniem uczniów jest zapanowanie nad nimi. Proponują wpisywanie uwag. - Należy zastosować inne metody pracy, bardziej aktywizujące uczniów. - Tematy powinny być omawiane liniowo (bardziej uporządkowane) z powtórką tylko przed sprawdzianem. - Uczniowie często mają sprzeczne opinie na dany temat (realizować tylko podstawę/podstawa zbędna). - Występują istotne różnice w oczekiwaniach uczniów klasy 6 i 1 gimnazjum – w SP głównie dyscyplina, w gimnazjum głównie ciekawsze zadania, ale też cisza. - Występują istotne różnice w postrzeganiu lekcji między uczniami 6 klasy a 1 gimnazjum – w SP wymieniają znacznie mniej czynników wpływających na lekcję. - Główny wniosek – uczniom zależy, żeby lekcje przebiegały sprawnie i dawały im odpowiednią wiedzę, umiejętności, pozwalając na rozumienie.
22
Wnioski - Uczniowie gimnazjum trudność lekcji najczęściej określają na poziomie 6 (w skali 0 – 10). - Uczniowie SP trudność lekcji najczęściej określają na poziomie 2 albo 6 (w skali 0 – 10), co świadczy o dużym zróżnicowaniu uczniów. - Uczniowie gimnazjum zaciekawienie lekcją najczęściej określają na poziomie 4 (w skali 0 – 10). -Uczniowie SP zaciekawienie lekcją najczęściej określają na poziomie 6 (w skali 0 – 10). - Uczniowie SP przydatność lekcji (kursowych i powtórkowych) w przygotowaniu do sprawdzianu szóstoklasisty najczęściej określają na poziomie 7 (w skali 0 – 10).
23
Wnioski - Występują istotne różnice w oczekiwaniach uczniów klasy 6 i 1 gimnazjum – w SP głównie dyscyplina, w gimnazjum głównie ciekawsze zadania, ale też cisza. - Występują istotne różnice w postrzeganiu lekcji między uczniami 6 klasy a 1 gimnazjum – w SP wymieniają znacznie mniej czynników wpływających na lekcję. - Niektórzy uczniowie potraktowali ankiety niepoważnie. - Uczniowie klasy 6 wzajemnie obarczają się winą za hałas na lekcji, wymieniając uczniów z imienia i nazwiska (albo inicjały). - Uczniowie klasy 6 uważają, ze niektórzy są pupilami nauczyciela/nauczycieli. - W przypadku braku widocznych zmian należy rozważyć konieczność reorientacji zawodowej z powodu na przykład wypalenia.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.